startar inte efter vurpan...

BakaKozou

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2006
Hoj
zx6r-nollsexa
Halloj!!

vurpade me min zx6r -06 förra veckan... fick byta generatorkåpan och vattenpumpkåpan.

nu till problemet... allt e färdigbytt, motorolja och kylarvätskan ihälld, men den vill inte starta??? :confused:

oljelampan och Immobilizerlampan lyser, fattar inte va som e problemet??

Tacksam för svaar!! :Bugar

På vissa hojar kan ju oljelampan lysa innan man startat motorn, vet dock inte om det är så på din..

BakaKozou skrev:
2336109 Halloj!!

vurpade me min zx6r -06 förra veckan... fick byta generatorkåpan och vattenpumpkåpan.

nu till problemet... allt e färdigbytt, motorolja och kylarvätskan ihälld, men den vill inte starta??? :confused:

oljelampan och Immobilizerlampan lyser, fattar inte va som e problemet??

Tacksam för svaar!! :Bugar

På nyare R-hojar så kan det sitta en brytare som bryter strömmen när hojen läggs ned, för att hindra brand eller andra skador vid vurpa då olja och bensin kan läcka ut!
Denna brytare skall man kunna nollställa själv!
Kolla i instruktionsbok eller med Kawasaki!

Lycka till

Dom där 'nerläggningsbrytarna' brukar sitta på obekväma ställen typ att man behöver skruva av tanken för att komma åt den. Men har man köpt en 06:a finns det ju en säljare att prata med.

det konstiga är att den startade direkt efter nedläggningen, men efter att jag bytt generatorkåpan och vattenpumpkåpan + fyllt på olja och kylavätskan funkar den INTE....

har förresten inte skruvat på alla grejer än, kan de va det som är felet???

BakaKozou skrev:
2345036 det konstiga är att den startade direkt efter nedläggningen, men efter att jag bytt generatorkåpan och vattenpumpkåpan + fyllt på olja och kylavätskan funkar den INTE....

har förresten inte skruvat på alla grejer än, kan de va det som är felet???

Du har inte pillat på stödet nåt? För att komma åt eller så. Tänkte på om det va en sak du inte skruvat på och kopplat in.

BakaKozou skrev:
2345744 bara bakblinkerserna... men dom blinkar inte, lyser hela tiden.

koppla in alla fyra så skall du nog se att den startar med en gång :tummenupp
Larmet e nog draget genom dem...

Åh!! trodde de skulle fungera, men de gjorde de inte. känns ändå som om det är på rätt väg.

antagligen batteriet som krånglar. måste man ha nån speciell mc-batteriladdare??

tack för all hjälp hittills (och all hjälp ja kommer behöva i framtiden! :tummenupp )

Back