Startar inte, droppar bensin

MonsterGuden

Kosmoskatt
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
Plastraket
Tjena!

Försökte precis dra igång min MC efter att ha bytt drev och kedja, trodde alltså att jag var redo för sommaren. Det tråkiga är att den inte startade, startmotorn gick runt och lät bra.

Testade med choke och slog över till reservtanken, ingen aning om hur mycket bensin som var i när jag lämna den för några månader sen. Märkte efter ett tag att det droppade bensin på golvet, någon som vet varför? :gnissla

Nu har jag iaf testat lite olika saker och det hela slutade med att batteriet laddade ur så det ligger nu på laddning. Några tipps på hur jag ska få igång min kära innan sommaren är över?

Bensindroppet är troligen läckande bensinkran. Oringen innanför vredet har torrspruckit som på min hoj, och när du vred på kranen börjar det läcka. Repsats finns på Maxmc som din närmsta handlare kan beställa artnr 22528 för 69:-. Startproblem kan bero på fler orsaker. Kontrollera om du har gnista. Kolla hur stiften ser ut och eventuellt byt dem. Prova med startgas osv osv.

Kontrollera varifrån det droppar.
Det kan även vara så att din förgasare flödar över pga slitage/skit.

Nyladdat batteri och startspray införskaffat, satte i batteriet och drog igång den. Synd att jag kastade kvittot för startsprayen :huvet

Årets första tur är tagen!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back