Startar ej med kall motor

byxan1186cc

vrålåkare
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
suzuki gsxr 1186cc
Hej nu frågar jag än en gång om tips..
Det är min Suzuki 1100 gsxr som inte startar när den är kall..
Hon får soppa... Gnissta finns ( nya stifft med fin gnissta ).... Batteriet nytt med bra snurr i...
Choken fungerar... Sartmotorn fungerar som den ska.. tändspolarna schysta..Fuggarna den tagna rengjorda och genom kollade..
har prövat med start hjälp men fan startar ej inte när den är kall..
Den startar när jag rullar i gång den och när den blir varm kan jag stänga av och på den igen.. Men när den är kall så vill hon inte starta.. Kan det vara CDI boxen?:
ELLER är det fuggarna i alla fall...huvet

Har fått några tipps redan på forumet men vill ha flera...

:banana Tack på förhand för alla tips...

TROTTELN I TOPP BLIR DET GALOPP..

byxan1186cc skrev:
Hej nu frågar jag än en gång om tips..
Det är min Suzuki 1100 gsxr som inte startar när den är kall..
Hon får soppa... Gnissta finns ( nya stifft med fin gnissta ).... Batteriet nytt med bra snurr i...
Choken fungerar... Sartmotorn fungerar som den ska.. tändspolarna schysta..Fuggarna den tagna rengjorda och genom kollade..
har prövat med start hjälp men fan startar ej inte när den är kall..
Den startar när jag rullar i gång den och när den blir varm kan jag stänga av och på den igen.. Men när den är kall så vill hon inte starta.. Kan det vara CDI boxen?:
ELLER är det fuggarna i alla fall...huvet

Har fått några tipps redan på forumet men vill ha flera...

:banana Tack på förhand för alla tips...

TROTTELN I TOPP BLIR DET GALOPP..

Går den igång/tänder om du använder startgas?

I så fall bör det ju vara nåt knas med choken i alla fall...

Nej inte äns med start gas det är det som är det sjuka.. hon kan puffa ibland men inget mer :huvet

Kan nog vara knepigt att mäta eftersom det varierar hela tiden. Men kolla standardsaker som jordningen från batteriet, batterianslutningar osv. Prova att mäta spänningen mellan block, ram och minuspol medan du kör startmotorn. Dyker det upp några betydande spänningar så är det spänningsfallet.

Hej!
Jag gissar att allt är som det ska. Mina gamla cyklar har alltid varit tjuriga när de har stått över vintern. Den jag har nu har insprutning och startar direkt även vid kallgrader.
Troliga orsaker är nog det som redan är nämnt, spänningsfall, överslag i tändkablar.
// Ergu

byxan1186cc skrev:
Skall testa de..
Komm gärna med fler förslag..

Tack på förhand.. :banana

Hoppas det är som du säger..skall bytta tändkablar.. och kolla späningen..

TROTTELN I TOPP BLIR DET GALOPP :banana

byxan1186cc skrev:
... TROTTELN I TOPP BLIR DET GALOPP :banana
Tack för garvet! Den ska jag komma ihåg. :tummenupp

Om du misstänker spänningsfall till följd av att batteriet suckar så kan du testa att startkabla från en bil (avstängd puffra eftersom nån enstaka rapporterat trassel med CDI efter kabling med icke avstängd puffra).
Spänningsfall till följd av kablageskit kan också avhjälpas genom startkabling eftersom ett bilbatteri suckar mindre än ett hojbatteri. Låt oss säga att det resulterar i 0,5 volt högre spänning under last till tändningen så kanske dessa 0,5 v räcker för att skrämma liv i liket. Med andra ord är det inte 100% att det är batteriet om det hjälper med kabling.

Annars gissar man på slut stift, tändkablar, eller liknande.

Eftersom du har testat med startgas utan resultat så är det mindre troligt att du har problem med fuggarna etc. Skulle ex vis kallstartförsörjningen vara för snålt ställd så skulle den ju troligen hoppa till liv med startgasen.

kolla ventilspel... bara utifall... det är inte så bökigt, å skadar inte att kolla en gång för mkt...

min hoj, FZR 600, va fruktansvärt svårstartad å gick inte på låga varv, det va ventilspelet som va åt tjosan... totalt...

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...