Nu har jag ingen aning om vad som egentligen var felet men nu startar den...
Jag kom nyss hem och hämtade nycklarna. När jag satte i dem och vred på tändningen hände ingenting. Det var alltså helt dött. Fan.

Trodde att batteriet var helt dött eller att något gått sönder på riktigt så jag började med att hämta min CTEK(jag hittade inte multimetern) för jag tänkte att den skulle säga om batteriet var tomt. Ett helt tomt batteri brukar få den att börja pulsladda så jag tänkte låta den visa om så var fallet...
Kopplar på laddaren och ser att den går in i "vanligt" laddningsläge. Testar att stoppa i nyckeln igen och vrider på tändningen och allt lyser upp..

- Ok, tänker att batteriet är dött men att laddaren försörjer pump och instrumentering.
Kastar ett öga på laddaren och ser nu att den indikerar fullt så jag plockar bort laddaren men hojen lyser på som aldrig förr.
Trycker på startknappen och hojen går igång som om inget hänt.
.....Utan att ha en susning är gissningen att det är skit vid polerna och att det lilla pillet med krokodilklämmorna räckte för att ge den där lilla rörelsen som skapade kontakt..
Men som sagt, det är bara spekulationer.