Startar dagen med att bli polisanmäld.

Hör och häpna, polisen ringde precis och sa att dom har fått in ett helt gäng klagomål. Han var dock väldigt trevlig och sa att dom inte gör mer åt saken utan sa bara till mig att tänka på det i fortsättningen så man slipper få ovänner i stan.

Jag trodde faktiskt inte ens att gubbjäveln skulle gå till polisen mer ärendet.. vilket svin. Snacka om att ha för lite att göra! Men men, polisen i telefonen var trevligare än tomten själv så jag bryr mig inte så mycket mer nu.

Herregud..

Blir man rättsligt straffad för att kalla en snut för "gris" samtidigt som manm nöffar åt honom så kommer du sannolikt att bli lika straffad. :hihi

förmodligen inte då det inte involverar en polis. annars skiter dom ju blankt i det om det inte är något grovt de inte kan ignorera.

vilken otroligt tragisk gammal gubbjävel förövrigt. tragiskt med folk som inte har annat för sig än att säga till folk när de gör fel i någon situation, tyvärr är det nog några av de få tillfällena sånt folk i huvudtaget pratar med personer de inte känner - när de har något negativt att skälla ut folk om.

det kan inte vara kul att vara gammal och bitter.

Hör och häpna, polisen ringde precis och sa att dom har fått in ett helt gäng klagomål.

Herregud..

helt otroligt.., vilken jävla värld vi lever i

Last edited:
har dem inte tid att utreda mordförsök på freddeGSXR eller ens har tid att komma och titta när vi hade inbrott i ca 10 lägenhetsförråd så har de knappast tid med att ens ringa upp dig och be dig ta det lungt.

Polisen på västkusten är extremt upptagna med hastighetskontroller och dyligt så kommer inte hända nåt ;)

Ja sjukt är det, angående mordfösöket så har polisen i stockholm lagtner förundersökningarna..men fredde har snackat med en juridisktkunnig person som han fått mycket hjälp av så de har överklagat. vi får väl se om dom fortsätter ringa moppedister eller om dom ringer över CSI... :brinnerup

har dem inte tid att utreda mordförsök på freddeGSXR eller ens har tid att komma och titta när vi hade inbrott i ca 10 lägenhetsförråd så har de knappast tid med att ens ringa upp dig och be dig ta det lungt.

Polisen på västkusten är extremt upptagna med hastighetskontroller och dyligt så kommer inte hända nåt ;)

Läste i blaskan idag att den natten Mathias B blev mördad i Änggården(lönehelg och mkt folk på stan) hade polisen stor hastighetskontroll vid Göta älvbron. Hans farbror var rätt upprörd över detta faktum och tyckte att de istället borde se till att patrullera och visa sig för allmänheten.

Hör och häpna, polisen ringde precis och sa att dom har fått in ett helt gäng klagomål. Han var dock väldigt trevlig och sa att dom inte gör mer åt saken utan sa bara till mig att tänka på det i fortsättningen så man slipper få ovänner i stan.

Jag trodde faktiskt inte ens att gubbjäveln skulle gå till polisen mer ärendet.. vilket svin. Snacka om att ha för lite att göra! Men men, polisen i telefonen var trevligare än tomten själv så jag bryr mig inte så mycket mer nu.

Herregud..

Ett helt gäng klagomål? Har gubbfan gått och sagt till sina bittra vänner att också ringa in? :näsblod

Vissa måste ha haft en väldigt tråkig barndom då de får för sig att vara så bittra och klaga på allt och alla...

Ett helt gäng klagomål? Har gubbfan gått och sagt till sina bittra vänner att också ringa in? :näsblod

Vissa måste ha haft en väldigt tråkig barndom då de får för sig att vara så bittra och klaga på allt och alla...

Ja eller så blandar han ihop TS med nån annan som kanske alltid kör som fan med annan moppe utan ljuddämpare. Hur kan man annars bli så j-a grinig över det faktum att någon sitter och njuter i solen med en lite moppe bredvid sig.

Men som sagt så finns det folk som har alldeles för lite att lägga sin energi på.

Till trådskaparen: Grymt bra skrivet, kul! :)

Du skulle ha slängt lite mintgodis i diket (typ marianne), så kunde du ha bränt därifrån medans han satt där och gluffsade. Alla vet att gamlingar inte kan motstå mintgodis!
:D:D:D

Du kommer att få dödsstraff för detta ohyggliga brott ! Var så säker !

Skön läsning. Bra skrivet!

Ang gubben så fick jag nyss ett samtal från honom. Han betalar mej 500pix om jag sätter ett par broddar i däcken på moppen samt fäster ett gratulationskort signerat av honom :D

Och du kan alltid göra en motanmälan om otillbörlig/falsk tillvitelse, dvs att det är straffbart att anmäla något som inte inträffat eller är helt fel som gubben verkar vilja göra. Alt. olaga hot, det är inte tillåtet att hota om en polisanmälan heller.

Man kan ju faktiskt inte motanmäla någon för otillbörlig/falsk tillvitelse när det inte är det. Det var ju förbjudet att köra moppe där. Eller?
Dessutom är det inte olaga hot att säga att man ska polisanmälan när någon gör något fel/brottsligt!

Men i vilket fall som helst så kommer det inte att hända något för då skulle polisen ha nämnt det i samtalet med dig.

Det finns alldeles för många bittra pensionärer med för mycket tid över ute i våra samhällen. Vi får hitta på en hobby åt dem!!!

Om det nu skulle bli något problem då kan du säga att du rullade mopeden (ledde den med andra ord) och då har du inte gjort något fel :tummenupp Spelar ingen roll om du har eu-moped eller motorcykel, man får alltid leda dom på ställen där enbart fotgängare får vistas :tummenupp När man leder ett fordon då är man en gångtrafikant :)

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...