Vallasteffo
Ny medlem
det är lite svårt att gissa såhär.
Gick den annorlunda då du köpte den?
Har detta bara uppkommit?
Är tomgången justerad, har du testat där först?
(finns en speciell skruv bara för detta)
Själv skulle jag börjat med att säkerställa att slangar och gummimembran är okej först. kan vara så enkelt att din bränslekran har ett trasit membran. Testat att köra med kranen i prim-läge?
Jag skulle aldrig börja skruva på förgasarens inställningsskruvar, Dessa flyttar normalt inte på sig och man måste vara van för att veta vilka positioner dessa ska ha. Det kan du inte läsa dig fram i en manual. Beror mycket på nålsätet och din specifika förgasares inställningar. Risken är att du har skapat ett problem till med att skruva på den. Uteslut de enkla felen före du börjar felsöka de svåra.
Hej, uppskattar dina och alla andras svar också. Vilken samlad kusnkap som finns egentligen. Helt otroligt.
När jag köpte den startade den inte alls. Lite vågat skulle säkert en del tycka, men jag har en del motorkunskap (dock inte från mc) och tillsammans med ett pris som rymmer eventuella översakningar gjorde jag slag i saken.
Att justera skruvarna (eller pilot screw) tror jag knappt är möjligt utan specialverktyg utan att plocka av förgasaren. Den sitter liksom under förgasaren. men det vore naturligtvis det bästa att testa under gång.
Kallstartade hojen idag. Jag beövde bara visa minyckeln så hoppade han igång och gick på sina 1400 varv, dock med full choke. Ställde upp tomgången i takt med att jag minskade choken och det verkar funka. Han går faktiskt lika bra där. Positivt överaskad. Ett nytt fenomen som uppstod var fördröjningen på varvtalet när man släppte gasen. Låter häftigt, men undrar varför det är så? Han går inte ned till tomgångsvarv så där snabbt när du gasar till, utan de sista 500-1000 varven till tomgången hänger kvar lite. Vad kan det bero på? Typiskt för 4-taktare kanske?