Starta utan nyckel

Yellow75

Utbildar på mc Risk1 & Risk2
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Snart flera stycken
Har en cbr1000 som jag ska köra med i rookie1000.
Hur gör man om man vill starta utan nyckel.
Vill inte riskera att nyckeln går sönder/försvinner vid en ev.vurpa.Kompisarna har en typ av brytare istället för nyckel.Är det nån som vet hur man gör?

Mvh Yellow75
 
Yellow75 skrev:
Har en cbr1000 som jag ska köra med i rookie1000.
Hur gör man om man vill starta utan nyckel.
Vill inte riskera att nyckeln går sönder/försvinner vid en ev.vurpa.Kompisarna har en typ av brytare istället för nyckel.Är det nån som vet hur man gör?

Mvh Yellow75
Som du skrev själv, sätt en brytare istället för tängningslåset :tummenupp
Alternativt koppla så du bryter strömmen helt med dödaren.
 
Hitecfrollo skrev:
Som du skrev själv, sätt en brytare istället för tängningslåset :tummenupp
Alternativt koppla så du bryter strömmen helt med dödaren.


kan det inte bli lite problem då efter som Honda har elektronisk startspärr..har vart inne på lite av samma tanke nämligen på min 600
 
Gottis skrev:
kan det inte bli lite problem då efter som Honda har elektronisk startspärr..har vart inne på lite av samma tanke nämligen på min 600
Vet faktiskt inte, är lite av ett Yamaha fucko :hihi
Men borde ju gå att gå runt det som allt annat :)
 
Yellow75 skrev:
Har en cbr1000 som jag ska köra med i rookie1000.
Hur gör man om man vill starta utan nyckel.
Vill inte riskera att nyckeln går sönder/försvinner vid en ev.vurpa.Kompisarna har en typ av brytare istället för nyckel.Är det nån som vet hur man gör?

Mvh Yellow75

den var mysig!
 
Gottis skrev:
kan det inte bli lite problem då efter som Honda har elektronisk startspärr..har vart inne på lite av samma tanke nämligen på min 600



Fråga Swedie hur han gjorde på sin R1. Om han nu inte fixade något annat sätt, men vi snackade lite om det där då jag hade en vän som kunde fixat det när det begav sig.
 
Hitecfrollo skrev:
Vet faktiskt inte, är lite av ett Yamaha fucko :hihi
Men borde ju gå att gå runt det som allt annat :)


fan va krånligt det är med nya maskiner va bätter för när man harvade runt på 90 talare :3freak
 
Gottis skrev:
fan va krånligt det är med nya maskiner va bätter för när man harvade runt på 90 talare :3freak
Hehehe bara att koppla ihop kablarna(med en säkring imellan ifall man kände sig nogrann) ta bort batteriet som ändå bara vägde och inte tog laddnig.
Sen att man fick parkera i branta nedförbackar med växel i för att den skulle stå kvar. Parkeringen gjorde det iallafall lätt att kunna rulla igång den sen :)
Eller varför inte en med kick :yoparty
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top