Starta MC-verkstad?

Jag tycker du ska heta Fettsnok Mc.

Lär ju va lätt att komma ihåg.....

Jag tar jobb som marknadsföringsansvarig om du startar något :tummenupp :tungan . Jag går Handels-och administrationsprogrammet i gymnasiet och vi går igenom och jobbar med just det här med nystart av företag, marknadsföring osv.

Jag är seriöst intresserad :tummenupp

Last edited:
Jag tar jobb som marknadsföringsansvarig om du startar något :tummenupp :tungan . Jag går handelslinjen i gymnasiet och vi går igenom och jobbar med just det här med nystart av företag, marknadsföring osv.

Jag är seriöst intresserad :tummenupp

Handels? :D :D :D

Namnförslag:

Bikes Peak
Motomeck

Tänk på att inte göra samma misstag som jag gjorde..

Lämna INGEN spons eller rabatt till NÅGON alls INNAN dom levererat.
Du kommer få löften om att dom kör och representerar dig, recomenderar m.m. Låt dom göra det FÖRST sen kan du ge dom lite första året så du ser du får valuta för det du förlorar..

För att bli lite varm i kläderna kan du ju börja med att i en hel vecka svara på ALLA frågor i Teknikforumet på ett så utförligt sätt att ingen har något att invända.

Now that´s an utmaning.......

Last edited:
Tack för alla bra tankar och ideér! Fortsätt, allt är av värde.

Sportbike>> Jo, det vore något va? Men det kan väl ses som dold marknadsföring och smygreklam :hihi

En sak som jag tänkte på i ditt första inlägg är att du tänkte köra på kvällar och helger. Jag vet inte hur många gånger jag behövt lösa ett ärende och inte haft möjlighet, för att jag jobbar på så skeva tider att många firmor hinner stänga innan man slutat arbetet för dagen. Antingen för att man jobbat för mycket eller helt enkelt av nån anledning behövt vända på dygnet.

Jag tror inte jag är ensam att leva på det här viset. Hade jag behövt lämna in en hoj så vet jag att det hade vart guld värt att kunna göra det på lite mer "oregelbundna tider". Inte minst för att man slipper planera om sitt egna jobb.

Japp, jag fick hemlängtan och saknade västkustens småvägar...

Vart på västkusten hade du tänkt starta upp? Har själv efter diverse mekjobb åt vänner och bekanta funderat på att starta något eget, dock bara som vid-sidan-av-sysselsättning. Säg till om du behöver en kollega, jag hjälper gärna till. :hej

Jag tror inte jag är ensam att leva på det här viset. Hade jag behövt lämna in en hoj så vet jag att det hade vart guld värt att kunna göra det på lite mer "oregelbundna tider". Inte minst för att man slipper planera om sitt egna jobb.

Visst är du inte ensam! Känner igen det där. Varför ha enbart ha öppet när hederligt folk tvingas vara på jobbet?

Ola_sandin>> Blir det fräs på verksamheten så lovar jag att hojta! :tummenupp

Sitter och reflekterar över hur många timmar det krävs för allt "meningslöst" pappersjobb. "Skatt å moms å moms å skatt...." :D Men skitsamma, i slutändan är man väl utöver meck även fullfjädrad ekonom :rolleyes:

Visst är du inte ensam! Känner igen det där. Varför ha enbart ha öppet när hederligt folk tvingas vara på jobbet?

Ola_sandin>> Blir det fräs på verksamheten så lovar jag att hojta! :tummenupp

Sitter och reflekterar över hur många timmar det krävs för allt "meningslöst" pappersjobb. "Skatt å moms å moms å skatt...." :D Men skitsamma, i slutändan är man väl utöver meck även fullfjädrad ekonom :rolleyes:

Mitt råd är att överlåta pappersarbetet till någon du känner inom ekonomi.
Det är värt varenda öre att få hjälp med papperen,den kostnaden drar du in på några timmars jobb.

Jo det lär bra med en verkstad här på Västsidan. Meen som sagt det är inte helt lätt att vara ensam. Mycket kontakter med kunder/leverantörer osv. Både via mail och tel. Kan bli vansinning för mindre....
Det kan vara lite svårt att få några vettiga priser i början iallafall på delar o dyl. Så någon jätteförtjänst på det får nog väntas med. Sen är det väl så att man får kontakter och bättre priser. Försök alltid att få kundenatt LÄMNA sitt fordon. Det är väl trevligt med sällskap ibland men.........Samma kunder som ringer och vill ha reparerat via telefon.
Nog bra att gå ut med telefon tider då du kan svara så du får några timmar åt skruvandet.
Hoppas du lyckas.:tummenupp :tummenupp

Ja, den där verkstan har du fnulat länge på, bara att köra igång! Jag tror på att anlita nån för pappersarbetet. Har en polare som tidigare hjälpte just enmansföretag med redovisning och dylikt som extraknäck när han pluggade, hitta en sån och koncentrera dig på det du är bra på:tummenupp

Och ta rimligt betalt, behöver inte vara snorbilligt, se till att vara bäst istället så är folk beredd att betala.

Lycka till!

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...