Starta kollektiv i Stockholm? - feat Rebecca

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det här bara måste vara ett skämt va? Sjukt kul i vilket fall. :rofl
Det är som om någon använt en slumpvalsgenerator för ord som irriterar och kört den på max så kom slumpvalsgeneratrn ut med detta. Det kan bara inte vara på riktigt. :ajjabajja

Hej!

Jag undrar om det finns någon här ute som är intresserad av att starta ett kollektiv i Stockholm. Jag föredrar söder om Söder, men kan också tänka mig att bo norr om stan. Jag har ingen lägenhet på gång just nu, men har registrerat mig på ett antal sidor som hjälper en att hitta boende. Sjyst om någon vill joina och hjälpa mig att hitta en lägenhet!

Jag heter Rebecca, 23 år och är från Skåne från början. Jag har bott till och från i Stockholm sedan jag var 16, men känner nu att jag vill stanna i stan några år framöver (är trött på att flytta runt) och söker därför någon som också är villig att stå still ett tag.

Jag älskar naturen, att prata med människor och att skriva. Jag är väldigt fysiskt aktiv, med friidrott som grund, och i september börjar jag på danskurs och akrobatik. Det är något jag alltid velat göra. Mitt framtida drömyrke är att kunna vara till nytta för andra människor och att skriva. Jag funderar på att läsa socialantropologi och journalistik efter en kurs på Röda Korsets Folkhögskola som börjar nu i augusti.

Jag mediterar, promenerar, går på teater och konserter och äter mest vegetariskt (inte helvegetarian).

Du som svarar på min annons får vara kille eller tjej, ordningsam och respektfull. Får gärna vara intresserad av miljön vilket visar sig i villighet att källsortera och köpa ekologiskt. Min vision är att skapa ett hem där alla hör hemma, inte en lägenhet med ett visst antal inneboende. Vill gärna bo med aktiva människor som ändå har tid att prata över en kopp te lite då och då. Jag tror på att ha vissa regler som städschema tex, men är samtidigt ingen ordningsfascist.

Blir jätteglad om du hör av dig!

/Rebecca

http://www.blocket.se/stockholm/Starta_kollektiv_i_Stockholm__22620026.htm?ca=11&w=1

Plats: Skärholmen/Bredäng

Oj oj, granne med mig.

Synd bara på utebliven bild ;). Låter ju som ett jäkla skämt hela grejen.

Okej, så du letar tjej på Blocket. :dummer

Vad tvekar du om, ring Rebecca och säg att du flyttar in med henne asap.
Vem vet, hennes högsta önskan kanske just är att en kostymnisse ska komma och läxa upp henne. :lol

Hmm, min inre bild av personen ifråga kan inte avgöra om det är en ruggigt fet eller smal person.

Men är hälften av det i texten sant är det en spe jävel med glasögon och mindrevärdeskomplex.

Nästan så man ska försöka träffa personen för att återigen bekräfta sina fördomar.

Det här skulle ju kunna bli årets bästa dokusåpa.

"En kapitalist, ett kollektiv och ett spännband."

Okej, så du letar tjej på Blocket. :dummer

Vad tvekar du om, ring Rebecca och säg att du flyttar in med henne asap.
Vem vet, hennes högsta önskan kanske just är att en kostymnisse ska komma och läxa upp henne. :lol

Jag tror annars att du skulle komma överens med Rebecca, lever inte du sådant där liv redan? :confused:

Det här skulle ju kunna bli årets bästa dokusåpa.

"En kapitalist, ett kollektiv och ett spännband."

:gnissla
Tror jag ska mejla lite till henne, om hon nu får låna bibliotekets dator igen.

Last edited:
Jag tror annars att du skulle komma överens med Rebecca, lever inte du sådant där liv redan? :confused:

:gnissla
Tror jag ska mejla lite till henne, om hon nu får låna bibliotekets dator igen.

:arsele
Nog för att jag gillar att att en kopp te då och då, men det är nog också den enda punkten vi skulle kunna sammanstråla på. (och källsortering) :D

Förresten så tycker jag inte den annonsen är så märkvärdig, jag såg en liknande, fast värre för något år sen...
Var en tjej som var yogalärare med höga ideal och ville ha en roommate,
man skulle vara tystlåten, naturnära och man fick absolut inte äta kött i hennes lägenhet (hon var strikt vegan), hon brukade ofta meditera hemma med rökelse och ville att man skulle dela hennes ETTA (!) på 40 kvadrat med henne på södermalm....
5000 kr (!!) skulle det kosta att sälja sin själ till satan för detta husrum.
Ja, det var en seriös annons. :3freak

Tyckte inte att den var så farlig. Mycket värre med alla som kräver att ingen ska få äta kött i lägenheten eller vara helt nikotinfri. Finns ju ingen som helst jävla anledning till att man inte ska få äta kött i lägenheten, inte röka (utomhus) eller snusa.

Dessutom så blev jag så gud förbannat arg när jag sökte efter någonting att hyra när jag märkte att 95% av alla som hyr ut har kravet att man ska vara av det kvinnliga könet.

Hmm, min inre bild av personen ifråga kan inte avgöra om det är en ruggigt fet eller smal person.

Men är hälften av det i texten sant är det en spe jävel med glasögon och mindrevärdeskomplex.

Nästan så man ska försöka träffa personen för att återigen bekräfta sina fördomar.

Skit samma hur hon ser ut - vem fan vill bo i ett kollektiv?

Tyckte inte att den var så farlig. Mycket värre med alla som kräver att ingen ska få äta kött i lägenheten eller vara helt nikotinfri. Finns ju ingen som helst jävla anledning till att man inte ska få äta kött i lägenheten, inte röka (utomhus) eller snusa.

Dessutom så blev jag så gud förbannat arg när jag sökte efter någonting att hyra när jag märkte att 95% av alla som hyr ut har kravet att man ska vara av det kvinnliga könet.

:rofl
Ärligt, finns det sådana som har det som krav - inget kött i lägenheten?
Snus luktar apa så det kan ja hajja ,fniss

...tror din personlighet skulle passa väl in, i ett sånt här gäng (skulle kunna bli en bra doku-såpa):

Bifogat

• 09comm.xl.jpg
    09comm.xl.jpg
    51.7 KB · Visningar: 144
Vart är bilderna!? Jag menar, är hon blond och ståtlig så har jag en 3-rummare på östermalm som hon kan få hyra mot betalning :brynad

Jag har en kompis-kompis som bor i vegankollektiv, dessutom tror jag dom är extremvänster dessutom, ska jag höra om dom har en plats över åt dig Mackan?

Men först måste du se filmen "Tillsammans" som en slags instruktionsvideo....

Vart är bilderna!? Jag menar, är hon blond och ståtlig så har jag en 3-rummare på östermalm som hon kan få hyra mot betalning :brynad

Här har du henne. Inte så blond dock...

Med vanliga förbehållet att jag kan ha fel såklart.

Bifogat

• rebecca.jpg
    rebecca.jpg
    42.8 KB · Visningar: 65
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti