starta hojen under vintern? hur gör ni?

Starta hojen under vintern? Hur gör ni? Mjahaadu...trycka lite lätt på den här StoraRöda knappen kanske :D
 

Bifogat

  • vinterstart_tryck_här.jpg
    vinterstart_tryck_här.jpg
    9.9 KB · Visningar: 350
är de så att de kan komma in massa snöslask i kolvarna och växellådorna ??

Nja,risken finns att den får jobba sig riktigt varm innan den blir avstängd......kan ju inte funka.....tror inte den är(som alla andra fordon/maskiner)är gjord att faktiskt användas till det den är tänkt för.....

Henrik
 
Jag lät den stå på tomgång tills ljuddämparen var varm, sen tryckde jag in den i en sopsäck och knöt åt.


Nästa lördag gör jag om det för säkerhets skull.


Ja just det, båtägare runt om i landet, glöm inte dra igång era motorer.

eller plasta in dem utan att de är torra först :D

Hur nöjd är du nu då på en skala från 3 till 7,5 ? :va

i tron om att jag gjort hojen nåt gott så är det väl en 5'a iaf. :tummenupp

ur personlig synvinkel står jag fortfarande på ruta 1 :va

Starta hojen under vintern? Hur gör ni? Mjahaadu...trycka lite lätt på den här StoraRöda knappen kanske :D

var väl ett väntat svar från däääärborta :tummenupp
 
Last edited:
Om man byter avgassystem under vintern, så får man fan starta! :mad:
Hur ska man annars kunna njuta av ljudet om och om igen innan våren kommer? :confused:

brum brum!
http://www.youtube.com/watch?v=VuW2dd_wB68

skönt ljud :tummenupp


OffTopic:
som vanlig spårar trådar ut efter ett tag, inte mig emot det är underhållande läsning, jag har iaf lärt mig ett o annat så tack för era bidrag.

btw: nån som vet om det är svårt att byta en servopump på en s40 00'a? misstänker att det är den, styrförmågan kommer o går liksom, hackar/rycker. oljan som det ska i behållaren mm. :va kanske tom är nåt annat fel
 
Last edited:
En av anledningarna till att jag har ställt undan bilen i varmgaraget på jobbet och cyklar överallt istället vintertid. Jag lider varje gång jag måste kallstarta bilen, kämpa mig iväg i snömodden, köra 50-150m och parkera igen när det är sk städdagar som dom iaf inte snöröjer/städar något på!

Samma här, det är en av anledningarna till att jag garagerar mercan på vintern. Här i innerstan är det bara kapital- och miljöförstöring att ta sig fram med finbilen vintertid. Föredrar att använde den till längre nöjesresor sommartid istället. Konstigt att inte fler unnar sig den lyxen här i innerstan. Det är ju detta livstils-/okynnesåkande innanför tullarna som orsakat dubbdäcksförbud och biltullar.

Grannen har en snöslunga, hur fungerar det med den, vågar man starta nu på vintern??

Svårt att se att den enbart kommer tomgångsköras. Men det borde ju kunna gå att trasha ned den också om man anstränger lite extra. Ett rejält tomgångspass på choke i garaget säg 1gång/vecka under hela sommaren borde kunna ge ett rekorderligt sotbemängt förbränningsrum och utspädd olja lagom till vintern.
Här vill jag dock speciellt varna för att bara dra runt motorn då och då under långtidsförvaringen, detta håller bara rosten borta från foder och kammar. Helt kass
 
Last edited:
btw: nån som vet om det är svårt att byta en servopump på en s40 00'a? misstänker att det är den, styrförmågan kommer o går liksom, hackar/rycker. oljan som det ska i behållaren mm. :va kanske tom är nåt annat fel

Eftersom tråden redan spårat ur så svarar jag på detta...om bilen har remdriven servopump kan remmen vara dålig...det har jag råkat ut för på en Golf. Varje gång man körde genom vatten så la pumpen av och det blev trögt utav helvete att svänga.
 
Grabbar hjälp fort!! Vaknade i morse och märkte att min mobil är död (förmodiligen batteriet som är slut) vågar jag koppla på laddaren och starta den?
 
Grabbar hjälp fort!! Vaknade i morse och märkte att min mobil är död (förmodiligen batteriet som är slut) vågar jag koppla på laddaren och starta den?

Nej för helvete, låt den va.
Du kan väl nöja dig med att torrbryta lite på den till i vår, annars blir det bara kondens i den.
 
Laddaren ska vara i, speciellt om du förvarar den kallt annars kanske batteriet fryser. Men undvik att starta den och får du abstinens kan du ju kolla på andra telefoner på youtube

Mobilen förvaras i varmficka så batteriet borde överleva vintern.
 
Shit! Jag startade upp min hoj igår efter ventiljustering och förgasarrenovering/ombestyckning!

Anledningen var att jag skulle värma upp motorn för att sedan synka förgasarna.

Helvetes fan att jag inte läst denna tråden innan!

Vad fan ska jag göra nu!? Går motorn att rädda? Jag känner mig helt förtvivlad...
 
Shit! Jag startade upp min hoj igår efter ventiljustering och förgasarrenovering/ombestyckning!

Anledningen var att jag skulle värma upp motorn för att sedan synka förgasarna.

Helvetes fan att jag inte läst denna tråden innan!

Vad fan ska jag göra nu!? Går motorn att rädda? Jag känner mig helt förtvivlad...

................................................................

Ledsen - Bara att skrota!
 
INTE till :tuttar ialla fall...har jag hört!!

images


Bara fantasin sätter gränser.

Har hört man kan ha c-tek på mackan om smöret tryter oxå.
 
Starta den med jämna mellanrum under vinter och njut:tummenupp det är väl ända bara ljudet och känslan du är ute efter, skit i om det är bra eller dåligt. så brukade jag göra i tidernas begynnelse med mina snöskotrar och motorcyklar:banana
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top