Starta en insamling för Rosa Bandet?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
För att stödja bröstcancerfonden kan man starta en egen liten insamling där folk kan bli medlemmar och skänka en summa pengar, allt sker via nätet.
Jag tänkte att om t ex 200 personer skänker 50:- var så är man ju redan uppe i 10 000

Vad tycker ni?

Bikerbitch skrev:
För att stödja bröstcancerfonden kan man starta en egen liten insamling där folk kan bli medlemmar och skänka en summa pengar, allt sker via nätet.
Jag tänkte att om t ex 200 personer skänker 50:- var så är man ju redan uppe i 10 000

Vad tycker ni?

Lovvärt även om prostatacancer ligger närmare de flesta här inne tippar jag.

ah17 skrev:
Ja det borde ju fixas en insamling för det också. Men det finns inte vad jag vet, inte lika stort som bröstcancern iallafall.. tyvärr. Det borde vara lite jämställt.

Bikerbitch skrev:
Ja det borde ju fixas en insamling för det också. Men det finns inte vad jag vet, inte lika stort som bröstcancern iallafall.. tyvärr. Det borde vara lite jämställt.

finns de inte nån vanlig cancerfond åd? de är väl jamlikt.. (i dessa tider där allt ska va jämlikt :P)
litet förslag bara.. bra ide annars :tummenupp

heimdal skrev:
finns de inte nån vanlig cancerfond åd? de är väl jamlikt.. (i dessa tider där allt ska va jämlikt :P)
litet förslag bara.. bra ide annars :tummenupp

jo förvisso. det var mest en tanke bara eftersom det är så mycket om rosabandet-kampanjen nu och att man kunde fixa ihop en egen liten insamling sådär.

Jag ger inte mycket för pengainsamlingar öht. Pengarna verkar mest ätas upp av reklamkampanjer och VD-löner. Inte mycket av bidragen som används till det som börs.

ah17 skrev:
Däremot gillar varenda en här inne att vara nära bröst :rolleyes:

När den där galan brukar vara ringer jag in å donera 50-100riksdaler :)

Prostatacancer

Jag fick svar angående min fråga om prostatcancer där;

Det finns blå band som säljs av en organisation som heter ROP, Riksorganisationen för Prostatacancer, Telefon: 044-231262
Vi har också under våren haft en kampanj om prostatacancer, med annonseringar i tidningar bl a.
Med vänlig hälsning
Catarina Wiik

Prostatacancer fonden kan jag tänka mej att släppa några kronor till. Fan, 50% av män över 50 har det och 80% av män över 80.. Inte en aning hur det är med de gubbar som ramlar över 100 strecket, men logiskt har alla det då :rolleyes:

Blip skrev:
Prostatacancer fonden kan jag tänka mej att släppa några kronor till. Fan, 50% av män över 50 har det och 80% av män över 80.. Inte en aning hur det är med de gubbar som ramlar över 100 strecket, men logiskt har alla det då :rolleyes:

Undrar varför inte prostatacancer är lika uppmärksammat som bröstcancern?
Några blåa band har jag då aldrig sett till. Bara rosa överallt. Det finns ju tillochmed en gala.

Tanken är god men det känns lite knas att bara rikta in sig på en typ utav sjukdomen.

Personligen donerar jag några hundra varje år till cancerforskningen, det får räcka.

ah17 skrev:

Det är många som har flickvän. För att inte tala om den totala tuttfixeringen här. :)

edit; det är självklart en bra idé.

Bikerbitch skrev:
Några blåa band har jag då aldrig sett till. Bara rosa överallt. Det finns ju tillochmed en gala.
Sett massa Blå Band jag..

Varma Koppen, Brunsås och allt vad det nu står på dem...

Rosa bandet

Synd att tråden verkar spåra ur till någon slags värdering ,
mellan de olika cancerprognoserna..

..Jag menar , det ena utesluter inte det andra..

När nu Mediafokus ligger på det Rosa bandet , så låt oss skänka 50:-lappen dit
..kanske kan någon samtidigt då uppmärksamma att "sporthojsspolingar"
faktiskt är tänkande empatiska varelser..

..å vipps så har vi fått en goodwillpoäng både i Media och i "Himmelenn" ,
samtidigt som vi för en billig peng , gjort en stor insats för något oerhört viktigt..

Vill någon sedan dra igång Blå-bandet-samling så hänger jag självklart på även där (trots CSN-inkomst , sporthojsförsäkring å två barn ;-)

En personlig reflektion..
Om dylika insamlingar kan hjälpa till att få min nyblivna fru's bröst , att stanna på hennes kropp livet ut.. så är jag djuupt tacksam.. för de är bäst :tuttar

/ Lillebror

Last edited:
Bikerbitch skrev:
Prostatacancer är väl inte nära lika dödligt.

Prostatacancer går nog leva med, dessutom kan man nog nästan anse att folk tycker det är viktigare då även unga tjejer drabbas av bröstcancer.

honkiie skrev:
Prostatacancer är väl inte nära lika dödligt.

Ingen aning faktiskt. Men det är nog jobbigt att få veta att man har prostatacancer också. Likväl som vanlig cancer och bröstcancer, även om dom kanske är mer dödliga.

Back