starta eget

Sen behöver du en revisor också...som sköter bokföringen. Det kostar lite pengar också, vilket du får räkna in i omkostnaderna.

Maxxi skrev:
2597328 Sen behöver du en revisor också...som sköter bokföringen. Det kostar lite pengar också, vilket du får räkna in i omkostnaderna.
är det inget man kan lära sig själv? Eller det tar för lång tid?

Det beror på hur mycket du kan om moms, olika avdrag och allt annat som skall göras (jag får huvudvärk av det lilla jag gör innan jag skickar iväg skiten till revisorn) *slita ut håret*
Råd..skaffa revisor

Nursey skrev:
2597339 Det beror på hur mycket du kan om moms, olika avdrag och allt annat som skall göras (jag får huvudvärk av det lilla jag gör innan jag skickar iväg skiten till revisorn) *slita ut håret*
Råd..skaffa revisor

Du vet att du får hjälp av mej snart :) Då ska de bli ordning på siffrorna :tummenupp

Nursey skrev:
2597339 Det beror på hur mycket du kan om moms, olika avdrag och allt annat som skall göras (jag får huvudvärk av det lilla jag gör innan jag skickar iväg skiten till revisorn) *slita ut håret*
Råd..skaffa revisor
Nja jag är inte så dålig på siffror men jag tror att det skulle ta mej lång tid och det skulle vara himla tråkigt. Du verkar erfaren har du haft eget?

floodi skrev:
2597356 Gå en starta eget kurs kanske ....... :tummenupp
Finns dom på Arbetsförmedlingen eller högskolan?

Ullis skrev:
2597353 Du vet att du får hjälp av mej snart :) Då ska de bli ordning på siffrorna :tummenupp
hjälper du mej med, när jag har eget?

Last edited:
Kawakex skrev:
2597332 är det inget man kan lära sig själv? Eller det tar för lång tid?
Jo allt går om man har tid och vilja.....men det finns en anledning till att universiteten utbildar ekonomer med inriktning mot redovisning,,utb. är 4 år. Så med andra ord är det inget man lär sig i en handvändning direkt :rolleyes:

Kawakex skrev:
2597277 Jag jobbar som timmis idag, så jag har inget att förlora, ska göra en budget blir det för dyrt tänkte jag skapa en kundkrets på nätet först, alltså sälja varorna där. Jag ska importera produkterna från USA.

Räkna med mig, jag kör från Hbg o veckohandlar lätt hos dig :pannkyss

Nursey skrev:
Råd..skaffa revisor
Det var väl mer än hälftenav alla egna företagare som går i konkurs, som konkar p.g.a att dom försökte sköta ekonomin själva.

Lej bort det så behöver du inte bekymra dig om det.

Ricken skrev:
2597442 Det var väl mer än hälftenav alla egna företagare som går i konkurs, som konkar p.g.a att dom försökte sköta ekonomin själva.

Lej bort det så behöver du inte bekymra dig om det.
Jepp, skaffa en duktig revisor,,det behövs för att hålla kolla på företaget och alla regler som finns.

Maxxi skrev:
2597447 Jepp, skaffa en duktig revisor,,det behövs för att hålla kolla på företaget och alla regler som finns.
ja det är alla regler jag är orolig för är så rädd att bli kursad, pga av missförstånd.

Jag kan ju döda glädjen lite med att arbetsförmedlingen inga pengar har nu med den nya regerningen så när jag var där så sa de bara just det, som svar på alla frågor, även den om starta eget kurs/bidrag/allt.

Kawakex skrev:
2597146 Mitt företag har inget med vården att göra men jag har ju alltid min utbildning att falla tillbaka på. Någon som har erfarenhet av eget företagande? Vad gjorde ni som ni skulle gjort bättre OSV? Går det att få mycket statliga bidrag, det är en djungel på nätet?

Jag har drivit företag sedan 92. Å så här i efterhand hade jag aldrig gjort om det. Iaf inte i sverige.

Biturbo skrev:
2597527 Jag har drivit företag sedan 92. Å så här i efterhand hade jag aldrig gjort om det. Iaf inte i sverige.
vad för slags företag, döda inte min entusiasm nu, jag ska ju bli rik.:)

Kawakex skrev:
2597532 vad för slags företag, döda inte min entusiasm nu, jag ska ju bli rik.:)
Rik blir man tyvärr inte i Sverige på att driva ett mindre företag. Det mesta äts upp av alla omkostnader och skatter tyvärr,,,i de flesta fall skall sägas. det går ju faktiskt att lyckas också. Men det är en jävla byråkrati man ska ta sig igenom för att bedriva företag i sverige:huvet

Bus-Bo skrev:
2597466 Jag kan ju döda glädjen lite med att arbetsförmedlingen inga pengar har nu med den nya regerningen så när jag var där så sa de bara just det, som svar på alla frågor, även den om starta eget kurs/bidrag/allt.
Sen är det så att man måste vara arbetssökande där för att kunna få starta eget bidrag inte för att ha ett företag på sidan av sitt ordinarie jobb.

Matulda skrev:
2597552 Sen är det så att man måste vara arbetssökande där för att kunna få starta eget bidrag inte för att ha ett företag på sidan av sitt ordinarie jobb.
Det passar ju mej för jag är arbetssökande eftersom jag bara är timmis.:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT