start problem savage

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
har start problem med en savage, tror det har med förgasaren att göra och min fundering är hur slangarna från förgasaren skall vara kopplade, soppa slangen fattar jag, men dom andra 3 slangarna, vart skall dom va? skall dom bara hänga lr skall dom någonstanns???

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vad för slags startproblem är det? Har du gnista? Får motorn soppa?

Vet inte exakt hur det är på en Savage. Men är det tre slangar till förgasaren så kan det vara en soppaslang med soppa från tanken, en vaccumslang som går till ett annat ställe på bränslekranen för att öppna den och en dräneringsslang för att kunna leda bort eventuellt överskottsbränsle.

Edit: http://fiche.ronayers.com/Index.cfm...LS650P_SAVAGE/GroupID/261330/Group/CARBURETOR sprängskiss över en förgasare på en Savage.

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Vad för slags startproblem är det? Har du gnista? Får motorn soppa?

Vet inte exakt hur det är på en Savage. Men är det tre slangar till förgasaren så kan det vara en soppaslang med soppa från tanken, en vaccumslang som går till ett annat ställe på bränslekranen för att öppna den och en dräneringsslang för att kunna leda bort eventuellt överskottsbensin

det är fyra slangar, soppa slangen vet jag vilken det är, men sen har man tre slangar till, två av dom andra slangarna verkar vara sammankopplade för blåser jag iden ena kommer det i den andra, den 3:e händer inget med när man försöker blåsa i, är det den som är vaccumslangen, är det den som skall sitta uppe brevid soppakranen?? gnista finns och soppakranen är ok, så jag förmodar att soppan kommer fram, förgasaren fylls iafall

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...