start problem savage

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
har start problem med en savage, tror det har med förgasaren att göra och min fundering är hur slangarna från förgasaren skall vara kopplade, soppa slangen fattar jag, men dom andra 3 slangarna, vart skall dom va? skall dom bara hänga lr skall dom någonstanns???

Vad för slags startproblem är det? Har du gnista? Får motorn soppa?

Vet inte exakt hur det är på en Savage. Men är det tre slangar till förgasaren så kan det vara en soppaslang med soppa från tanken, en vaccumslang som går till ett annat ställe på bränslekranen för att öppna den och en dräneringsslang för att kunna leda bort eventuellt överskottsbränsle.

Edit: http://fiche.ronayers.com/Index.cfm...LS650P_SAVAGE/GroupID/261330/Group/CARBURETOR sprängskiss över en förgasare på en Savage.

Vad för slags startproblem är det? Har du gnista? Får motorn soppa?

Vet inte exakt hur det är på en Savage. Men är det tre slangar till förgasaren så kan det vara en soppaslang med soppa från tanken, en vaccumslang som går till ett annat ställe på bränslekranen för att öppna den och en dräneringsslang för att kunna leda bort eventuellt överskottsbensin

det är fyra slangar, soppa slangen vet jag vilken det är, men sen har man tre slangar till, två av dom andra slangarna verkar vara sammankopplade för blåser jag iden ena kommer det i den andra, den 3:e händer inget med när man försöker blåsa i, är det den som är vaccumslangen, är det den som skall sitta uppe brevid soppakranen?? gnista finns och soppakranen är ok, så jag förmodar att soppan kommer fram, förgasaren fylls iafall

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back