Start problem på ZX7R

BaZZta

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
ZX7R
Är det någon som har haft samma problem som jag, när jag startar den kall är det inga problem men när jag har kört den en stund och stannar så vill en inte starta direkt, det går att knuffa igång den eller vänta i två minuter så är det bara att starta den igen utan problem.:confused:

Kom gärna med förslag på vad det kan vara.

Min e också tjurig på starten ibland.:mad: Med choke och kall motor inge problem.:) Men om jag stannar till och ska starta så vill den inte ibland. inge gas eler full gas spelar ingen roll men efter ca 6-7 sec nötande på starten så hoppar den grinigt igång.:gnissla Funderar på om det är sliponet som gör att den inte har lika högt motryck som orginal dämp och surar lätt ner hojen vid varmt väder.:confused:

Jag hade exakt samma problem på en ZXR och det visade sig vara att den gick väldigt fett på tomgång (testades med en bredbandslambda i avgassystemet) och vid varmstarter blev den tjurig värre varpå man fick vänta lite på att den skulle svalna.

Detta åtgardades helt enkelt med ett nytt munstycke (eller 4 st då... Ett per förgasare) och vips var problemen ur världen.

M.v.h.

Back