start på körning i skåne.

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
Har sån sjuk längtan att få ut min lilla älskling från källaren. Ni som varit med ett tag och kört. När tror ni man kan ut och köra med skinnställ (hel) och kanske något ställ under+alpine gp handskar o oxtar stövlar??

Runt villken tempratur går det att köra någorlunda i med den utrustningen?

PuDDy skrev:
Har sån sjuk längtan att få ut min lilla älskling från källaren. Ni som varit med ett tag och kört. När tror ni man kan ut och köra med skinnställ (hel) och kanske något ställ under+alpine gp handskar o oxtar stövlar??

Runt villken tempratur går det att köra någorlunda i med den utrustningen?

Jag vet iaf en som kör året runt om det är torrt! GSXR1100R :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Plusgrader och torrt sen så kör vi :banana

Vill du bespara din hoj extremt slitage i lack osv så håll dig tills dom sopat vägarna, annars går det bra och ge sig ut så fort det är torrt.. det spinner kul i februari när man har 130hk på bakhjulet..

/KetogaN

KetogaN skrev:
Vill du bespara din hoj extremt slitage i lack osv så håll dig tills dom sopat vägarna, annars går det bra och ge sig ut så fort det är torrt.. det spinner kul i februari när man har 130hk på bakhjulet..

/KetogaN
Ähh din lilla putsbög, hojen ska rulla i ur & skur, lite grusväg är bra träning, det är väl inget prynadsföremål :tungan

GSXR1100R skrev:
Ähh din lilla putsbög, hojen ska rulla i ur & skur, lite grusväg är bra träning, det är väl inget prynadsföremål :tungan

Min lack kanske glänste, men tanken fattades färg vid knäna.
putsbög.. bah.. du borde prova, kanske hade ökat dina varvtider gubbe :7peta ;)

/KetogaN

Bifogat

• ketogans_drev.jpg
    ketogans_drev.jpg
    93 KB · Visningar: 72
Last edited:
Det var iof inte riktigt så jag tänkte med frågan. Men tackar för svaren jag fått. Tanken var nog mer med skinställ och sånna handskar. Typ när det går att köra. runt villka grader kan man börja köra med utr. som beskrevs i början. Bara så man inte fryser ihjäl. hehe. har ju inte ägt hoj innan så. Orkar inte lära mig på det hårda sättet och frysa som fan. hehe

PuDDy skrev:
Det var iof inte riktigt så jag tänkte med frågan. Men tackar för svaren jag fått. Tanken var nog mer med skinställ och sånna handskar. Typ när det går att köra. runt villka grader kan man börja köra med utr. som beskrevs i början. Bara så man inte fryser ihjäl. hehe. har ju inte ägt hoj innan så. Orkar inte lära mig på det hårda sättet och frysa som fan. hehe

bara det är över nollan så.. jag var ute och drog sista repan vid +3 :tummenupp :tomten

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=30464

+3 tycker jag är för nära fryspunkten.. Kör man en bit kan det ju plötsligt komma ett parti blankis.
7+ verkar nog vettigt..

KetogaN skrev:
Min lack kanske glänste, men tanken fattades färg vid knäna.
putsbög.. bah.. du borde prova, kanske hade ökat dina varvtider gubbe :7peta ;)

/KetogaN
Du va snabb som satan i Häckeberga... en liten stund iaf tills du körde i diket.
Dessutom behöver jag inte öka mina varvtider, jag behöver MINSKA dom :huvet

GSXR1100R skrev:
Du va snabb som satan i Häckeberga... en liten stund iaf tills du körde i diket.
Dessutom behöver jag inte öka mina varvtider, jag behöver MINSKA dom :huvet

Jag är fortfarande snabb i häckeberga.. :tummenupp
Har man inte kört av så har man inte kört fort...

Nä du behöver öka dom :D :D .. nu kör du långt över din egen förmåga på bana (jag har bevis på band) :fatta!

/KetogaN

KetogaN skrev:
Jag är fortfarande snabb i häckeberga.. :tummenupp
Har man inte kört av så har man inte kört fort...

Nä du behöver öka dom :D :D .. nu kör du långt över din egen förmåga på bana (jag har bevis på band) :fatta!

/KetogaN

Hrpf.. nåja som svar på den ursprunglig frågan om hur varmt det bör vara så är det omöjligt att svara på, vissa fryser när det är +17 (Oljekyld) och andra går i kortärmad tröja när det är -17 (Tom).

GSXR1100R skrev:
Hrpf.. nåja som svar på den ursprunglig frågan om hur varmt det bör vara så är det omöjligt att svara på, vissa fryser när det är +17 (Oljekyld) och andra går i kortärmad tröja när det är -17 (Tom).

Det har lite med däcken och göra dessutom, Dunlop 207RR tex är tämeligen hala vid temperaturer under 10 grader och tar en ordentlig burnis innan dom blir varma.. =)

Rehnsport och supercorsa däremot har hyffsat bra grepp även under 10 grader och utan speciell värmning.

Men det märker du om du ger dig ut.. om inte när du gasar på så kanske när du behöver bromsa hårt.. *lycka till!* :tummenupp

/KetogaN

Tackar för alla svar. då är det bara att rulla tummarna och lipa lite tills tempen ökar lite. Tänkte prova på minimoto iallafall så fort racehouse får in sina lånemaskiner. kanske kan stilla lite körningsmani eller?

PuDDy skrev:
Tackar för alla svar. då är det bara att rulla tummarna och lipa lite tills tempen ökar lite. Tänkte prova på minimoto iallafall så fort racehouse får in sina lånemaskiner. kanske kan stilla lite körningsmani eller?
Uthyrningen kommer väl igång i Februri, botar alla abstinens :tummenupp

PuDDy skrev:

Jag kör så fort det är plussgrader. Visserligen med min XR.
Det jag har på mig är extra tröja under skinstället, Armerns långkallingar under skinbyxorna och oftast antingen regnjacka elelr en extratröja utnapå skinjackan, mest för vindensskull, inte så mkt för regnet. Men så har ju XRen noll vindskydd, en R6a har ju kåpa så då kan man nog skippa extra tröjan elelr extra jackan.
Vinterhanskar är natruligtvis ett måste. Och halsduk. :)

Höfterna är det enda som jag är riktigt nerkyld om när jag komemr hem efter en dag på XRen. Svårt att så fart på det området, i övrigt rör man ju sig så mycket det går.

Ta det lungt bara, det spinner rätt lätt med en sporthoj. :)
Och se upp med rullgrus, nu finns det en hel del att trilla på... :(

PuDDy skrev:
Orkar inte lära mig på det hårda sättet och frysa som fan. hehe

Bästa sättet att lära sig är den hårda vägen :rolleyes:
Du har väl till och med snöfritt till skillnad från andra som skulle behöva snöskoter!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!