start och stoppknappen.

stod förövrigt 45min och felsökte i skogen en gång då en av mina gamla hojar hade en tendens att kunna vibrera dödarknappen till offläge. Visste inte det då, men fick lära mig det... Numera kollar jag alltid den först när jag felsöker...

Haha, varit med om liknande. Stod utanför en polare när vi var i 15-16 års ålder och skulle åka hem på mopeden. Kickade nog fan 15-20 långa jävla minuter, blev mer och mer svettig och tänkte hela tiden "va fan? så jävla kallt är det ju inte".
Till slut kom hans farsa ut och påpekade att han tryckt på just "dödarknappen", så när jag tryckte tillbaka den så startade moppen fan på en halv kick :3freak :rofl

På min gamla 125:a så var det så att om jag tryckte på dödaren så dog motorn direkt. Men om jag stängde av med nyckeln så fick motorn varva ner. Om man tryckte på dödaren så betedde den sig precis som en skruvdragare gör när man släpper gasen. Man skulle aldså inte kunna fastna med benet i drivningen vid en olycka då man stänger av innan med dödaren.
Det är den anledningen jag ser låta motdorn varva ner istället för tvärstopp.

På dom flesthojar så kortsluter dödarknappen tänspolen/arna och det är ju alldrig bra me kortis.
Men sen är det ju som renault å deras tändspolar vissa går sönder hella tiden å andra går aldrig sönder.
Själv stänger man alltid av på nycklen.

Sen har jag hört att polisen springer ikapp och slår av motorcykeln med dödaren om man wheelar så den ska man alltid koppla bort.

Ibland tar dom nyckelen istället så det riktiga tändningslåset ska man montera iunder sadelen!

Sen har jag hört att polisen springer ikapp och slår av motorcykeln med dödaren om man wheelar så den ska man alltid koppla bort.

Ibland tar dom nyckelen istället så det riktiga tändningslåset ska man montera iunder sadelen!
Harvelens tider!
Tar di nyckelen ur tänningslåsarna på motorcykelen?
Tockna orneronkare.

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...