start motor på husa

Själva startmotorn skilljer sig väl inte ett dugg? Sitter en exakt likadan på polarens Gixx750 -99a.

Är som sagt kraftigare batteri från 04, kan ju tänka mig att dom ändrat nått med frihjulet + kläppen som strula lite på dom äldre modellerna.

Jo, faktiskt på 450n sitter samma gammla men på 650 är den nyare å starkare....iaf enl Reklamen för -04orna :tummenupp

Evil M skrev:
Själva startmotorn skilljer sig väl inte ett dugg? Sitter en exakt likadan på polarens Gixx750 -99a.

Är som sagt kraftigare batteri från 04, kan ju tänka mig att dom ändrat nått med frihjulet + kläppen som strula lite på dom äldre modellerna.

Heda skrev:
Jo, faktiskt på 450n sitter samma gammla men på 650 är den nyare å starkare....iaf enl Reklamen för -04orna :tummenupp
-04 och nyare 450 och 501 har den "gamla",mindre startmotorn.550 och 650 har den större.Min 550 har alltid startat med el,kall som varm.Min -02 501 däremot startade aldrig på el när den var kall,funkade dock bra när den var varmkörd några minuter.

Det är en annan större modell på 650 (och även 550 ?) med eget ordernummer etc. Den ska passa på äldre motorer men man får byta fästbygeln i bakkant å lite småt å gott har jag för mig.
Finns en hel del om startmotorn och specifikt det bytet på www.husaberg.org

Flaskboll skrev:
Går det att ta 04ans eller 05ans startmotor till våran Husa 640 01a?

//Christoffer
Det ska bara vara att skruva dit.Du får byta fästet till den modellen som sitter på 550/650 också.
Edit:Jag var lite sen tydligen......

Back