Starlane laptimers

Egen sändare hade jag uppskattat. Finns inget mer retligt än att mitt i ett pass få nya varvtider helt plötsligt mitt i en sväng där man inte fått tider innan. Då hade man kunnat sätta sändaren där mållinjen är och få exakt samma tider som med transpondern.

Axxexs skrev:
2428340 Egen sändare hade jag uppskattat. Finns inget mer retligt än att mitt i ett pass få nya varvtider helt plötsligt mitt i en sväng där man inte fått tider innan. Då hade man kunnat sätta sändaren där mållinjen är och få exakt samma tider som med transpondern.

Mmm det låter ju som en toppenfunktion tycker jag.

nazurro skrev:
2428370 Mmm det låter ju som en toppenfunktion tycker jag.

Jo det verkar ju bra men om man läser "vanliga frågor"

Går det att använda flera olika laptimers vid en och samma bana?
Ja! Ni behöver enbart sätta ut en sändare. Sändaren är kodad ifrån fabrik och passar alla laptimers ifrån oss.

Hur blir det om de finns flera sändare?

nazurro skrev:
2428268 Någon som har bra/dåliga erfarenheter att dela med sig om Starlane laptimers?

Billigaste varianten:
http://www.motorshejken.se/artikel.php?function=artikel&namn=Stealt-CRX

Något dyrare, med shiftlight:
http://www.motorshejken.se/artikel.php?function=artikel&namn=PoleStar-CRX

Vettiga priser. Trevligt också är att sändaren är unikt kodad så man slipper krock med andra mottagare.
Greven har aim ring och prata med honom,tror han har kvar den enklare gula för ca 1695 eller nått sånt :)

Lindén skrev:
2428979 Jajjemen...
Har Aim funkar kanoners=)
Samma här men jag har inte testat den funktionen. Hade dock varit jäkligt kul.

OT: Testade att köra med GPS på Åsen i veckan och fick ut ett fint diagram med aktuell fart under hela varvet samt varvtider. Kul att analysera i efterhand och se vad olika kurvor har för betydelse för varvtiderna.

sandstream skrev:
2428990 Samma här men jag har inte testat den funktionen. Hade dock varit jäkligt kul.

OT: Testade att köra med GPS på Åsen i veckan och fick ut ett fint diagram med aktuell fart under hela varvet samt varvtider. Kul att analysera i efterhand och se vad olika kurvor har för betydelse för varvtiderna.
Kan tänka mig det..
Hade jag behövt haft på midlanda låg o körde 08 o klämde i med några 02-03... Skulle vart roligt o vetat vars jag kopplade bort hjärnan o sket i att däcket var vänt men ändå slut:näsblod
Hur funkar gpsandet:va
Ja detta e fel ämne det med...krappen vet ju att han skall ha en aim redan:D

Lindén skrev:
Hur funkar gpsandet:va
Ja detta e fel ämne det med...krappen vet ju att han skall ha en aim redan:D
Man sätter en mottagare på hojen med minne och för sedan över datan till Excel.
Jag gjorde det inte själv utan det var en annan kille som var med.
Ska få filen och kan visa den då så ser du hur den ser ut.

(Rensa din inbox nu så att mitt PM kommer fram)

sandstream skrev:
2429085 Man sätter en mottagare på hojen med minne och för sedan över datan till Excel.
Jag gjorde det inte själv utan det var en annan kille som var med.
Ska få filen och kan visa den då så ser du hur den ser ut.

(Rensa din inbox nu så att mitt PM kommer fram)
Asch så e den fyller... fixar det=)
Så nu e alla hat PM borta=)
Fan vi sabbar killens tråd!
Trådstartaren har du funderingar ang aim så e det bara att höra utav sig!
Enl min mening så funkar den kanoners!:tummenupp

Last edited:
Har den billigare varianten. Det jag tycker efter att jag använt den ett par ggr är att den verkar känslig. Har funkat lite si å så emellanåt. Tyvärr har jag inte hunnit testa den mer noggrant ännu, men första gången så verkade jag ha sändaren för nära några andra som verkade störa funktionen.

/lastu

Fördelen med AIM är att man inte behöver bry sig om att ställa ut sändaren då alla har AIM och någon seriös alltid skyndar ut med sändaren. Min sändare ligger kvar i bokhyllan, ingen risk att glömma den vid banan. :)

sandstream skrev:
2428940 Om jag inte minns fel kan man ställa in laptimern på hur många mellantider den ska ta.
Man ställer in en sk "obscuring time". Det är den kortaste tiden ett varv kan ta och alla tider som är kortare än den antas vara mellantider. Man ställer ut en sändare för varje mellantid man vill ha, där man vill ha den. En betydande nackdel är att alla måste ställa in sina obscuring times efter de utplacerade sändarna, annars är risken stor att de får en ny varvtid vid varje sändare. Mycket retligt, drabbade mig för ett tag sedan när någon placerat ut en sändare på ett mycket ovanligt ställe och där det inte fanns en chans att se den. Resultatet blev ivf att jag fick addera samman två "varvtider" för att få en korrekt tid. Min egen sändare var allts också utplacerad.

Tog ett tag innan jag fattade varför mina tider var så ini helskotta konstiga och varför konstigheterna var så otroligt regelbundna :D

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back