Starkt jobbat George!!!!!!!!!!

För mig är det mest tid och pengarmen det smids planer om natten när jag ligger och drömmer i min säng. :)

Jag vet men jag var bjuden på bröllop på lördagen och jag siktade in mig på B-racet men nu är jag bjuden på bröllop då också! :huvet
Därför borde vi slå oss ihop och göra en insats för oss själva och ge publiken några driftkuckun. :D
kruxet är återigen tiden. Hur enkelt är det att få ihop tre hellediga dagar på bana X när man har tre ungar och jobb. Jag får svårt att få det att funka tyvärr.
Teddy ska självklart med, han är ju snabb.

Gör som jag, låt ungarna börja tävla så är hela familjen samlad på helgerna.

Men det som George är hjälte med är att han som B-förare vågade ställa upp!! På senare tiden har det knappt varit några sådana som vågar ställa upp?
Huvudet på spiken!

Det verkar vara mycket snack och lite verkstad på vissa 250r gubbar. Har man en 250 i garaget och klassen är i "nöd" med få deltagare så får man dra tummen ur och dra sitt strå till stacken. Det är en A+B klass, så även om man inte är supersnabb så har man rätt att vara med, det hjälper inte klassen att bara snacka om den och förespråka den här på SH.

My 5 cents

Huvudet på spiken!

Det verkar vara mycket snack och lite verkstad på vissa 250r gubbar. Har man en 250 i garaget och klassen är i "nöd" med få deltagare så får man dra tummen ur och dra sitt strå till stacken. Det är en A+B klass, så även om man inte är supersnabb så har man rätt att vara med, det hjälper inte klassen att bara snacka om den och förespråka den här på SH.

My 5 cents
Alla människor gör olika val och har olika grunder för sina val. Jag kan bara tala för mig själv men i mitt liv, med min familj och hur vårat gemensamma liv ser ut så kommer mina personliga nöjen ganska långt ner på listan över prioriterade saker. Jag önskar jag kunde köra alla SM deltävlingar och skulle gladeligen komma sist också men det är en orealistisk dröm hur mycket klassen som sådan behöver "mig". Tycker ingen ska klandrass för de val de gör och vad de beslutar, speciellt inte på SH där man vet väldigt lite om hur andras liv ser ut på riktigt.

Men det som George är hjälte med är att han som B-förare vågade ställa upp!! På senare tiden har det knappt varit några sådana som vågar ställa upp?
Huvudet på spiken!

My 5 cents

Är ju inte länge sedan det gnälldes på gnällhoj att folk var för långsamma på Knutstorp och att kvalgränser etc skulle införas och folk som varvades skulle svartflaggas etc.
Är ju knappast diskussionen som får folk att åka...
Då blir det utländska tävlingar istället där de varmt välkomnar en.

[Är ju inte länge sedan det gnälldes på gnällhoj att folk var för långsamma på Knutstorp och att kvalgränser etc skulle införas och folk som varvades skulle svartflaggas etc.
Japp, tyvärr var det så. När Klassen var i nöd var vi alla, A- som B-förare, en enda stor familj och alla var välkomna, men när nödropen hörsammades och klassen fick ett tillskott av B-förare hördes gnäll från övre delen av startfältet. Även om det bara var ett fåtal enstaka personer som uttryckte missnöje samtidigt som majoriteten var positivt inställd.

Det största problemet för klassen är nog inte att det saknas överårig kanonmat längst bak i fältet utan att det är för få snabba, unga och talangfulla Rookies som söker sig till klassen. Uppsvinget i 125R de senaste säsongerna får man hoppas kommer betala sig för 250R snart för klassen behöver fler Jocke Stensmoar.

Grymt jobbat Jorge!

Grattis Jorge!
Starkt jobbat jävligt kul att du ställde upp.Vissa vågar ju bara skriva att dom skulle med en 125R.Jag trodde att Sleven hade fått i sin 70cc motor på racet. Det var väl som när 70 racing fungerade som tävlings form Eric swischade förbi. DEt var väl lika på racet...hehe Fossiler kan arkiloger hitta i urtidabergarter och på RR SM ..hehe
Motocrossen kallar dom det motionklass
Det vore kul om dom snabba förarna 125std komma upp till racer klassen. då blev det intressant i klassen.:yoparty

Samlar damm

Ni som har vettiga hojar i garaget som bara står och samlar damm, sälj eller hyr ut. Jag vet att det finns ca 5 st bra hojar som bara står, släpp ut dom på tävlingarna igen för förare finns det garanterat. Det skulle vara synd att bra objekt gör nästa start i MCHK om 10 år.
Men försöker man ta ut överpriser så får hojarna damma ett tag till och bli ännu mindre värda och komma närmare MCHK.

Ni som har vettiga hojar i garaget som bara står och samlar damm, sälj eller hyr ut. Jag vet att det finns ca 5 st bra hojar som bara står, släpp ut dom på tävlingarna igen för förare finns det garanterat. Det skulle vara synd att bra objekt gör nästa start i MCHK om 10 år.
Men försöker man ta ut överpriser så får hojarna damma ett tag till och bli ännu mindre värda och komma närmare MCHK.
Folk får väl göra vad de vill med sina hojar? Det är ju inte omöjligt att få tag på en racer om man vill det.

Hädanefter kommer George kallas "Charlene"

Amerikanska marinkårssoldater döper sina vapen och ger dom ett tjejnamn. I Full Metaljacket var det en lirare som döpte sitt vapen till just "Charlene"
En bit in filmen stoppade han pipan i mun och tryckte av....men hur som helst. George är ett "Letal Weapon! i sig själv, och det bevisade han i Linköping.

Såå....Charlene är det.

Nu dammar Gustav av moppen och går in i historieböckerna som "Fran":D
Hon från NANNY!:tummenupp

Last edited:
Hädanefter kommer George kallas "Charlene"

Amerikanska marinkårssoldater döper sina vapen och ger dom ett tjejnamn. I Full Metaljacket var det en lirare som döpte sitt vapen till just "Charlene"
En bit in filmen stoppade han pipan i mun och tryckte av....men hur som helst. George är ett "Letal Weapon! i sig själv, och det bevisade han i Linköping.

Såå....Charlene är det.

Nu dammar Gustav av moppen och går in i historieböckerna som "Fran":D
Hon från NANNY!:tummenupp
Hon med den jobbiga rösten? Va FAAAN!?! ? :mad: :)

Grattis Jorge!
Starkt jobbat jävligt kul att du ställde upp.Vissa vågar ju bara skriva att dom skulle med en 125R.Jag trodde att Sleven hade fått i sin 70cc motor på racet. Det var väl som när 70 racing fungerade som tävlings form Eric swischade förbi. DEt var väl lika på racet...hehe Fossiler kan arkiloger hitta i urtidabergarter och på RR SM ..hehe
Motocrossen kallar dom det motionklass
Det vore kul om dom snabba förarna 125std komma upp till racer klassen. då blev det intressant i klassen.:yoparty

För det första vill jag klargöra som du vet att George och jag känner varandra sen länge och häcklar varandra med glimten i ögat, något som du vid upprepade tillfällen bevisat att du har svårt att göra.

Erik är en supertalang och jag är motsatsen det vet jag. Till mitt försvar kan jag väl säga att jag väger 50-60 kilo mer än han och kör helt standard.

Men trots detta "handikapp" lyckades jag slå Honda challengeföraren på lördagen och några A-förare på söndagen och mig veterligen så har ingen klagat på att dom behövt varva mig..?

Nä Björn Carlsson, har man inget snällt att säga kan man lika gärna vara tyst som min mormor säger.

/Pär

För det första vill jag klargöra som du vet att George och jag känner varandra sen länge och häcklar varandra med glimten i ögat, något som du vid upprepade tillfällen bevisat att du har svårt att göra.

Erik är en supertalang och jag är motsatsen det vet jag. Till mitt försvar kan jag väl säga att jag väger 50-60 kilo mer än han och kör helt standard.

Men trots detta "handikapp" lyckades jag slå Honda challengeföraren på lördagen och några A-förare på söndagen och mig veterligen så har ingen klagat på att dom behövt varva mig..?

Nä Björn Carlsson, har man inget snällt att säga kan man lika gärna vara tyst som min mormor säger.

/Pär

Att häckla varandra med glimten i ögat e för mig mental träning inför ett race.
Och om jag nu ska heta "Charlene" så måste ju Sleven ha sig ett namn. HMMM har inga förslag på lager just nu men det har Arthur Dent i bakfickan skulle jag tro.
Björn ser jag lite som "Kelly" dottern i Osbornes. :D
Hon toppar listan över 10 Most Annoying Celebrities

Ha det gött!

men när nödropen hörsammades och klassen fick ett tillskott av B-förare hördes gnäll från övre delen av startfältet.

Men det är ju en A+B-klass, om A-förarna ser det annorlunda får de väl ta upp det med svemo. Sålänge man inte kör så långsamt att det blir osäkert har man all rätt att vara med, det är ju fel om man känner sig utstött ur klassen och det kanske bör förmedlas till svemo i så fall.

Jag tar Patsy Stone i Helt Hysteriskt, om jag får välja alltså. :D

ja ja...Patsy lr Fran....hmmmm

vem var det som hadde britney ???(torkel lr mattias....lr vem det var)

en tussilago är ändå "kultigast" ....(rd350 för dom som INTE är födda på 60 lt tiddigt 70 tal)

ska nån gång äga en "******* ******" dvs en tz250:yoparty :yoparty :yoparty

ja ja...Patsy lr Fran....hmmmm

vem var det som hadde britney ???(torkel lr mattias....lr vem det var)

en tussilago är ändå "kultigast" ....(rd350 för dom som INTE är födda på 60 lt tiddigt 70 tal)

ska nån gång äga en "******* ******" dvs en tz250:yoparty :yoparty :yoparty

Torkels Aprilia 250 gick under namnet Britney.

Torkels Aprilia 250 gick under namnet Britney.

öh öhm ... Går under namnet Britney om jag får be. Eller iallafall så sent som i höstas, men som the real one står hon och samlar damm för tillfället.

George andra andraplats kan väll iofs ha lite med bensinen att göra, ryktas om dunder bränsle lagom till sista racet . . . :pannkyss

Back