Starkt jobbat George!!!!!!!!!!

lakehillracing

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
3st Aprilia rs 125 1 Honda rs125
Ett stort grattis till två andra platser i 250R. :yoparty :yoparty Två blänkande pokaler att ställa i bokhyllan som kronan på verket. :yoparty :yoparty
Nu är det bara att vänta på att förlaget släpper boken om Georges memoarer.

Vad har jag missat?:va

LMS delade ut priser för bästa B-förare. George tog 2st andraplatser i 250r räknat för B-förarna med en lånad hoj från Stensmo.

George var helt ny på en sån här hoj så det var kul att höra vad han tyckte om hojen och vad dataloggningen sa om föraren! :) Dom funderade på att använda 1264 nålar pga av hans körstil. Aldrig hört det fanns så feta nålar ens! :P

Tror det var Dansken Neilsen som tog båda första platserna för B-förarna. Crallan tog en tredje plats på race 2. :)

Last edited:
han var en av få som tog sm poäng vid sin första tävling på 250gp
Grattis

Tävlar b-förare om SM poäng? :va Hade jag ställt upp med 125:an i 250 racet så hade jag norpat andra platsen :D

Men stort grattis till dig Jorge!

Last edited:
Tävlar b-förare om SM poäng? :va ..

I dom SM-klasserna som man tillåtit B-förare att få ställa upp i kan man ta SM-poäng. Tror Håkan Olsson tog sitt första SM-guld som B-förare. Den enda hittils som lyckats med det att vinna ett SM-tecken som en B-förare.

Grattis George blir det 250 resten av säsongen eller går du tillbaka till 125:an?
tack för hjälpen i helgen!
stor grattis från danne & nisse

Kan det vara så att George insats betyder så mycket för RR, att Mike Luff och RR-sektionen nu kommit överens om att det blir SM tävlingar I Karlskoga och Falkenberg. Och med SM-status, även 250 racer som ett tag såg ut som dom stora förlorarna. http://www.roadracing.se/sm2008/410/

Tack George:Bugar :Bugar

Okej jag hade fel. Grattis Jorge.

Till nästa tävling ställer jag upp med 125:an i 250 klassen så man får lite poäng...... ;)

Till nästa tävling ställer jag upp med 125:an i 250 klassen så man får lite poäng...... ;)

Så här är det Sleven; du är för dåligt tränad att placera dig i Rokie 250 SM, du får nöja dig med att harva i botten av 125 Junior R:huvet :huvet :huvet . Men du kan köpa Georges bok, (250R är nästan som Labamba) och det kan bli en svettig upplevelse.

Så här är det Sleven; du är för dåligt tränad att placera dig i Rokie 250 SM, du får nöja dig med att harva i botten av 125 Junior R:huvet :huvet :huvet . Men du kan köpa Georges bok, (250R är nästan som Labamba) och det kan bli en svettig upplevelse.

Öööhhh?? :va

Slö är jag och talanglös. Det kan jag skriva under på, men jag är snabbare än Jorge på hälften så många kubik, och det är det enda som räknas. Torkel också förresten.:D

Du skulle kunna ta poäng i MotoGP med idag. Om du bara hade fått köra där! ;)

För att köra i 250r måste du borra upp din hoj ca 1,5cc då minimikubiken är 126cc och du måste dessutom vikta upp hojen med ca 30kg för att klara minimivikten. Annars så klarar nog din hoj alla andra reglerna. :)

Men det som George är hjälte med är att han som B-förare vågade ställa upp!! På senare tiden har det knappt varit några sådana som vågar ställa upp? Man kör hellre b-racen eller nått för man tror sig att "snabba" förare inte vill ha dom med? 250r är öppen även för B-förare!!! Så George är en stor hjälte som trotsade trenden! Fler sånna hjältar som George tack!! :) Även ett stort tack till LMS som visar sin uppskattning och sporrar förarna genom att dela ut sina priser till bästa dom bästa B-förarna på sitt race!

Oj. Här surfar man in för att kolla av läget och helt plötsligt upptäcker jag mitt namn. Kul att man blir hyllad som en nationalhjälte men även hatad som Stig Bergling för att ha svikit 125rr:hihi
Som nybliven idol vill jag tacka alla mina supporters för stödet och vill även tacka tävlingsledningen för att dom begärde landningstillstånd på den närliggande flygfält under helgen. Kan ju iofs medela att efter racet gick jag på små moln och har än idag inte lyckats att landa:D
Har nu tagit författarpennan och börjat på min bok som kommer att ha titteln "Labamba" och mycket riktigt det kommer bli en svettig upplevelse att läsa:tuttar
Stort tack till Jocke och fjäderförsäljaren/komiker/mekaniker/teamägare/brudmagneten/
Pelle som vågade hyra ut hojen.

Ja som sagt de e pokalerna som räknas och två stycken blev det:yoparty
Vill gärna citera Slevens itidigare inlägg från 70RRs hemsida.

"Tar du pokal på B-racet ska jag gå dom 23 milen hem med 125:an på axlarna naken, det lovar jag."
:skrattaåt

Racerapporten kan ni läsa på http://www.gc-motorsport.mine.nu/

Ha det gött och stort tack till alla supporters:tummenupp !!!

Men det som George är hjälte med är att han som B-förare vågade ställa upp!! På senare tiden har det knappt varit några sådana som vågar ställa upp? Man kör hellre b-racen eller nått för man tror sig att "snabba" förare inte vill ha dom med? 250r är öppen även för B-förare!!! Så George är en stor hjälte som trotsade trenden! Fler sånna hjältar som George tack!! :) Även ett stort tack till LMS som visar sin uppskattning och sporrar förarna genom att dela ut sina priser till bästa dom bästa B-förarna på sitt race!
Jag tycker inte jag är bra nog för att köra i SM. Det är för lite bantid för mig och jag hade gärna kört mer, får se om det kanbli ett annat race istället för LMS B-race och då ska jag ta med mig Teddy för han är ju åtminstone något som kan kallas för snabb. Önskar verkligen att jag hade mer tid att lägga på det här och därmed kunna köra lite snabbare och köra ngt SM race varje år.

Jag tycker inte jag är bra nog för att köra i SM. Det är för lite bantid för mig och jag hade gärna kört mer, får se om det kanbli ett annat race istället för LMS B-race och då ska jag ta med mig Teddy för han är ju åtminstone något som kan kallas för snabb. Önskar verkligen att jag hade mer tid att lägga på det här och därmed kunna köra lite snabbare och köra ngt SM race varje år.

Sa lange man ar bra nog att halla sina spar, sa kan man kora. Sen ska man ju ha pengar och tid ocksa.
Ska jag kora nat i den har sasongen, ska det bli pa en 250, och det kommer nog inte ga fort...

Hos LMS hade du ju fått köra mycket för 1800 (2200 med fredagens 80 minuter). Det var heller inget klagomål vad jag hörde på de som var längre bak.

Vi kanske borde köra ett race Gustav. Den där Teddy Okada släpper vi iväg men Crallan och Georges tider verkar ju inte omöjliga. :)

Sa lange man ar bra nog att halla sina spar, sa kan man kora. Sen ska man ju ha pengar och tid ocksa.
Ska jag kora nat i den har sasongen, ska det bli pa en 250, och det kommer nog inte ga fort...
För mig är det mest tid och pengarmen det smids planer om natten när jag ligger och drömmer i min säng. :)

Hos LMS hade du ju fått köra mycket för 1800 (2200 med fredagens 80 minuter). Det var heller inget klagomål vad jag hörde på de som var längre bak.

Vi kanske borde köra ett race Gustav. Den där Teddy Okada släpper vi iväg men Crallan och Georges tider verkar ju inte omöjliga. :)
Jag vet men jag var bjuden på bröllop på lördagen och jag siktade in mig på B-racet men nu är jag bjuden på bröllop då också! :huvet
Därför borde vi slå oss ihop och göra en insats för oss själva och ge publiken några driftkuckun. :D
kruxet är återigen tiden. Hur enkelt är det att få ihop tre hellediga dagar på bana X när man har tre ungar och jobb. Jag får svårt att få det att funka tyvärr.
Teddy ska självklart med, han är ju snabb.

Last edited:
Back