Starköl på Lidl

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hej alla öl fantaster

I somras öppnade ett Lidl varuhus nära mig...var skeptisk först, men upptäckte snart deras kanonpriser på ful-öl. :tuttar

Efter en del hinkande har jag nu konstaterat följande:

Lidl:s "2.8" öl = 3.5%
Lidls: "3.5" öl = starköl...eller stark mellanöl.

Dessutom är det ju skitbilligt.
Dom har ett ständigt lågpris på ett gulligt litet 6 pack med 33 cl glasflaskor som lustigt nog heter "finkbrau" (finkel öl?) ett sånt 6 pack blir jag salongsberusad av...& det kostar just nu 12.90:- :tummenupp

Så spring iväg nu & handla bärs med felaktig alkoholvolym innan Staten märker vad dom håller på med!

Trevlig helg!

Men är du helt tappad hur fan vet du det här? har du en alkoholmätare i käften?

Ja jag har märkt det också, deras 3.5 heinecken burk-6pack känns sannerligen inte som vanlig folköl. :)

Men det kan ju hända att det bara var den batchen mitt 6-pack kom ifrån.

"men upptäckte snart deras kanonpriser på ful-öl"

"jag köper göbillig fulöl på lidl"

[YOUTUBE-ID]DnL5b9dzecY[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Ja jag har märkt det också, deras 3.5 heinecken burk-6pack känns sannerligen inte som vanlig folköl. :)

Men det kan ju hända att det bara var den batchen mitt 6-pack kom ifrån.

men jörgen det vet la alla att det inte krävs mer än en folkis för en dam att bli fnittrig å salongsberusad:pannkyss

Bullshit säger jag men kan labbkolla det åt er om ni vill!
Placebo effekt utan en 14åring som man bjuder på alkofritt trodde den ej smittat utav sig!

men jörgen det vet la alla att det inte krävs mer än en folkis för en dam att bli fnittrig å salongsberusad:pannkyss

Haha! Jo jag hade folköl hemma. Kölfynd från båten i blandade sorter, bara nödraketer kvar (folköl). Men när jag plötsligt fick tag i en heinecken-burk gladdes jag på smaken åt att jag tydligen hade starköl kvar! När jag vred på burken för att kolla så var det dock en folkölsburk. Jag tror det var spendrups som tappade Heinecken fel i slutet på aug, Det vart starköl i tusentals folkisburkar. Men den här var köpt senare. I mitten på september, har tre burkar kvar, borde sparas :tuttar

Last edited:
Läste nått i tidningen om nån som kavlat ut starköl i folköls burkar. Bryggeriets tales man sa nått i stil med att alla som vill får givetvis byta mot folköl men hittills har ingen hört av sig :gnissla

Ja alltså...jag har ju inte crosscheckat mot vanlig starköl & alkomätare, men 20 års ölhävande gör ju att man känner effekten så att säga...nu har jag dragit 2 burkar "3.5" a 50 cl, samt 2 flaskor "2.8" & mår som jag brukar efter ca 4 starköl...do the math....:öl

Ja alltså...jag har ju inte crosscheckat mot vanlig starköl & alkomätare, men 20 års ölhävande gör ju att man känner effekten så att säga...nu har jag dragit 2 burkar "3.5" a 50 cl, samt 2 flaskor "2.8" & mår som jag brukar efter ca 4 starköl...do the math....:öl

Jag vill att du nu drar i dig åtta 3.5:or och sedan skriver ett nytt inlägg. Då kan vi på stavningen se om du har rätt!

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti