star wars faans

• Thread starter Thread starter SW
  • Start date Start date

vad hette filmerna (orginalen från 77, inte remastrade)?

• Antal röstningar
    0

SW

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
kx 250, sporthoj till nästa år får man hoppas
vad heter dem första starwars filmerna.. ?
som gjordes 77 - 83 vekligen epsiode 4.5.6. ORIGINALEN ej remastrade?
dem heter väl bara starwars ,empire strikes back och return of the jedi?
inte dem REMASTRADE svara inte om ni bara sett dem!!!!

Last edited:
Undertiteln "A New Hope" fanns inte med i den första utgåvan av filmen. Den lades dit senare för att det skulle bli någon typ av röd tråd till titlarna "Empire Strikes Back" och "Return of the Jedi".

Undertiteln "A New Hope" fanns inte med i den första utgåvan av filmen. Den lades dit senare för att det skulle bli någon typ av röd tråd till titlarna "Empire Strikes Back" och "Return of the Jedi".

ja det jag skrev ju föärsta hette bara starwars.... sedan empire strikes bakc och return of the jedi... sedan när dem remastrade verisionerna kom lades ju 4 5 och 6 till för då var dem andra filmerna på g...

Anledningen till (vad jag hört) att fyran, femman och sexan gjordes först är att det inte fanns nån möjlighet teknikmässigt att göra ettan, tvåan och trean i slutet av 70-talet..

Anledningen till (vad jag hört) att fyran, femman och sexan gjordes först är att det inte fanns nån möjlighet teknikmässigt att göra ettan, tvåan och trean i slutet av 70-talet..

och du röstade 4.5.6. efter vad du hört? isåfall gjorde du fel.. i pollen stor det svara inte om du bara sett dem remastrade.. alltså ska bara dem som sett originalen och vet att det är originalen svara helst... fritt forum alla får ju svara

ja det jag skrev ju föärsta hette bara starwars.... sedan empire strikes bakc och return of the jedi... sedan när dem remastrade verisionerna kom lades ju 4 5 och 6 till för då var dem andra filmerna på g...

Ser du skillnad på dessa två meningar?

: dem heter väl bara starwars empire strikes back och return of the jedi?

: Dom heter väl bara Starwars, The Empire Strikes Back och Return of the Jedi?

Ser du skillnad på dessa två meningar?

: dem heter väl bara starwars empire strikes back och return of the jedi?

: Dom heter väl bara Starwars, The Empire Strikes Back och Return of the Jedi?

ett kommatecken är åtgärdat... sorry... nå viist faan inte episode 4-6 på orginalen

Jag är på jakt efter alla Starwars-filmerna. Men om man kollar runt vid bukten och liknande, hur ska man se om den versionen man hämtar hem är remastrad eller inte?

Dom som sänds på 6:an nu är väl remastrade vad jag sett?

ett kommatecken är åtgärdat... sorry... nå viist faan inte episode 4-6 på orginalen

Precis,fanns inte på orginalen. The Empire Strikes Back skulle först heta "Episode 2" och inte "Episode 5" som den senare döptes till.

Jag är på jakt efter alla Starwars-filmerna. Men om man kollar runt vid bukten och liknande, hur ska man se om den versionen man hämtar hem är remastrad eller inte?

Dom som sänds på 6:an nu är väl remastrade vad jag sett?

ja typ allt som man kan få tag på utan problem är dem remastrade...
finns en oremastrad i en bukt nära dig.

Angående namnen vet jag faktiskt inte, men jag tror iaf att George Lucas är full av skit när han påstår att storyn till episode 1-3 var klar redan från början. Det är ju en massa skit som inte stämmer.

Ex: I episode 4 säger Obi-Wan till Luke att Luke's far (Anakin) var en skicklig pilot första gången han träffade honom. Det stämmer ju inte eftersom Anakin var en smutsig slavunge i episode 1, inte en pilot.

I episode 5 säger Obi-Wan till Luke att det var Yoda som tränade honom. Det stämmer ju inte heller eftersom det var han som Liam Neeson spelade som gjorde det.

Finns säkert mer grejer men jag kommer inte på mer nu. De nya är dessutom jävligt dåliga, förutom den sista som är OK. Jävligt störande att båda som spelar Anakin, både ungen och den äldre, är riktigt usla skådisar som sprider fruktansvärda mängder obehag när de står där i all sin skamlöshet och förstör allt de försöker sig på. Knulla dem, knulla dem upp i deras dumma rövhål.

Trodde alltid att alla fattade från början att det var 4an, 5an och 6an man såg på bion på 70talet.

När kommer 7an, 8an och 9an då?

NÅN måste ju göra det, liksom det spelas in Terminator 4 :rock

Back