Stans snabbaste Hoj!!!!!!!! 15-17 maj

Det har blivit fel i informationen om klädsel i dom gatreggade klasserna det ska vara skinnkläder o ryggskena för att få köra således är inte goretexställ tillåtet. Väl mött för en trevlig racehelg:yoparty
 
Okey.
Men kan man fortfarande köra upp för licens?
Jag åker ner med bil och släp på fredag morgon från Norrtälje, så vill någon lasta på hojen på vägen och åka med ner så är du välkommen.

Mvh
Patrik


Det har blivit fel i informationen om klädsel i dom gatreggade klasserna det ska vara skinnkläder o ryggskena för att få köra således är inte goretexställ tillåtet. Väl mött för en trevlig racehelg:yoparty
 
Det är inga problem med uppkörning, du är välkommen. Kom bort till min depå plats på kvällen så snackar vi skit en stund.
 
Jag kommer förbi.:tummenupp
Kan hojen stå i fred på området? Måste nog bo på Scandic.
Har aldrig åkt på Meca tidigare och är lite orolig för effekten på hojen och 201 meter, men det är ju bara att testa, och skämmer jag ut mig så bjuder jag på det. Funkar det inte så blir det långsving. Men skulle gärna vilja åka som idag, allt orginal men med mer effekt.


Det är inga problem med uppkörning, du är välkommen. Kom bort till min depå plats på kvällen så snackar vi skit en stund.

Behöver jag säga till före att jag kör för licens? Eller kan jag göra det på plats? Och teori beövs inte om jag för står det hela rätt? Bara visa att man klarar granen och tecknen?


Det är inga problem med uppkörning, du är välkommen. Kom bort till min depå plats på kvällen så snackar vi skit en stund.
 
Last edited:
Det brukar aldrig va problem med att någon rör cyklarna men om du vill ställer du den hos mig, jag är där hela tiden.
 
Har aldrig åkt på Meca tidigare och är lite orolig för effekten på hojen och 201 meter
Jag vill påstå att Rikard Gustavsson har 2-hjulsrekordet på MECA Raceway. Många många hundratals hästkrafter gav 4.34 och 275 km/timmen på Winternationals 2006 utan problem. Det ska mycket till för att rå på dom siffrorna.

Mvh
PiPPi
HarleyDrags.com
 
Haha.
Ja, det är grymma siffror. Är inte direkt det jag är ute efter. Är mest orolig att det blir mycket framhjul i luften med en orginalhoj och över 200 hk på hjulet. Men det är bara att testa och träna.
Ska till Andersson Turbo idag för att mata på mera soppa och mappa om den och bänka. Så blir det väl ännu svårare efter dagen...:D

Jag vill påstå att Rikard Gustavsson har 2-hjulsrekordet på MECA Raceway. Många många hundratals hästkrafter gav 4.34 och 275 km/timmen på Winternationals 2006 utan problem. Det ska mycket till för att rå på dom siffrorna.

Mvh
PiPPi
HarleyDrags.com
 
Förvisso är sporthojar gjorda för att gå fort i kurvor men varför inte ta den här unika chansen och testa hur fort den går rakt fram också :tummenupp
Alla säger ju att sh går fortare än hd varför inte se om det stämmer då :rolleyes:
eller hur är det nu när det väl kommer till krita :hihi
Hur många är det som vågar testa tro :confused:

Sporthoj är fortare än håde rakt fram, i know :D
 
Last edited:
Nu närmar det sig o mycket nya racers har hört av sig om att komma, dessutom e det hela 84 föranmälda raceteam anmälda. Så även om du inte tänkt köra själv så ta o kom till Meca raceway o upplev denna unika chans för enbart mc, du kan i princip krypa ända in i insuget på cyklarna i depån då denna är öppen för publik. Ta med tältet o ligg över så kan du ju snacka lite skit o ta en bärs på kvällen.
 
Nu närmar det sig o mycket nya racers har hört av sig om att komma, dessutom e det hela 84 föranmälda raceteam anmälda. Så även om du inte tänkt köra själv så ta o kom till Meca raceway o upplev denna unika chans för enbart mc, du kan i princip krypa ända in i insuget på cyklarna i depån då denna är öppen för publik. Ta med tältet o ligg över så kan du ju snacka lite skit o ta en bärs på kvällen.

Fy fasen. Nu börjar jag bli sjukt nervös..
Risk att man gör bort sig totalt i helgen inför alla proffs...
Ska iaf träna lite starter på E 18 ikväll, för att se hur den känns när man gasar på lite mer än vanligt.
 
Risk att man gör bort sig totalt i helgen inför alla proffs...
Glöm det, vi har alla den vägen vandrat och ingen dragbiker kommer att anse att en ny åkare gör bort sig. Är det nån på läktaren som har en åsikt så är han/hon mer än välkommen att själv masa sig ner i lajnen och visa upp den perfekta repan.

Psykologiskt sett så är första reporna inför publik lite konstiga. Första rundan så kommer du att vara så nervös i lajnen att du listar ut hundra olika skäl att vända tillbaks men när paret före dig har lämnat startlinjen så försvinner publiken helt och det är bara du, hojen, banan och startern. Märkligt är det, men fråga vem som helst.

Kruxet är väl speakern som kan vara rätt elak ibland :tummenupp

Jo, det går att göra festliga grejer på strippen. Själv tappade jag min HD i en burnout uppe i Orsa en gång :näsblod Skitfränt. Låst och vått framhjul gled snett, hojen vek sig och gick omkull med motor igång och växeln i. Man blir stark attan, jag fick upp hojen på nolltid men som sagt var, motorn gick med växeln i. När bakhjulet fick kontakt med moder jord igen så gav sig hojen av i maklig takt med mig hängandes på bakstänkan, desperat famlande efter kopplingshandtaget. Jag lyckades få stopp på knarren och gjorde V-tecknet till publiken vilket uppenbarligen uppskattades med tanke på dom positiva kommentarerna jag fick i depån efteråt.

Hehe, glömmer aldrig när jag kollade över i vänster lajn efter att till slut fått ordning på ekipaget. Där satt Stefan "Målarn" Cederqvist på sin hoj med hakan nedanför integralhjälmen och skakade på huvudet. Jag torskade den rundan. Också.

Mvh
PiPPi
HarleyDrags.com
 
Last edited:
Jupp, som PiPPi säger så kan du omöjligt göra bort dej på banan, att öva starter på E18 är sämre än allt du kan tänkas misslyckas med på banan, vi har sett allt redan (lite som att vara nervös för att visa sig naken för sin doktor ;) )
 
Hehe, glömmer aldrig när jag kollade över i vänster lajn efter att till slut fått ordning på ekipaget. Där satt Stefan "Målarn" Cederqvist på sin hoj med hakan nedanför integralhjälmen och skakade på huvudet. Jag torskade den rundan. Också.

HAHA!! Underbar berättelse!! :tummenupp

Var med om ngt liknade fast med (gud förbjude) bil på Mantorp för några år sedan. Värmde däck (nervös som någon som ska mista oskulden), och får hjärnsläpp och släpper linelock´en och håller på att köra över en i teamet som står framför.. 15m vid sidan om stod ingen mindre än Fast Freddy´s team och tittade. Gissa om dom undra vad fan jag pysslade med.. :Bugar:död

Torskade givetvis rundan stort.

Men det var ett minne för livet (säkert även för killen jag höll på att köra över.) :glömdet
 
Last edited:
Fy fasen. Nu börjar jag bli sjukt nervös..
Risk att man gör bort sig totalt i helgen inför alla proffs...
Ska iaf träna lite starter på E 18 ikväll, för att se hur den känns när man gasar på lite mer än vanligt.

Det kommer att gå galant:tummenupp. Det hade varit skoj att vara med, då hade vi varit två nervösa:D. Men åka t.o.r Malmö över dagen (kan bara en dag) blir lite mäktigt.

/Ingvar
 
Glöm det, vi har alla den vägen vandrat och ingen dragbiker kommer att anse att en ny åkare gör bort sig. Är det nån på läktaren som har en åsikt så är han/hon mer än välkommen att själv masa sig ner i lajnen och visa upp den perfekta repan.

Psykologiskt sett så är första reporna inför publik lite konstiga. Första rundan så kommer du att vara så nervös i lajnen att du listar ut hundra olika skäl att vända tillbaks men när paret före dig har lämnat startlinjen så försvinner publiken helt och det är bara du, hojen, banan och startern. Märkligt är det, men fråga vem som helst.

Kruxet är väl speakern som kan vara rätt elak ibland :tummenupp

Jo, det går att göra festliga grejer på strippen. Själv tappade jag min HD i en burnout uppe i Orsa en gång :näsblod Skitfränt. Låst och vått framhjul gled snett, hojen vek sig och gick omkull med motor igång och växeln i. Man blir stark attan, jag fick upp hojen på nolltid men som sagt var, motorn gick med växeln i. När bakhjulet fick kontakt med moder jord igen så gav sig hojen av i maklig takt med mig hängandes på bakstänkan, desperat famlande efter kopplingshandtaget. Jag lyckades få stopp på knarren och gjorde V-tecknet till publiken vilket uppenbarligen uppskattades med tanke på dom positiva kommentarerna jag fick i depån efteråt.

Hehe, glömmer aldrig när jag kollade över i vänster lajn efter att till slut fått ordning på ekipaget. Där satt Stefan "Målarn" Cederqvist på sin hoj med hakan nedanför integralhjälmen och skakade på huvudet. Jag torskade den rundan. Också.

Mvh
PiPPi
HarleyDrags.com


Haha.
Vilken underbar story, nu blev det genast bättre..:D
Har ju faktiskt kört ett antal repor på kjula, men det var innan hojen hamnade hos Motospeed:rolleyes:.
Men men, är väl bara att göra sitt bästa.

Det kommer att gå galant:tummenupp. Det hade varit skoj att vara med, då hade vi varit två nervösa:D. Men åka t.o.r Malmö över dagen (kan bara en dag) blir lite mäktigt.

/Ingvar

Tack för de orden.:)
Ja, det var synd du inte kunde åka med ner också, men förstår att det är lite drygt att åka 100 mil tur retur för att få köra ett par repor.
Men vi ses säkert på Kjula lite senare i vår.

Jupp, som PiPPi säger så kan du omöjligt göra bort dej på banan, att öva starter på E18 är sämre än allt du kan tänkas misslyckas med på banan, vi har sett allt redan (lite som att vara nervös för att visa sig naken för sin doktor ;) )

Haha, Ni tror ni sett allt!! Vänta tills i helgen ni...:D
 
Last edited:
synd att jag inte hinner fixa hojen :( plus att jag är inte åter ställd sedan krachen på Säve
MECA är en fin bana
 
Så!
Nu är det ingen återvändo..:skrämd
Har precis hämtat bilen med nymonterad dragkrok och sen hämtat släp och nu lastat på hojen och fyllt bilen med kläder och annat onödigt, så nu är det bara att försöka sova inatt och sen börja rulla neråt från Roslagen kring 5,30 imorgonbitt..
Hoppas på fika och frukost med Björn (Bellon) någonstans kring Norrköping.
Ser sjukt mycket fram mot helgen med blandade känslor..
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top