Stannar ni inte för polisen i V-rås?

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Åkte upp till Sthlm idag, brukar ta det lugnt genom Västerås för där kryllar det av poliser...

Efter 70 sträckan står det en bumse i vägrenen, fan tänker jag men hinner ner till 90 iaf, ser att han svänger ut efter och kommer på omkörning.

Phju men då kommer näven ut och pekar manande mot vägkanten, blinkar svänger in stänger av och säger hej.

-Hej du, finns de körkort?

Ja de e klart men då måste ja ta av mig ryggan?

-Gör de du...

Kränger av mig packningsväskan som är ordentligt surrad.

Man måste ju surra ordentligt för de där går ju så jeffla fort säger jag med glimten i ögat å sneglar på rettan.

-Polisen mumlar något

Sen följer en grundlig inspektion av chassinr, däck, blinkers osv osv, det tar en jävla tid och jag börjar att bli lite förbannad för mina skämt och trevliga attityd går inte hem :va

-Ja de däringa framblinkersen är ju inte godkända?

Jo de kan du ge dig på de är E godkända!

Polisen skrapar bort flugorna och kikar, så kluddar han vidare i pappret...

-Ja du å däck ser det ut som att du har?

Suck, jaaaeee...

Sen efter mkt om och men.

-Här har du

Va e de?

-Det är de brister du har på hojen

Ok va ska ja göra?

-Du ska fixa dem, så att du inte får böter och slipper ombesikta..

Jaha ok ( nu skiner jag upp igen )

-Ja för du verkar vara en vettig typ, samt att du stannade på en gång osv, lite plus måste ju du få för det.. ( stannar ni inte i Västerås? :hihi )

Aha de va snällt!

-Ja å sen kan du ju hålla igen på rullen ett par mil

Ja de ska ja

Sen gaggade vi vidare om allt möjligt, det var trots allt en trevlig prick den där polisen när han va klar. :tummenupp

Summa sumarum

Ej godkända blinkers bak
Avsaknande av skattemärke
Ej godkänd skylt samt felplacerad
Avsaknad av reflex

Inga böter, ingen besiktning

När jag stod där i vägrenen å såg ledsen i ögat ut så gled det förbi en SV och en hoj till, de tittade menande på oss.

Hälvägs till Sthlm blåste jag om dem väldigt mkt för fort, de tyckte nog ja va ganska dum i huvet och att man borde lära sig om man blivit stoppad :tungan

Nåja, behövde skriva av mig en ganska trevlig händelse trots allt.

Å ja ja ska fixa till det till en laglig vröv :hihi

( en sak till det stavas faktist vägren och inte väggren ) :)

Trevlig fotbolls och hoj sommar på er :fyllisar

Last edited:
rSEXa skrev:
2245648 Vart har du satt din reg.plåt och hur stor är den?
vad har du för storlek på dina blinkers?

Regg plåten sitter med dubbelhäftande tejp under tailen, miniskylt med reflexfilm..

Fram har jag miniblink ( arrow )

Bak är de inbygda i bakljuset, nu när jag kollade på pappret så stod det faktist bara att det var fel färg på dem där bak :)

Anderzzon skrev:
2245665 Regg plåten sitter med dubbelhäftande tejp under tailen, miniskylt med reflexfilm..

Fram har jag miniblink ( arrow )

Bak är de inbygda i bakljuset, nu när jag kollade på pappret så stod det faktist bara att det var fel färg på dem där bak :)

åkte fast för nästan samma sak ja med för några veckor sen, liten skylt fastsatt m. dubbelh. tejp under tailen å avsaknad av blinkers bak (har beställt baklyse m. inbyggda) å blåa dioder fram, miniblink fram, men dom muttrade snutarna bara om, inga böter för dom iaf.. summa: 700 spänn i böter och ombes.! så du hade tur att du träffa en trevlig snut!

johansall skrev:
2245718 åkte fast för nästan samma sak ja med för några veckor sen, liten skylt fastsatt m. dubbelh. tejp under tailen å avsaknad av blinkers bak (har beställt baklyse m. inbyggda) å blåa dioder fram, miniblink fram, men dom muttrade snutarna bara om, inga böter för dom iaf.. summa: 700 spänn i böter och ombes.! så du hade tur att du träffa en trevlig snut!

Ja de hade ja, han körde badcop stuket ända tills han va klar så ja hade inte lite dålig pejl på hans humör hehe

Surt för dig att du fick böter..

Ja måste komma på nån snygg lösning som är godkänd :va

Anderzzon skrev:
2245726 Ja de hade ja, han körde badcop stuket ända tills han va klar så ja hade inte lite dålig pejl på hans humör hehe

d värsta var inte böterna, d var ju ombes! måste göra om till org. å beställa tid för besiktning.. bara att ta smällen å se glad ut! :)
ja hade tänkt och greja med skylten ja åxå så att d e lagligt men ja orkar fan inte, ska sälja till hösten så nästa ägare får dona med det om han/hon vill..

Kör ganska mycke och tycker inte de "kryllar" av poliser är väldigt sällan man ser farbror blå..o gör man de blir de en snabb vändning eller in på nån tvärgata om de går för fort(vilket de nästan alltid gör)..Om man stannar eller inte beror väl på situationen..skönt att du slapp böter iaf.. :tummenupp

Jo Västerås kryllar visst av poliser. Har aldrig lyckats åka dit utan att se minst 2-3 snutbilar cirkulera. Sträckan Örebro-Västerås är värst, då man närmar sig vås :brinnerup

Berra skrev:
2245769 Jo Västerås kryllar visst av poliser. Har aldrig lyckats åka dit utan att se minst 2-3 snutbilar cirkulera. Sträckan Örebro-Västerås är värst, då man närmar sig vås :brinnerup

Helt otroligt,
Jag kör Stockholm - Örebro (över Västerås) rätt ofta och har gjort så de senaste 8 åren. Jag tror inte jag sett en polis på den sträckan under alla gånger jag kört. Jag har till och med funderat själv på det vid vissa tillfällen och undrat var dom håller hus, men jag måste bara haft en himla tur :hihi

Anderzzon skrev:
2245726 Ja de hade ja, han körde badcop stuket ända tills han va klar så ja hade inte lite dålig pejl på hans humör hehe

Det är ju typiskt för poliser. De måste vara så stora och stygga när de kör polisgrejen. Man ska ju faktiskt ha respekt för dem. Och de ska ge detdär hårda intrycket. Men så fort de har gjort polisgrejerna så kan de vara hur trevliga som helst. :)

Jag åker ganska ofta Sthlm-Örebro, Örebro-Sthlm och nästan alltid så ser jag en radiobil eller bumse under 90-70-90km/h sträckan..

När jag åkte mot Örebro i Fredags så var det fullt pådrag vid 70km sträckan med en radiobil å en buss ( de hade stoppat någon bil )

Men vissa har ju aldrig blivit stoppade, så det är väl olika det här..

Dock var det första gången med hoj..

Med bil 20ggr kanske sen jag fick körkort, två ggr har de vänt, följt efter och stoppat med sirener å blåljus :3freak

De enda böter jag fått är parkeringsböter trots det :)

Peppar peppar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...