Stannar ni eller gasar ni om polisen slår på blåljusen?

Beror väl på hur mycket bensin jag har kvar och om jag känner till området jag befinner mig i.

Hade dom tagit mig på motorvägen långt hemifrån hade jag nog stannat..

Tar dom mig i närheten av mitt hem där det finns femhundra olika gångbanor o liknande där man lätt kan komma undan o smita ner i källaren osv så stannar jag nog inte.

För mig handlar det nog inte om att köra ifrån dem utan snarare att lura bort dem på ställen där dom ej kan följa efter.

Är det en mc polis så stannar jag oavsett.

Om jag drar snuten så är det för att se om jag ens kan göra det. Kan väl inte vara så svårt att köra in i något samhälle dra någon cykelväg och sen tvärs över en skolgård typ?

Beror väl på hur mycket bensin jag har kvar och om jag känner till området jag befinner mig i.

Tar dom mig i närheten av mitt hem där det finns femhundra olika gångbanor o liknande där man lätt kan komma undan o smita ner i källaren osv så stannar jag nog inte.

För mig handlar det nog inte om att köra ifrån dem utan snarare att lura bort dem på ställen där dom ej kan följa efter.

Håller med. Hade nog endast kört ifrån genom att göra cykelväg typ istället för att smita med ren hastighet på typ E6:an

Just det där med att köra på gångbanor tycker jag är helt fel, hur oansvarigt det än är att bränna omkring i trafiken med snuten efter sig är det många resor värre att göra detsamma på gångbanor avsedda för oskyddade gångtrafikanter. :smasha

Sen vet jag ju inte, du kanske menade att bara slinka förbi en bom eller något i maklig hastighet, vad vet jag?

har sålt hayabusan och har en VFR800 nu och den gör väl inte mer en 240 så då gäller det att hitta en avfart om man väljer att dra,men som någon sa.......blir jag av med kortet så blir det tjänstledigt utan lön i några månader !!!
Vad gör ni på motorvägen?

Kört fel?

180:brynad så Foort kör ingen på transportsträckan, 110 är max och det håller vi strikt :gnissla

Vem fan skaffar sporthoj för att köra rakt fram på motorväg...???

Regga er på ett Harley-forum eller liknande, där kan ni säkert träffa likasinnade som inte heller kan svänga...

Personligen gasar jag på! Helst över min egen förmåga, sedan självklart drar jag omkull hojen och grinar ut i media med att "polisen har hetsat mig och därav har jag gått omkull".

Funkar 10 av 10 gånger på sporthoj.com, bara att gasa!

:crash:crash

Vem fan skaffar sporthoj för att köra rakt fram på motorväg...???

Regga er på ett Harley-forum eller liknande, där kan ni säkert träffa likasinnade som inte heller kan svänga...

Vem har köpt r-hoj för att leka RR-stjärna på allmänna vägar som svänger?
Alla köper väl och använder sina hojar när och var dom vill.

Ibland ligger man på motorvägen och transporterar rumpan och ibland är man ute på underbara skogsvägare och njuter av kurvorna!

Last edited:
jag tycker jag hittat det mognaste sättet. skaffat mig en motard istället för sporthoj så nu kan man köra ifrån polisen på ett lugnt och sansat sätt i 20 km/h rakt ut i åkern och skulle man rammla måste ju jord vara mjukare än asfalt. jag känner helt enkelt att jag vuxit upp och blivit en mogen och ansvarsfull far

Måste man verkligen köra fort alt. som en idiot för att "dra en snut":rolleyes:. Eller ja, om man nu verkligen vill köra på motorvägen så har ju hastigheten betydelse.

:tummenupp Precis! Det är bara amatörer och folk som tittat för mycket på GR som tror att man måste gasa som en idiot för att komma ifrån polisen. Kan man området så räcker det med en eu-moped och ett kyligt sinne för att komma undan polisen.

Jag stannar i princip alltid numera men vet jag att körkortet är i fara samt att jag hittar bra där jag befinner mig så villar jag sannolikt bort haffa snabbare än dom hinner vrida på startnyckeln.

Har inget körkort men tjänar bra så jag stannar såklart

Idag körde jag ifrån en Saab. Var visserligen inte en polisbil, men jag hade blivit omkörd av en moped tidigare och behövde stärka mitt självförtroende.

SJÄLVKLART stannar jag. Håller hastighetsbegränsningarna också för det mesta så jag har inte så himla mycket att oroa mig för.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT