Stannar en stund vid 10.5k rpm...

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Gällande min RS -03 fullt avstrypt med fullt fungerande avgasport.
MC:n stannar till vid 10.5k rpm, från någon sekund till flera sekunder beroende på vilken växel, sedan går den riktigt fort över till 11.5k rpm och fortsätter.
Den går alltså inte rent upp till 11 utan hakar upp sig på 10.5.
Under tiden som den står stilla där så fortsätter den ändå att öka i fart.

Mitt drivpaket är slut nu (och beställt till imorgon), och har läst någonstans att ett nytt drivpaket kan göra så att den går renare genom registret och upp på höga varv.

Kan det eventuellt vara tändstiftet som behöver bytas? Byttes senast för cirka 350 mil sedan.

Tack på förhand
// Persson
 
Testa att byta tenstift det är det ända jag skulle tro kanske har en möjlighet att funka till skilnad till det andra. Hur kan motorcyckeln öka i fart om inte motorn gör det och hur kan drivpacket hjälpa till att förbättra registret???:va Den borde ju bara försämra hela registret om det är dåligt. Det kanske är mätarn som är dålig, eftersom den ökar i fart?
 
Testa att byta tenstift det är det ända jag skulle tro kanske har en möjlighet att funka till skilnad till det andra. Hur kan motorcyckeln öka i fart om inte motorn gör det och hur kan drivpacket hjälpa till att förbättra registret???:va Den borde ju bara försämra hela registret om det är dåligt. Det kanske är mätarn som är dålig, eftersom den ökar i fart?
Genom att drivpaketet är dåligt så går den ju sämre - det är ju logiskt. Byter man till ett nytt så bör den ju gå något bättre iaf ;).
Ska köpa nytt tändstift imorgon så får vi se.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top