Stannar du för polisen?

Stannar du om polisen vinkar in dig?

• Antal röstningar
    0
Med bil så stannar jag självklart men å andra sidan så kör jag lugnt och man kommer ju inte undan i bil om det inte är lite trafik och man har en riktigt vass kärra. Men på hoj så stannar jag bara om jag är säker på att det bara rör sig om böter, för mitt körkort får dom benda loss från mina kalla döda fingrar om dom vill ha det!. -Hälsning till Thord Ahlborg :FU

zykl0n skrev:
Jag stannar ibland och åker ibland.
Man måste ju ta det lugnt ett tag och fundera igenom läget innan man smiter/stannar.
*Vilket straff riskerar jag om jag stannar/smiter?
*Kan jag lätt och säkert komma undan?
*Riskerar jag mitt eller andras liv för att rädda en plastbit?

Ett av mina problem är att jag i "ett tidigare liv" är straffad.
Vilket gör att om polisen gör en datakoll på min hoj så behandlas jag som en buse vid stopp.

Mkt bra skrivet. Håller med till fullo. :Bugar

va fan händer om man drar dom helt uppenbart och åker dit för det(tex soppatorsk :3freak )?..
böter eller fängelse eller???

Va skulle hända om man försöker smita men inte lyckas...??
Kan ju inte va sådär jättemilt straff.

Hammet skrev:
tjo, det är ju kanske inte det lättaste att dra en snut med 125a sporthoj, om det hade varit offroad hade det kanske gått men det är ju den där förbaskade skylten.....me tex R1a blir det ju mer lockande :fakta

OM Du skulle komma undan, då är inte skylten något problem. Polisen kan komma hem till dig efteråt och fråga vem det var som körde, MEN Du har ingen skyldighet att tala om det. De går hem lika tomhänta som de kom.

Chrille skrev:
Manlighet har inget med saken att göra men varför är det ALLTID killar som kör som idioter??

Alltså Chrille, jag trodde du hade koll! Andledningen till att endast killar kör som idioter är att det nästan bara är killar som kör…. enkelt :hej

OM det nu skulle vara en tjej som kör som fan så skulle alla som såg det, ändå to att det var en kille eftersom det är svårt att se med stället på :7peta

DwD skrev:
va fan händer om man drar dom helt uppenbart och åker dit för det(tex soppatorsk :3freak )?..
böter eller fängelse eller???

Jag tror det är böter, + att de drar kortet på 4- 6 mån (tror det kan vara mer om man har varningar sedan innan). Sedan kan man åka dit för alla andra överträdelser man gör, ex heldragen linje m.m., men man får tydligen rabatt om det är flera förseelser vid samma tillfälle.

Marve skrev:
Jag tror det är böter, + att de drar kortet på 4- 6 mån (tror det kan vara mer om man har varningar sedan innan). Sedan kan man åka dit för alla andra överträdelser man gör, ex heldragen linje m.m., men man får tydligen rabatt om det är flera förseelser vid samma tillfälle.

oki, men det är inge fänglese med i bilden överhuvudtaget?..
kan vara bra att veta tills "nästa" gång :rofl

Chrille skrev:
1: Varför ska du berätta att du har blivit av med lappen överhuvudtaget??

2: Och ska du sen nödvändigtvis gnälla som en femåring som inte får någon efterrätt när den kastat maten på golvet så bör man komma ihåg att självömkan är patetiskt och synnerligen missprydsamt på vuxna individer (oavsett kön).

3: Manlighet har inget med saken att göra men varför är det ALLTID killar som kör som idioter??

1: I min bekantskapkrets skulle de bli förvånade om jag inte körde, de skulle kräva ett svar. OM jag inte skulle svara, så skulle de förstå att något var fel.

2: Jag antar att Du har åkt fast någon gång och tagit ditt straff som en MAN, sedan har Du säkert en bekant som inte gjort det och denne klarade sig undan med mildare straff. Jag förstår att detta kan väcka aggressioner mot dem som klagar på straffen. Men hjälp finns att tillgå för sådana aggressioner.

3: Har Du räknat med dig själv i denna kommentar? Gixxer 750 är kanske inte byggd för en så laglydig, manlig och ärlig medborgare som dig?

Lokke skrev:
Samma här.

Det jag tycker är konstigt är att flera personer säger att dom skulle försöka sig på en ifrånåkning om dom trodde att körkortet redan hade gått förlorat? Alltså, är det det värsta straffet som man kan tänka sig?

De e klart att de e surt att bli av med sin käraste (körkortet), men lagen gäller ju faktiskt alla och finns där av en anledning, har själv blivit av med mitt körkort 3 ggr.... :mad: ... men jag tycker att det är orättvist mot de som stannar att själv inte stanna????

Nu är min farsa polis så jag kanse är lite hjärntvättad men ändå??

:stop :stop :stop :stop :stop :stop :stop för polisen vissa grabbarna lite respekt..

DwD skrev:

Tja, den numera riksbekante "Janne" på Bike Trollhättan, fick ju en månads gratis hotell och uppehälle av staten som belöning för sin smitning. :rolleyes:
Han åkte för vårdslöshet i trafik. Endast ohörsamhet mot polisen lär inte ge fängelse, men hur lätt är det inte att en smitning leder till vårdslöshet.

DwD skrev:

Har man en xr650 med offroadhjul och en skogsbacke i närheten kan de ju försöka haffa en.
Allt beror ju på situationen, du lär ju inte försöka åka ifrån dem på motorvägen:-)

Jag har dragit när jag vetat att mitt kort skulle ryka. Känner mig inte mindre man för det, vad det nu har med saken att göra.
Blir tjejer mindre kvinnliga eller mindre man om dom inte stannar???

Har även stannat 4ggr i år för min skylt som ej sitter på o tagit 400kr x 4 i böter.

Ankan skrev:
Tja, den numera riksbekante "Janne" på Bike Trollhättan, fick ju en månads gratis hotell och uppehälle av staten som belöning för sin smitning. :rolleyes:
Han åkte för vårdslöshet i trafik. Endast ohörsamhet mot polisen lär inte ge fängelse, men hur lätt är det inte att en smitning leder till vårdslöshet.

du skojjar inte?. hade han gjort något jätte grovt brott eller?.

Silwer skrev:
Har man en xr650 med offroadhjul och en skogsbacke i närheten kan de ju försöka haffa en.
Allt beror ju på situationen, du lär ju inte försöka åka ifrån dem på motorvägen:-)
hehe helt sant.. tom med motard däcken går det att åka eljuspår med :rofl

Back