Stannade på E18

Jag råkade ut för EXAKT samma sak på en Hornet -99 jag hade förut. Och det visade sig vara.... soppatorsk. Dock kom jag på det själv efter några minuters funderande.

Oh, the plot thickens... de är till och med så man blev sjuk nyfiken om de blev en fjäder eller en hel höna... :notme

Nu ska vi vara snälla och ödmjuka. :)

Alla som fått soppatorsk och bett om hjälp i tron att det varit ett allvarligt fel på hojen räcker upp handen:

:hej

(16 år och hade just tömt första tanken på 125:an...)
.

I förra veckan tog jag en kvällstur. Fick slut på vanliga tanken och vred på reserven. Glömde helt av detta och nästa dag på väg tillbaka till jobbet på lunchen fick jag stopp. Var en bit från jobbet men som tur är så är det nedförsbacke hela vägen. Kunde rulla 98%. Sen var det bara att försöka hitta någon med bil + reservdunk. Jag har själv en femma soppa i bagaget. Uppenbarligen är det ganska ovanligt. INGEN annan på jobbet hade det. Nu hade iofs en del Diesel eller biogas bilar osv men ändå. En kollega hade en dunk, dock tom. Så det löste sig iaf.

går det verkligen i så mkt olja i en hornet? är ju nästan lika mkt som i en bil.

Berätta! Berätta!

Hoppas det var soppan.. *håller tummarna*

Råkade ut för en liknande grej med min gamla hoj.. Haft den på service och grabbarna hade nollat tripmätarn vid provkörning.. Eftersom hojen inte hade soppalampa blev man lite snopen när hojen dog rakt av helt utan anledning, ringde brorsan och skrek om hjälp.. Han påpekar soppa och jag tittar efter.. Slutade med att man puttade hoj 350 m i uppförsbacken i 28 gradig värme iförsd skinnställ.. Många som garvade och tutade då kan jag lova! :)

Jag har fått soppatorsk med min tidigare FZR1000 100 meter efter att jag kört av E4an vid norrtull. Så det var ganska skönt att inte få det PÅ E4an. Bara att knata och låna en dunk på macken o fylla på... FZR1000 har en mycket mystisk knapp för reserv som inte går att förstå åt vilket håll som är reserv.

Men 19 mil på en 600, borde man inte komma längre? Min triple verkar dra runt 0.6l/milen. Hur stor är tanken på hornet?

Last edited:
Soppatorsk/lufttorsk av någon anledning, dvs t.ex. igensatt avluftning till tanken, tom tank, igensatt soppafilter, en mus/fågel har byggt bo i luftburken etc etc.

Berätta! Berätta!

Hoppas det var soppan.. *håller tummarna*

Råkade ut för en liknande grej med min gamla hoj.. Haft den på service och grabbarna hade nollat tripmätarn vid provkörning.. Eftersom hojen inte hade soppalampa blev man lite snopen när hojen dog rakt av helt utan anledning, ringde brorsan och skrek om hjälp.. Han påpekar soppa och jag tittar efter.. Slutade med att man puttade hoj 350 m i uppförsbacken i 28 gradig värme iförsd skinnställ.. Många som garvade och tutade då kan jag lova! :)

Soppalampa är inte alltid mycket att hänga i julgranen heller (eller kanske duger den bara till det då)...på mitt Monster RS som jag hade förut kunde den tändas lite på måfå. Ibland också efter det att jag fått soppatorsk..eller 2 minuter innan...eller inte alls.

Spänningen är olidlig!!

(Jag fick en Nissan ÅF att bärga min nyinköpta bil ca 6 mil, utan kostnad för mig....dom hittade inget fel sa dom, men det var väldigt lite soppa i den påpekade mecken...till saken hör att den stod parkerad i en brant backe, men det berättade jag aldrig för dom...) :notme:rodnar

Last edited:
Tja alla trogna trådföljare!

Till några utav er kommer det här att bli en stor besvikelse, hojen kom tyvärr aldrig till verkstaden! Imorse fick jag chansen att hälla i lite 95-oktan och sen sparkade den igång :gnissla Pinsamt men sant!

Efter min pre-säsongsservice var jag fullt inriktad på varför oljelampan lös så missade soppan totalt, kommer inte att hända en 2a gång :tuttar

Så, den här bjuder jag på, förhoppningsvis kan ni slänga till lite pinsamma MC historier som mildrar min EGO dipp :näsblod

haha det är nog ingen som vill mobba dig för det här,eller jo kanske lite men dom som läst tråden är nog bara glada att det blev billigt för en hojbroder iallafall :yoparty

Tja alla trogna trådföljare!

Till några utav er kommer det här att bli en stor besvikelse, hojen kom tyvärr aldrig till verkstaden! Imorse fick jag chansen att hälla i lite 95-oktan och sen sparkade den igång :gnissla Pinsamt men sant!

Efter min pre-säsongsservice var jag fullt inriktad på varför oljelampan lös så missade soppan totalt, kommer inte att hända en 2a gång :tuttar

Så, den här bjuder jag på, förhoppningsvis kan ni slänga till lite pinsamma MC historier som mildrar min EGO dipp :näsblod

:)...det här har hänt eller händer alla , förr eller senare...välkommen till oss som lyckats med detta..:yoparty

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back