Stanna vid olycka?

Urninja skrev:
Det hela slutade i alla fall med att han plastar upp och lackar om kåpan till brorsan helt gratis! :tummenupp Slutet gott, allting gott.
Ja, det var sannerligen en märklig händelseutveckling! :)

Heder åt snubben som fixar kåpan gratis, även om han verkligen borde ha stannat. Men alla kan ju göra fel och i det här fallet så slutade ju allt gott :).

Det är inte bara nötter som inte stannar. Det finns gott om folk som får panik så fort något oväntat händer, så de fortsätter bara som om inget hänt. Inte alla är rustade att hantera stress.

Men höjden måste ändå vara att tuta på någon som gått omkull för att få denna att flytta på sig :( Det är då man letar efter sitt stora bygellås och gör avtryck i lacken med, så de får något att fundera över...

En kväll för många år sedan så var jag på väg hem från jobbet. körde motorväg som var ganska öde och det gick lite för fort.
Jag kommer ikapp en lastbil och susar förbi, efter någon km så kommer det en svag vänstersväng samtidigt som det är en liten nedförsbacke. (Vid rastplatsen mellan Halmstad och falkenberg)
Där mitt i det högra körfältet står en bil utan ljus och reflexer.
Jag girar skarpt får sladd (kör bil) klarar upp med en jävla massa tur. sitter och skakar i bilen, kommer mig inte för att stanna, har ingen mobil. Ringer när jag kommit hem men då har redan en lastbil kört på, kanske den jag susade förbi. båda hade klarat sig vad jag minns.
Får efter ett tag veta att det troligen var ett suicidförsök och att reflexerna varit bortplockade.

Förbannat otrevligt, har lite dåligt samvete för att jag inte stannade och försökte varna andra, men jag vart skakis hela vägen hem.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back