Stanna kvar eller åka härifrån?

Hammet skrev:
FY FAN!!! först sitter ni och klagar på att man inte får ha svenska flaggan på sommarstugan utan att vara rasist...
Nä, det är NI som påstår det. Kan du inte läsa?

Henken skrev:
Hur kommer det sig att unga killar med invandrarbakgrund är överrepresenterade i brottsstatistiken?
Antar att det gäller i första hand som förbrytare, offer vet jag inte.
Finns det så pass många fler unga killar som har invandrarbakgrund än de som inte har det?
Detta gäller inte bara i Sverige. Något måste ligga bakom detta men vad vet jag inte.
Det är komplext. Fattigdom, låg rang, föräldrarnas utbildnngsnivå, bristande social kontroll. Det finns inte en förklaring. Det enda vi vet säkert är att det inte beror på generna. Eller "rasen".

Holger skrev:
Jonas 24 visst är det roligt samhälle vi lever i,man straffas för att man är svensk...
:D

Holger skrev:
...kan även med all säkerhet säga att dom flesta invandrare som våldtar kommer lindrigare undan än en svensk som gör detsamma,sanslöst enligt mig men helt sant.
Nu är du bara dum. Inget annat.

DwD skrev:
mao dra ner på pengarna som vi skickar till U-Länder! :D
Och använda besparingen till att öka ditt socialbidrag menar du?

Holger skrev:
Man kan välja dom som påstår anat kan läsa på lite mer och sedan återkomma igen.... tycker inte man ska yttra sig om saker man inte vet.

Hur många flyktingar är det som inte kan välja jo dom som skickas hit akut vid krig tillex från kosovo men hur stor del av flyktingarna är det?
Dom flesta köper sitt pass och biljett hit själv dom kan lika gärna köpa det till finland eller norge skillnaden där är att oddsen att få stanna är mycket mindre,finland tar väl in runt 200 per år,sverige då jo runt 30 000.vart skulle ni åka?
Till ett land som finland som har haft folkomröstning om invandring och sagt nej eller till sverige där man inte har några krav alls nästan?

Bra initsiativ att börja redovisa siffror holger. Mera sånt.
Du glömde dock bort att redovisa att utlänningsnämnden yrkar bifall på ungefär 18% av de inkommna ärendena (efter en genomsnittlig handläggningstid på 254 dagar :eek: ). Vad gäller den så kallade närståendeinvandringen så har siffran sjunkit från 50% till 32%.

Så långt ifrån alla dess 33000, för att vara korrekt, får stanna i Sverige i slutändan.

gladh

Bingo skrev:
Åh nej, inte du med. Det finns inga "arier". Det finns en Indoarisk språkgrupp (bl a iranska) men den har inget med "arier" att göra.

"Språk och arkeologi" är en fantastisk bok som reder ut begreppen.

Jag är ledsen. Jag citerade bara Nationalencyklopedins uppslag om hakkors. Skriv till dem och be dom ändra är du bussig :tummenupp

gladh

klicka här watson istället för att verka helt blåst....

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,375790,00.html

och nej dom som behöver hjälp köper inte sin biljett och väljer inte klass heller utan dom kommer inte hit,har inte du fattat det?
och ville vi hjälpa så hjälpte vi dom på hemma plan,man kan hjälpa 50st i afrika jämför med vad 1 kostar här,är det jag som är du eller är det du?

gladh skrev:
Jag är ledsen. Jag citerade bara Nationalencyklopedins uppslag om hakkors. Skriv till dem och be dom ändra är du bussig :tummenupp

gladh
Skriver de verkligen så :eek: De har fel, det finns inga belägg för att "arierna" har utvandrat från Indien. De finns endast omnämnda i Bhagavagita (lite osäker på verket) men inte i samband med något som ens påminner om någon utvandring. Begreppet är en kvarleva från 1800-talet utan någon historisk motsvarighet eller förankring.

Holger skrev:

vill du ha mer så säg till eller räcker det för att du ska ge fan i att öppna käften igen innan du vet mer om vad jag skriver?

Du lär iallafall inte vinna utmärkelsen "årets gentleman på SH". Om folk skulle hålla käften för att de inte hade alla hästar hemma i sitt resonemang så skulle det bli väldigt tyst på SH :rolleyes: .

gladh

Bingo skrev:
Skriver de verkligen så :eek: De har fel, det finns inga belägg för att "arierna" har utvandrat från Indien. De finns endast omnämnda i Bhagavagita (lite osäker på verket) men inte i samband med något som ens påminner om någon utvandring. Begreppet är en kvarleva från 1800-talet utan någon historisk motsvarighet eller förankring.

Varje dag utan ny kunskap är en värdelös dag. Tack för att ha gjort detta till en meningsfull dag. :bow

gladh

gladh skrev:
Varje dag utan ny kunskap är en värdelös dag. Tack för att ha gjort detta till en meningsfull dag. :bow

gladh
Jaja, lugna sig nu :D Men boken ovan är verkligen fantastisk. Relativt akademisk men jäkligt upplyftande. Det är en sån bok som både år en att känna sig oerhört okunnig och oerhört upplyst på samma gång.

ja AB är styrt av folk som inte vill att det ska komma ut att det är invandrare som gör saker så fakta tystas ofta ner så visst är det fel källa.

Holger skrev:
ja AB är styrt av folk som inte vill att det ska komma ut att det är invandrare som gör saker så fakta tystas ofta ner så visst är det fel källa.

Nu har du pekat på tre-fyra "hedersmord" bland en ohyggligt stor dela av vår befolkning. Vore intressant att se hur många av SH's medlemmar som någon gång slagit, hotat eller förgripit sig på en tjej.

AB skriver om vad som anses vara heta nyheter och gamla hederliga kärringmord med bössa eller kniv enligt gammal svensk modell har vi hört så mycket om redan. Lite mer exotiskt klingande "hedersmord"säljer bättre...

Vid det här laget så hör jag och Watson till dom som ska hålla käften medan du läser AB. Har du några fler på den listan?

... och samma personer som tycker att man ska lägga ner och diskutera hojar istället :rolleyes:

gladh

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...