Standup Tråden..Filmer

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Tjena...

Har uppskattat standupkomedi sen ungdomen....under tiden har man stött på en och en annan galning på scenen...
Här är mina favoriter:
Vi börjar med Kat Williams brutala ord om micheal jacksson!
njut :tummenupp
[YOUTUBE-ID]_h1euQKJsr4[/YOUTUBE-ID]

Snabbpratande Chris Tucker
[YOUTUBE-ID]DDMlSFuOqQM[/YOUTUBE-ID]

Nej, personligen har jag svårt för komiker vars enda strategi är att svära så ofta och högt som möjligt.

Dave Chapelle show är oerhört bra, men hans stand-up lider. Minns när jag såg en live-DVD där han berättade att "I like performing in San Francisco. The audience there is very savvy. It's a savvy audience", varpå han drar igång ett energiskt nummer om bussrunkande luffare. Hur pass dumma är de annars i USA om andra ställen är så "o-savvy" så att de inte ens förstår ett skämt om detta.

Jag föredrar genomtänkt, observant och pricksäker humor.
Betnér är kul, givetvis. Jag är sämst på namn, så längre än så går inte mitt argument.
Jag bor i tämlig närhet till stället "Lasse i parken" i Hornstull, där de under sommarmånaderna har stand-up varje torsdag. Såg sista dagen igår, det var en hel del kul där faktiskt. Men vi har ju alltid Norra Brunn och dylika ställen nu. :)

Mitch Hedberg med sina one-liners skämt är en favorit.
Helt Optimalt.

[YOUTUBE-ID]HC5fYlFpxmo[/YOUTUBE-ID]

edit:
Slänger in en till av Mitch för lite mer hard core comedy.

[YOUTUBE-ID]J-zFQ9fOTSU[/YOUTUBE-ID]

Den andra är lite bättre.

Last edited:
Mjae...tror inte att strategin i sig är att svära..utan att man kommer från en kultur där motherfucker eller dylika svärord är till för att förstärka ett annat ord. Man måste sätta sig in i afroamrikaners kultur i sydstaterna.
Det är rätt kul att du nämner Magnus Betner...för han står precis för något annat. Märker att de som uppskattar chappelle/murphy/black/williams, ofta inte uppskattar komiker som betner!
Det är mer observationer..och det kan man juh ha åsikter om oxå..men ffs...smaken e som baken.
Glans tycker jag annars e den vassaste stanupparen i sverige idag!
Jag har sett den showen du talar om med davy chappelle (har sett det mesta som inte kom ut igår) och bussrunkscenen var riktigt rolig..när han komemr med punchlinor (?) i slutet...man kopplar sammanhanget!

Nej, personligen har jag svårt för komiker vars enda strategi är att svära så ofta och högt som möjligt.

Dave Chapelle show är oerhört bra, men hans stand-up lider. Minns när jag såg en live-DVD där han berättade att "I like performing in San Francisco. The audience there is very savvy. It's a savvy audience", varpå han drar igång ett energiskt nummer om bussrunkande luffare. Hur pass dumma är de annars i USA om andra ställen är så "o-savvy" så att de inte ens förstår ett skämt om detta.

Jag föredrar genomtänkt, observant och pricksäker humor.
Betnér är kul, givetvis. Jag är sämst på namn, så längre än så går inte mitt argument.
Jag bor i tämlig närhet till stället "Lasse i parken" i Hornstull, där de under sommarmånaderna har stand-up varje torsdag. Såg sista dagen igår, det var en hel del kul där faktiskt. Men vi har ju alltid Norra Brunn och dylika ställen nu. :)

Davy....en av de största!

klipp från killing em softley tror jag...

[YOUTUBE-ID]ftDIslt3ZCI[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Jag gillar Steven Wright
[YOUTUBE-ID]UIHZDo9NBMk[/YOUTUBE-ID]

AKTA VOLYMEN PÅ KLIPPET
[YOUTUBE-ID]YD0KApiFdLg[/YOUTUBE-ID]

Demetri Martin är ju given här!:tummenupp

[YOUTUBE-ID]mKnzPHtf9u4[/YOUTUBE-ID]

Obs, detta är bara del ett av en stor show. Resten av just den här showen och många fler klipp finns på tuben:tummenupp

The one and only George Carlin!

[YOUTUBE-ID]sDkhzHQO7jY[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...