håkanolsson
Ny medlem
Drog av en pinnbullt till blocket/cyl. Har plöjt igenom svinpittsmardrömen. (gick av den å) Har nu slipat o borrat upp. Jag har dock råkat slipa bort för mycket gods här och där i hålet. Efter gängning med Helicoil-tappen ser man tydligt att tappen inte har skurit djupt nog på vissa delar. Avsikten var sedan att sätta i HC-gängorna och dra med moment för att testa hållfastheten. Nu har jag ångrat mig och vill ha ut HC-gängorna. Tänkte istället lämna bort för svets/lägga på metall och gänga på nytt.
Hur gängar man ur HC-gängorna smidigast? Jag provade med en gnutta Loctite-gänglås för att låsa pinnbulten till gängan utan att sprida Loctite ut till HC-gängan/blocket. Innan jag testar igen och med Loctites starkare prylar tänkte jag kolla här. Och innan jag låser fast HC-gängan forever.
Tacksam för vad som helst
/håkan
Hur gängar man ur HC-gängorna smidigast? Jag provade med en gnutta Loctite-gänglås för att låsa pinnbulten till gängan utan att sprida Loctite ut till HC-gängan/blocket. Innan jag testar igen och med Loctites starkare prylar tänkte jag kolla här. Och innan jag låser fast HC-gängan forever.
Tacksam för vad som helst
/håkan