Standard att vxllåda på gsxr k1/k2 viner?

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
köpte en i förrgår och tycker att den viner litegrann, mest på 1ans vxl, och vid motorbroms. är detta normalt?

Har en K2 och på ettans växel viner det faktiskt litegrann. Inte så jag blir orolig, men en markant skillnad mot de andra växlarna.

okej, då jag inte kört hoj länge så vet jag inte hur det ska vara heller därav om ni tycker jag har dumma frågor :p
det är även ett distinkt "klonk" vid varje växling tycker jag, även från neutral till 1an. hade en ny ktm 690smc förra månaden, det var lite samma på den fast inte riktigt lika mkt tror jag.
hojjen i fråga är en -02 1000 som gått kring 1700mil

Har samma sak från neutral till 1an eller neutral till 2an, men när växeln är i så är den tyst på samtliga växlingar o löper mjukt.

vinandet kan vara kullagret på drevaxeln.. Det är vanligt att det slits ut efter ett tag, speciellt om kedjan har varit för hårt spänd. Är inte säker på K1, men på gamla gsxr får man ta ner motor o riva isär halvorna.

vad gäller klonk hade inte jag varit orolig.. det är ju trots allt osynkade lådor.

ojoj nu blir ja orolig, ska låta en som haft flera såna här testa den imorrn för att höra hans åsikt..

nu är den testad av annan och han trodde det var ok, han har dock haft annat avgas på sina så kunde ju va därför man hör det extra bra på min då jag har orig, men ni som har eller haft dessa har dom vart knäpptysta eller vinit litegrann?

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd