Standard 600... tråkigt namn...

oFFkeFF skrev:
Du kanske skulle prata med några av de 150000 som kollade på 250-em assen :tungan

Ja det var jäkligt fett!!! Är faktiskt väldigt sugen på att testa 250! Någon som kan låna mig pengar för att köpa Mårtenssons hoj? SJälvklart utan amorteringar eller ränta...

Fast några 150000 var det nog inte, och verkligen inte när EM kördes...

ZoulFly skrev:
Tävlingsmotorcykel är väl lite missvisande. Då är väl snarare "Custom" ett mer passande namn, för att betona att det inte rör sig om serieproducerade saker. Fast det faller ju på att det inte heller är något svenskt ord. Nåja, tyckte tanken var bra i alla fall :)
Det finns ett svenskt ord för custom: glidare!

250 glidare, givet!

zhapod skrev:
Det finns ett svenskt ord för custom: glidare!

250 glidare, givet!

Hm.. 250 glidare!? Så många är dom faktiskt inte i 600 standard.. än! :7peta

"Orignal 600" e väl rätt häftigt oxo ;P

Det är ett bra namn, man fattar direkt vad för regler som gäller, på ett ungefär iaf.
...sen äre kanske inte lika flashigt på pubben... ;)

Street 600 eller 600 Street

Det är ju gathojar så varför lossas att det är något annat :va

sandstream71 skrev:
Street 600 eller 600 Street

Det är ju gathojar så varför lossas att det är något annat :va
Men alla gathojar har ju slipon och miniblinkers och det får får ju inte vi ha så namnet blir missvisande.
Ska det va riktigt bra tycker jag även namnet ska spegla att man faktiskt får köra annat än 600 oxå.
Typ: "vanligjapps 600(och liknande) samt Ducce 748 heltiorginal", skulle kunna förkortas i program och liknande så det inte blir så långt t.ex: "Vj600sD748hio"

Standard600 är nog det mest korrekta namnet.
Angående 250 Racer så annonseras det ju som 250cc på affischer och i programblad, iaf det jag har sett, men kallas 250R av en del och 250GP av andra.
Dessutom tävlar vi alla i Roadracing så det är ju inkonsekvent med svenska och engelska på alla möjliga håll. Standard är ju den enda klassen, tillsammans med 125 JR, som har ett svenskt namn......

Goodstuff skrev:
Dessutom tävlar vi alla i Roadracing så det är ju inkonsekvent med svenska och engelska på alla möjliga håll. Standard är ju den enda klassen, tillsammans med 125 JR, som har ett svenskt namn......
Vad heter Standard på engelska? :7peta

Gulsnabbtrajja skrev:
Men alla gathojar har ju slipon och miniblinkers och det får får ju inte vi ha så namnet blir missvisande.
Ska det va riktigt bra tycker jag även namnet ska spegla att man faktiskt får köra annat än 600 oxå.
Typ: "vanligjapps 600(och liknande) samt Ducce 748 heltiorginal", skulle kunna förkortas i program och liknande så det inte blir så långt t.ex: "Vj600sD748hio"

Ja Gulsnabbis, äntligen ett RIKTIGT bra förslag :tummenupp

...eller kanske inte :va

OlleR skrev:
"Orignal 600" e väl rätt häftigt oxo ;P

Det är ett bra namn, man fattar direkt vad för regler som gäller, på ett ungefär iaf.
...sen äre kanske inte lika flashigt på pubben... ;)

Det ar lite har det ligger tycker jag.... Nu nar man kort "600raserklassen" ett ar sa marker jag foljande
Nar jag ar i depan eller pratar med er har pa forumet, dvs. med folk som begriper, sa sager jag alltid att jag kor 600 standard. Klockrent perfekt! Ett tydligt och bra namn. Men nar jag varit ute och forsokt ragga sponsorer sa har jag markt att 6oo standard inte far tilltankta sponsorer sadar vettlost upphetsade. Tyvarr. Och darfor borde man kanske hitta pa ett nytt namn; det gor sig battre i tryck och pa afficher och i mun pa sponsorraggare...Vad som ar frackt pa puben kvittar for mig...
Det var jag som satte igang den har traden och det var ju kul att den dykt upp igen!
SUPERSTREET
ar min rost! Kort och bra. Skit i 600, det ar ju ingen som sager superbike 1000 sa varfor 600... Superstreet... mmm
halsningar fran poolkanten :)

Jag håller med dig Mossberg.
Standard låter lite billigt - inget som man vill presentera för en blivande sponsor.
Personligen tycker jag att det borde heta "Production 600" precis som i UK.
Där har de bra koll på rejsingen...

Joakim

icemanjoakim skrev:
Personligen tycker jag att det borde heta "Production 600" precis som i UK.
Där har de bra koll på rejsingen...

Joakim
Låter ju rejsigt :tummenupp

Vad är det för hojjar? det är är standard (=stock) och vanliga produktionshojjar (=production) med cyl.volym =600cc vilket är lika med stockproduction 600 :banana eller tvärtom, eller jag vet inte :3freak

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra