Stal och nyttjade till och med min identitet!

Får jag reda på hennes namn/identitet?

japp, då det är offentlig handling. begär in polisrapport

Först när åtal har väckts tror jag. Jag fick då inte reda på något av polisen när de hade en misstänkt för ett inbrott jag hade. Sen i ett brev från åklagaren står namn och personnummer.

Rättegången är efter sommaren. Hur den går får väl tiden utvisa. Han står iaf åtalad för inbrott, olovlig körning och brott mot knivlagen. Tidigare straffad. Nu blir det väl ändå fängelse frågade jag åklagaren men hon sa att det mycket väl kan bli nån jävla behandling av "frivården" av killen om han har missbruksproblem.

Sveriges rättsväsende är ett riktigt stort skämt. Jag har många historier på lager. Trodde faktiskt borgarna skulle styra upp lite bättre, men det kanske tar tid.

Vad tänkte hon göra med kombin, sälja? Storhandla på ICA igen?

Säkert sälja den

Eller använda i samband med brott.

Last edited:
jag fick inbrott i mitt hus en gång i tiden .
dom tog tjuven på bargärning samt att dom hitta en massa saker i hans bil .som tillhörde mig.
får nåra veckor senare ett samtal från polisen där han säger att dom lägger ner utredningen pågrund av bristande bevis

Visst är det underbart?

En person tog ett internet-lån i mitt namn en gång för några år sedan. 25.000:- var det.

Personen i fråga vittjade sedan min postlåda när låneansökan kom hem för påskrift, skrev på i mitt namn, kletade i sitt eget kontonummer, och skickade in ansökan som blev beviljad, och pengarna betalades ut.

När jag senare fick kravbrev för obetalda avbetalningar gick jag till polisen.

Eftersom jag hade fått reda på vem personen var och att alla finansinstitut, banker, osv. enligt lag är skyldiga att spara alla låneansökningar osv. i ett antal år så var det ju enkelt att plocka fram ansökan och jämföra handstilen på ansökan med den nu namngivna personen.

Denne person kallades även in till förhör där hon erkände det hela, och jag trodde i min enfald att saken var så gott som klar. Hon erkände även ett antal olovliga uttag med mitt Visakort.

Döm om min förvåning när åklagaren skriver ett brev till mig där han lägger ned hela ärendet! :huvet

Det var då, i exakt den stunden, som den lilla tilltro jag hade till det svenska rättssystemet för alltid slocknade och dog.

Han hade väl börjat lasta ut i bilen, men var inte klar än och togs då på bar gärning när han var inne igen.

Jag tyckte inte det lät konstigt.. :confused:
Vad är det för lyxtjuveri, är det bara i huvudstaden som inbrottstjuvar är tjackpundare med säckar?

Vad är det för lyxtjuveri, är det bara i huvudstaden som inbrottstjuvar är tjackpundare med säckar?

:D

Det verkar så, de/den som gjorde inbrott i mina föräldrars hus hade antingen en lastbil eller en flashig sak med tanke på bredden på däckspåren på uppfarten.

Eller det kanske inte var däckspår, det kanske var märken efter att han släpat säcken fram och tillbaka mellan huset och gömman..? :gnissla

:D

Det verkar så, de/den som gjorde inbrott i mina föräldrars hus hade antingen en lastbil eller en flashig sak med tanke på bredden på däckspåren på uppfarten.

Eller det kanske inte var däckspår, det kanske var märken efter att han släpat säcken fram och tillbaka mellan huset och gömman..? :gnissla
Fascinerande, här är det alltid jultomten som är framme. I händelse att han hittar en Koenigsegg 9000 eller Soflo 240 kan bilburet tjuveri bli aktuellt, men det är skralt med sådana lyxsedaner här.

Jag vart av med mitt bankkort + leg på midsommarafton.
Spärrade kortet direkt inga transaktioner utförda phuuu.
Polisanmält också.

Men kan någon göra något med mitt leg som saknas?:va

Jag vart av med mitt bankkort + leg på midsommarafton.
Spärrade kortet direkt inga transaktioner utförda phuuu.
Polisanmält också.

Men kan någon göra något med mitt leg som saknas?:va

Om personen liknar dig kan dom legitimera sig som dig.

Det du kan göra är att spärra personnumret.
Jag tror det görs via polisen. Då kan dom inte göra kreditupplysning på dig och då kan dom inte heller ingå avtal. Det gör iofs också att du inte själv kan göra sådana saker så länge som du inte häver spärren men du slipper å andra sidan en hel del trubbel.

Har du redan telefon, internetabonnemang mm så kan du ju ha personnumret spärrat tills du känner att du vill göra en massa saker som kräver kreditupplysning.

Haha! Va det inte du som førvarade alla værdesaker i ett olåst skåp?
Och någon annan hær på forumet varnade om att hans saker blivit stulna på samma gym, typ 1 v tidigare?
:rofl

Det var då, i exakt den stunden, som den lilla tilltro jag hade till det svenska rättssystemet för alltid slocknade och dog.[/QUOTE]tt

Då är vi 2 om det .
ringde dom å frågade va dom höll på med .
Då får jag ett svar som säger att dom inte hade tillräckligt med bevis .
Jag höll på å svimma när han sa det till mig .
Kunde inte tro mina öron .
Frågade han vad mer dom behövde ..
Han kunde inte svara på det .
Förutom att tjuven hade redan en lång bakgrund som kriminel å att nån dag skulle det straffa sig men att för denna gången så va det så va det ingen fara för straffskalan va så låg.

Fick du betala tillbaka lånet själv? Vad hände med pengarna hon tagit ut på visakortet? Vad hade åklagaren för skäl?

Visst är det underbart?

En person tog ett internet-lån i mitt namn en gång för några år sedan. 25.000:- var det.

Personen i fråga vittjade sedan min postlåda när låneansökan kom hem för påskrift, skrev på i mitt namn, kletade i sitt eget kontonummer, och skickade in ansökan som blev beviljad, och pengarna betalades ut.

När jag senare fick kravbrev för obetalda avbetalningar gick jag till polisen.

Eftersom jag hade fått reda på vem personen var och att alla finansinstitut, banker, osv. enligt lag är skyldiga att spara alla låneansökningar osv. i ett antal år så var det ju enkelt att plocka fram ansökan och jämföra handstilen på ansökan med den nu namngivna personen.

Denne person kallades även in till förhör där hon erkände det hela, och jag trodde i min enfald att saken var så gott som klar. Hon erkände även ett antal olovliga uttag med mitt Visakort.

Döm om min förvåning när åklagaren skriver ett brev till mig där han lägger ned hela ärendet! :huvet

Det var då, i exakt den stunden, som den lilla tilltro jag hade till det svenska rättssystemet för alltid slocknade och dog.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park