Stal MC och krockade

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
"Strax efter klockan 19 på måndagskvällen inträffade en mc-olycka på Turingegatan, alldeles innan Mälarbron.

1662278076.jpg

Mc-föraren skulle egentligen provköra motorcykeln han var spekulant på, men stal den och stack. Men färden på den stulna motorcykeln fick ett abrupt slut. Alldeles innan Mälarbron, i riktning mot Stockholm, gick motorcykeln omkull. Mc-föraren lämnade olycksplatsen springandes och polisen sökte under kvällen med hund efter föraren. Räddningstjänsten som kom till platsen fick i sin tur sanera efter olyckan som stoppade upp trafiken"

http://lt.se/nyheter/1.942482-stal-mc-och-krockade

Synd att han kunde springa från platsen :mad:

Last edited:
Tragiskt att det alltid kommer finnas folk som inte kan skilja på ditt och mitt...Om det i detta fall var en provkörning så borde säljaren ha tagit id eller dylikt för att kunna identifiera och spåra provföraren. Hoppas att säljaren iaf har en försäkring som täcker skadorna.

när jag säljar mc så tar jag altid betalt innan dom får provköra, är dom inte nöjda får dom pengarna tillbaks, ingen har haft invändningar emott detta än så länge. har dom betalt får dom gärna sticka utan regpapper då kan jag ju få betalt 2 gångar:D

Jag tycker synd om säljaren, det är faan att man inte kan få ha grejer ifred. Jag hoppas det gör riktigt ont i hela kroppen på hojtjuven och att han åker fast. Hur ska man kunna ta betalt innan provturen, det finns väl inte måga personer som har mellan 50.000-150.000 i cash på fickan när dom kollar på hoj. Jag har aldrig haft kontanter med mig när jag kollar på hoj. Betämmer jag mig för att köpa hojen efter provtur, så åker vi tillsammans till banken eller så har jag betalat via internet

Märkligt.

Alla dessa hjälmlösa knarkare och nidingsdådare i allmänhet har en sanslös förmåga att klara sig medan folk som bara ska parkera i kortbyxor efter en tvätt hamnar på treårs-rehab.

Det sorgliga är ju att ägaren får stå för hela kalaset efter som han "lånat" ut hojen.
det är ju f*n att när bus kör omkull då klarar dom sig
men om en vanlig ärlig skötsam kör av vägen då det åt h***ete

och sen kommer det att redovisas som en hojolycka i statistiken
vilket kommer att ev.t medföra nya pålagor och höja våra försäkringar

TACK så jä**a mycket

Märkligt.

Alla dessa hjälmlösa knarkare och nidingsdådare i allmänhet har en sanslös förmåga att klara sig medan folk som bara ska parkera i kortbyxor efter en tvätt hamnar på treårs-rehab.
Fyllon å barn klarar sig alltid ja, vilket ofta hänger ihop med att dom är mjuka i kroppen och inte spänner sig. Då tas krafterna upp mycket bättre och färre saker går av. Det är ju samma sak som att slå sig medvetslös i första smällen när man tumlar omkring, då brukar man kunna klara sig bättre än om man inte gör det och spänner sig.

Hoppas dom får tag på svinet.
och som TS sa, synd att han kunde springa.

Angående att köpa hoj så skulle jag aldrig betala innan en provkörning.
Alltså 'ingen provkörning inga pengar'. Fast självklart legitimerar jag mig + att min bil och tjej står kvar :)

när jag säljar mc så tar jag altid betalt innan dom får provköra, är dom inte nöjda får dom pengarna tillbaks, ingen har haft invändningar emott detta än så länge. har dom betalt får dom gärna sticka utan regpapper då kan jag ju få betalt 2 gångar:D

Skulle aldrig betala i förskott, kul med totalras efter 50meter.

Hur kan du få betalt 2 ggr utan hoj? :va

Hoppas dom får tag på svinet.
och som TS sa, synd att han kunde springa.

Angående att köpa hoj så skulle jag aldrig betala innan en provkörning.
Alltså 'ingen provkörning inga pengar'. Fast självklart legitimerar jag mig + att min bil och tjej står kvar :)
Du menar "din" bil som du stal på vägen dit å din polare som är fri att gå när hon vill? Skulle säljaren hålla kvar henne torskar han på olaga frihetsberövande, vilket är klart värre än att stjäla hojar ;) Surt nog finns det få vettiga sätt att lösa det på, om man inte råkar äga en alldeles egen RR-bana med staket...

Minns en historia från Södertälje med en hojsäljare som lät spekulanten provköra inne på Scanias inhägnade område, men spekulanten hade varit där på natten innan och klippt ett hål i stängslet:huvet

Jag tycker synd om säljaren, det är faan att man inte kan få ha grejer ifred. Jag hoppas det gör riktigt ont i hela kroppen på hojtjuven och att han åker fast. Hur ska man kunna ta betalt innan provturen, det finns väl inte måga personer som har mellan 50.000-150.000 i cash på fickan när dom kollar på hoj. Jag har aldrig haft kontanter med mig när jag kollar på hoj. Betämmer jag mig för att köpa hojen efter provtur, så åker vi tillsammans till banken eller så har jag betalat via internet

har du inga pengar med, är du inte seriös spekulant i mina ögon o då får du hitta en annan hoj än min thats it. money talks bullshit walks.
om sagt ingen som har klagat än, har förklarat hur läget är innan dom kommer o tittar alla acepterar

Han menar nog att om han kör ihjäl sig så får han betala 6000:- i självrisk bara! och får då köparens pengar och försäkringspengar!

Skulle aldrig betala i förskott, kul med totalras efter 50meter.

Hur kan du få betalt 2 ggr utan hoj? :va

har du inga pengar med, är du inte seriös spekulant i mina ögon o då får du hitta en annan hoj än min thats it. money talks bullshit walks.
om sagt ingen som har klagat än, har förklarat hur läget är innan dom kommer o tittar alla acepterar

Jag har köpt och sålt alla mina fordon mha internetbank. Det har aldrig varit några problem...

vem säger att detta inte kan vara en påhittad historia bara för att personen påstår att han skulle sälja hojen och köparen stack.

"säljaren" kanske inte hade en aning om att detta inte funkar i praktiken med försäkringsbolagen. för allt dumt folk gör förvånar en inte ifall fallet skulle vara så.

men jävligt tråkigt ifall det nu är som hojsäljaren säger.

Själv har jag aldrig haft pengarna i handen eller betalat för nåt jag inte skrivit papper på, om man vänder på det och säljaren säljer en stulen hoj och under provturen så sticker han och man kommer tillbaks och pengarna och säljaren är borta. kvar är du med en stulen hoj.

vem säger att detta inte kan vara en påhittad historia bara för att personen påstår att han skulle sälja hojen och köparen stack.

"säljaren" kanske inte hade en aning om att detta inte funkar i praktiken med försäkringsbolagen. för allt dumt folk gör förvånar en inte ifall fallet skulle vara så.

men jävligt tråkigt ifall det nu är som hojsäljaren säger.

Själv har jag aldrig haft pengarna i handen eller betalat för nåt jag inte skrivit papper på, om man vänder på det och säljaren säljer en stulen hoj och under provturen så sticker han och man kommer tillbaks och pengarna och säljaren är borta. kvar är du med en stulen hoj.

en person som kommenterat i tidningen under kommentarer antyder lite f-bedrägeri, han trodde det var samma idiot som kört som ett svin hela sommaren inne i stan

Helt rätt! Ingen går omkring med så mycke pengar på sig ba för testa en hoj, hade jag vart tjuven och säljaren säger cash innan test, hade jag sagt OK jag hittar en annan hoj. HA DE!

De finns gott om hojar där ute man kan ta om man nu skall "tjola" en :)

Som sagts tidigare i tråden, ytterst få personer har så mycket cash på sig (finns det så pengar att få i kontanter nuförtiden)när dom kollar på hoj. Jag skulle inte ens vilja få så mycket pengar kontant om jag sålde hojen. Vi lever i ett kontantlöst samhälle nuförtiden. Får man inte provköra hojen blir det inget köp, och säljaren får stå kvar med hojen. Däremot erbjuder jag mig alltid att ge mitt körkort, bilnycklar (oftast har jag hunden i bilen) samt att dom kan åka efter mig med annan hoj eller bil om dom vill.

Last edited:
Back