Stadsrace och publikrace 2013

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
ja det är en nationell tävling, bas licensen gäller ju för det men inte för en internationell
så då borde den ju gälla allt utom "sm klassen" :va

är inte ute efter att kapa tråden är bara lite förvirrad :confused:

I open så är licenskravet seniorlicens eller engångslicens för nationell tävling då det är en nationell tävling.
Baslicensen gäller enbart för enklare tävlingar . baslicens är alltså inte samma sak som en seniorlicens.

så du måste om du skall köra open så kan du antingen lösa engångs eller helårs seniorlicens .

alternativet om du bara har möjlighet att köra säg 1 st tävling i open men har en 5-6 st enklare tävlingar inplanerade så kan du ju köpa engångslicens till opentävlingen och köpa en helårs baslicens för att köra dom andra sex tävlingarna . =)

Riktigt den nivån kommer vi inte upp i denna säsong men det kommer bli spektakulärt ändå, det lovar jag. Jag har massor av bra idéer och fler kommer från folk hela tiden.
Status just nu är att vi väntar på ok från markägaren i karlskoga. Säger dom ja finns det nästan inget som kan stoppa oss. Det blir i så fall 2 tävlingar där varav ena blir sm-tävling och den andra en del av 3 i en cup.. som inte har något namn ännu... för vi har inte börjat leta helhetssponsor till det ännu.

to be continued...

Förresten.. är det någon som har bra kontakter på radiostyrda bilar / lastbilar?

Jag tänkte vi kunda sätta sponsor-reklam på dom och köra runt medan det är tomt på banan mellan heat och innan start osv.... Det kan ju funktionärerna göra.. så där löste vi bristen på funktionärer också.. alla vill väl ha en radiostyrd lastbil att leka med?

Orkar ni åka ända till Skellefteå om jag fixar en tävling där? Finns ett stort flygfält med massor av möjligheter som jag kikade på för 5 år sedan någonting...

Orkar ni?

Orkar ni åka ända till Skellefteå om jag fixar en tävling där? Finns ett stort flygfält med massor av möjligheter som jag kikade på för 5 år sedan någonting...

Orkar ni?
Jag orkar, då kan man åka hem till päronen när man ändå passerar. :banana :banana

Fan va tungt HW! Är jag hemma i sverige så räkna med mej, givet! Fan va skoj det vore att ha en sm-tävling i eksjö. Och det är kul att hjälpa till :)

Är man hemma när Eksjö blir så klart man ställer upp och hjälper till om man kan. Mycket trevligt initiativ, dock har ja inte så mycket kontakter i Eksjö, men hjälpa till kan man. :tummenupp

Orkar ni?

Blir evangemanget bra, så tvekar inte jag på 80 mil enkel...

Orkar ni?

Kan nog säga att det lär bli ett halvt startfält, tycker nog att hälften av tävlingarna i år ligger över smärtgränsen att åka till. Att plussa på 50 mil till finns inte på kartan för mig iallafall, då kör jag hellre Mettet...

Jag har tyvärr fått släppa arrangemanget i Karlskoga. Det är Ola Andersson som håller i det nu.

Någon som vet hur det blir i Eksjö med omnejd?
Kan kanske fixa ihop lite funktionärer via mc-klubben om det behövs :)

Nyheter
Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Back