Stadsmoppe?

Nackdelen med Vespa är att de är ganska dyra. Dessutom är det en hoj för popnördar, konstruerad av en flygplanskonstruktör som inte var särskilt förtjust i motorcyklar.
http://www.blocket.se/vi/14875276.htm?ca=11_s&last=1

17000 för en 83:a !? Nej tack.

Sen kör ju var och varannan runt på vesport eller korea-kloner. Hur kul är det då? Nej. Hellre en ratbike som ryker, låter och luktar illa. Det är mer min grej.

Du har ju sett min scooter:

10000kr NY!
150cc ger tokbillig försäkring
4t
Ratbike från fabrik
Bra väderskydd för underkroppen

Hojar från tidigt 80 är ju bojsänken trots att dom saknar kubik, scooter är grejen i stan, hur smidigt som helst.

Zoomer har lägre försäkring än vanliga EU moppar via If märkesförsäkring.
Jag skrev lägre, för billigt är det inte. Jag pröjsar drygt 3500 kr/helår helförs. Jag kollade detta innan jag köpte den, för "vanliga" EUmoppar kostar runt 6000(!) för helår. Jag tror även Baotian har nån märkesförsäkring.

(Har även en Honda 125 offroad från -83 den kostar 975kr. Den ryker fint blått och tvåtaktsdoften hänger tung över nejderna vid färd... Vid 9500 rpm utvecklar den drygt 20 kusar. Vojvoj, det var ballare förr!)

Utseendet/imagen rör mig inte så mycket. Jag kommer fantastiskt smidigt fram till jobbet mitt i stan. Den är ju så liten och lättmanövrerad att den blir svårslagen på den fronten. Däremot är väl just priset lite i högsta laget, även om länken du hänvisade till var något i hästväg. Jag kör en 99'a som köptes för 20,000. Det är ok tycker jag. Nåväl, smaken är som ändalykten!

Nackdelen med Vespa är att de är ganska dyra. Dessutom är det en hoj för popnördar, konstruerad av en flygplanskonstruktör som inte var särskilt förtjust i motorcyklar.
http://www.blocket.se/vi/14875276.htm?ca=11_s&last=1

Håller helt klart med hundhataren, en gammal 4 cyl är ju mycket coolare än en vespa att bränna runt på, svarta Kawan tidigare i tråden skulle jag kunna köpa idag. ( om nån bara köpte min sura scooter någongång ):)

Men för helvete ingen scooter! isf får du riva alla kåpor på den och göra en ratscooter.
Jag hade samma problem som dig i höstas och köpte till slut min sköna kawa som jag döpt till råttan (inte utan anledning :näsblod )
Den ryker och lever djävul, perfekt att köpa glass med :D
5k nybesiktad :tummenupp

Bifogat

• Bild(13).jpg
    Bild(13).jpg
    27.9 KB · Visningar: 65
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti