Stadsjeepar förbjuds i innerstan

Man blir mörkrädd. Ibland undrar man om dom faktiskt inte vill sitta i 4 år till, dom förbjuder allt som stockholmarna vill och gör.

Rösta RÄTT nästa gång, inte RÖTT.

Lösningen på Stockholms politik-problem:
Stycka upp kommunen. Vad i helvete ska vi med Spånga stadsdelsnämnd till t.ex.? Bort med den och alla skitområden så kan vi ha en underbar stad styrd av borgarna för all framtid. :banana

t-rex skrev:
Det spännande med suvvar är att det inte borde behövas något förbud, då alla borde inse det självklara i att den i alla lägen är en ersättning för ett försvinnande litet könsorgan.

:lol

...en traditionell svensk "Sossekomplimang" när grannen köpt ny bil, finns inget tydligare sätt att säga "jag vill också ha" på. Fantastisk härligt att höra :tungan

/O

Ralph skrev:
Varför är det straffskatt på alla dieselbilar? De drar ju ca. 0,5l/mil??
Straffskatt på Suv:ar och straffskatt på Dieselbilar,vad vill de att vi ska köra? :va
Du ska inte köra någonting :kocko
Du ska bära din kolega till jobbet(samåkning)
men gå inte för fort för då blir det böter :huvet :kocko

Olzki skrev:
:lol

...en traditionell svensk "Sossekomplimang" när grannen köpt ny bil, finns inget tydligare sätt att säga "jag vill också ha" på. Fantastisk härligt att höra :tungan

/O

Min försiktigt negativa inställning till suvvar kommer sig iofs av att en kärring planterade sin xc90 i min s80. Två normala bilar så hade inte mycket hänt. Med en suv inblandat blev det värre. För mig...

Så till suvförare skall inte bara läggas människor med liten **** kärringar som inte borde släppas ut på vägen ingår i den gruppen med. Detta oaktat de uppenbara miljöhänsynen. Vilka iofs är rätt kul att ta upp på en sporthojsajt...

t-rex skrev:
Min försiktigt negativa inställning till suvvar kommer sig iofs av att en kärring planterade sin xc90 i min s80. Två normala bilar så hade inte mycket hänt. Med en suv inblandat blev det värre. För mig...

Så till suvförare skall inte bara läggas människor med liten **** kärringar som inte borde släppas ut på vägen ingår i den gruppen med. Detta oaktat de uppenbara miljöhänsynen. Vilka iofs är rätt kul att ta upp på en sporthojsajt...

Beklagar olyckan, inge kul. Hoppas du klarade dig bra iaf. Krockresonemanget är det enda som det finns någon substans i vad avser kritiken mot SUVs.

Personligen har jag svårt att köpa CO2 resonemanget. Dels eftersom jag själv spyr ut en massa okatalyserade avgaser för nöjes skull på hojen och således svårligen kan komma med pekpinnar men i grunden så tycker jag att den kostnaden betalas med skatten på den extra bensinförbrukningen. Det där om att de tar en massa plats för fotgängare blir ju bara komiskt.

/O

Olzki skrev:
Personligen har jag svårt att köpa CO2 resonemanget. Dels eftersom jag själv spyr ut en massa okatalyserade avgaser för nöjes skull på hojen och således svårligen kan komma med pekpinnar men i grunden så tycker jag att den kostnaden betalas med skatten på den extra bensinförbrukningen. Det där om att de tar en massa plats för fotgängare blir ju bara komiskt.

/O

Jag är tväremot ett förbud.
Det är väl fan det enda argument jag köper rakt av, SUV'ar är miljösvin, det finns näppeligen ingen innanför tullarna som behöver hög markfrigång och fyrhjulsdrift, dessutom så sänker ju folk sina SUV's och gör dom ännu mera absurda med 21" lågprofilare på kromade bling fälgar.
Då finns det förbanne mig inte ett enda vettigt argument kvar för att åka SUV.

Att man pröjsar mer skatt gör inte att miljön mår bättre, bara att stadskassan får in mer pengar att bygga tveksamma trafiklösningar för.

Du kör knappast upp lika mycket soppa i din hoj per år som en SUV gör, och även om du gör det, och din hoj är oavgasrenad, så är det ju för ett behjärtansvärt ändamål, HOJKÖRNING!

Näe förbjud stora törstiga fyrhjulsdrivna bilar, utom för bönder (och mig)
Jag skulle gladeligen vilja åka till jobbet i en REJÄLT höjd Geländewagen/Landcruiser/Range Rover med 35" eller större grovmönstrade däck, men bara för att jag vill ha en sådan att köra i riktig terräng med.

Jag hade en rejält höjd Landrover Diesel som bruksbil ett tag, men det blev lite bökigt då den var för hög för vissa parkeringshus och det var jobbigt att slänga upp barnvagnen på flaket :hihi

Jag sneglade lite på en Unimog som andrabil, men då blir man väl utesluten från nästa radhusfest...

GuW skrev:
Jag är tväremot ett förbud.
GuW skrev:
Näe förbjud stora törstiga fyrhjulsdrivna bilar, utom för bönder (och mig)

Hur ska du ha det?

GuW skrev:
...ett behjärtansvärt ändamål, HOJKÖRNING!

Skall man verkligen gå in och detaljstyra vilka fritidsintressen som är okej och vilka som inte är det? Jämför dödstalen för SUV:ar och hojjar medans du håller på då...
GuW skrev:
Jag skulle gladeligen vilja åka till jobbet...(.......)....... i riktig terräng med.

Åk på vägen, så "behöver" du ingen SUV...

floodi skrev:
helrätt ...... vafan ska dom med stora jävla stadsjeepar i innestan om ????
fan skaffa moped ......

Vad ska du med en KTM till? Nöje antar jag? Känns bra? Kul grej liksom? Vet du...... alla har inte samma intressen, förutom i vänstersluskarnas värld. :7peta

Ska bli kul att få höra deras definition på "stadsjeep".

Enligt mig är en "stadsjeep" en bil som vill se ut som en riktig terrängbil,men fungerar bäst på asfalterade vägar.

Markus skrev:
Hur ska du ha det?

Skall man verkligen gå in och detaljstyra vilka fritidsintressen som är okej och vilka som inte är det? Jämför dödstalen för SUV:ar och hojjar medans du håller på då...

Åk på vägen, så "behöver" du ingen SUV...

Näe, givetvis missade du all ironi i min tråd, jag är emot förbud, miljösvineri med MC är också miljösvineri, och att göra undantag för just mig tror jag inte skulle funka heller...

Jag försökte mig på att vara en dubbelmoralkärring, men det framgick inte...

Däremot vihåller jag att att sänkta jeepar med bling inte har något berättigande, men man kan väl knappast förbjuda någonting för att det är fult och korkat?

Det kommer lösa sig av sig själv när trenden är över eller när ägarna inser att folk skrattar åt dom.

:D

Jag tycker att utspelet leder till så många roliga följdfrågor.

Skall cabbar också förbjudas eftersom dom också är rätt onödiga. Eller skall de kanske endast förbjudas vintertid då de bevisligen(?) är onödiga.

Skall lätta lastbilar förbjudas också eftersom de också är väldigt breda.

"Riktiga" lastbilar som spyr ut ännu mer avgaser och är ännu bredare och ännu längre...får man ha dom? Eller får man endast äga en sådan om man tänkt driva yrkesmässig trafik med den?

Alla som har en kombi, som aldrig lastar någonting större än en ica-kasse, skall dessa också förbjudas i innerstaden. De tar också upp onödig plats i "luftrummet".

Hur kompenserar man de SUV ägare som måste sälja sin bil på en inte så het begagnatmarknad kring stockholm för att de huxflux inte längre får köra sitt fordon i sin hemstad?

Markus skrev:
Vad ska du med en KTM till? Nöje antar jag? Känns bra? Kul grej liksom? Vet du...... alla har inte samma intressen, förutom i vänstersluskarnas värld. :7peta

tycker bara inte en stor jääävla jeep hör hemma i storstan bara irriterande
när man kommer med bil på en smal jävla väg så står det en stor jävla
jeep jävel med nån kärring som inte vet vart hon har arslet på jeepfan
:7peta

floodi skrev:
tycker bara inte en stor jääävla jeep hör hemma i storstan bara irriterande
när man kommer med bil på en smal jävla väg så står det en stor jävla
jeep jävel med nån kärring som inte vet vart hon har arslet på jeepfan
:7peta

Det här inlägget är ju inte ens värt att besvara. Helt ointressant vad du tycker om kärringar som kör SUV.

För att återgå till topic så betalar man redan MER skatt på en SUV än på de flesta personbilar. Högre fordonsskatt och mer bensinskatt samt högre skatt (moms) vid inköp.

Det politikerna idag sysslar med är ju enbart försök att rädda statsbudgeten genom att beskatta precis allt de kan. Jag förmånsbeskattas exempelvis för att maten är för billig på jobbet (47:-/måltid) nog är det väl hyggligt billigt men det är ju rena svinfödan för det mesta.

Nu är det även tal om att parkeringar ska förmånsbeskattas. Jag blir självklart drabbad eftersom jag är tvungen att ta bilen (4 mil enkel resa)

Jag vet vad jag röstar nästa gång. Om det har någon effekt undrar jag men man får i alla fall chansen att visa sitt missnöje med sittande regering.

SSB skrev:
Jag tycker att utspelet leder till så många roliga följdfrågor.

På alla dina frågor kan man enkelt sammanfatta ett svar:
Partiet bestämmer vad som är lämpligt. Både vad gäller vilka fordonstyper som skall tillåtas och hur man kompenserar folket efter att man konfiskerat deras egendom.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8