Stadshoj.. Vad har ni för synpunkter?

Av de tre skulle jag ta triplen. Lätt. Den är ju dessutom hyfsat snygg vilket inte går att säga om de andra.
 
Precis dom tre jag sitter & funderar på, dock till nästa år. Räkna med trådlyft till våren :tummenupp
 
vi har ju tydligen olika smak på utseende då jag tycker S3 ser fördjävlig ut, alla versioner av den, SD e väl ingen skönhet men den ser ganska rå ut, sen är R versionen riktigt porrig.

om du inte gillar o wheela osv så stryk 690 då det är det enda man gör på sånna motarder. Låter mer som SD eller S3 tycker jag, hade valt icakassar fyllda av loctite och SDn, men känns mest som en smaksak, lycka te.
 
Skulle ta tripplen.. Nu har jag inte kört nån av dom.. Men 690n lär inte va så långt ifrån dom 660 jag haft, dvs stånka med vibrationer.. Skitkul att busa med men dryg att pendla med. Tripplen känns smidig som en sporthoj men naken. Kan inte bli bättre om man vill köra långsamt men skönt :tummenupp
 
Mja.. Det lutar åt en Triple nu iaf. Jag skall trots all provköra både den och SD för att se vad det handlar om.

Är det någon som vet vilken årsmodell av respektive hoj man "ska ha?

Om jag fattat det hela ätt så är det en SD efter 07 man ska ha och en S3 efter 06. Eller?
 
Mja.. Det lutar åt en Triple nu iaf. Jag skall trots all provköra både den och SD för att se vad det handlar om.

Är det någon som vet vilken årsmodell av respektive hoj man "ska ha?

Om jag fattat det hela ätt så är det en SD efter 07 man ska ha och en S3 efter 06. Eller?

Pengarna var ju inget problem så då är det väl klart att du ska ha den senaste! :)
 
Är det för mycket rackel med en nyare Buell?

Frän är dom iaf.
 
690:n kan jag tänka mig är det bästa alternativet om du ska köra mest stadstrafik. Den ser rätt konstig ut vid första anblick men ändå uppkäftig (alla vet ju att Hacke Hackspett är ett busfrö).

Annars kan jag varmt rekommendera att du kikar närmare på Moto Morini Corsaro (ev. Veloce för ännu mer godis) 1200cc. Dock italiensk, som jag läste att du tackade nej till.. Men den klår (enligt flera tester) alla Super Dukar, Triplar, Tuonos osv. som man kommer med i både drag, bus och kurvor. Är klart värd att kika på!

Preben på Danskens MC Garage levererar dem till Sverige. Råkar också veta att han har ett par 07:or inne för ett j*vligt bra pris.

Lycka till med val av hoj!
 
Om jag fattat det hela ätt så är det en SD efter 07 man ska ha och en S3 efter 06. Eller?

SD efter 06 och S3 efter 05 så får du de nya krejjerna.

Har själv provkört båda hojarna och Triplen är brutal, helt otrolig. Liten, smidigt och snabb som själve satan - helt plötsligt ligger man i 180 utan att vara medveten om att man växlat ens. Det finns egentligen inget negativt med den.

Fast SuperDuken är bättre. Lite bättre chassie, lite bättre bromsar, lite bättre på allt utom kanske toppeffekten men båda gör en bit över 200 km/h lätt så för min del så räcker det gott. 690:n är inte riktigt i samma klass - dock en mycket smidig och bra stadshoj men utan brutalkraften från de båda andra.

SD, S3, 690 skulle vara min ranking.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top