Stadshoj.. Vad har ni för synpunkter?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Jag har tre modeller som jag är lite sugen på.

Superduke, Speed Triple och ev 690 SMC.

Jag kommer att åka inom stockholm och en och annan tripp ut till vaxholm och bogan. Vill inte serva hela tidan och vill att den bara ska fungera då jag inte ids mecka samt att jag måste veta att den startar då jag ska till jobbet.

Vilken ska man ha? Vad har ni för synpunkter?

Edit: Skit i den ekonomiska vinkeln på det hela. Jag har råd.
 
Last edited:
690SMC och Superduke har jag kört och då tycker jag att Superduken har klart övertag. Gick ju riktigt bra och kändes som man kunde ha riktigt kul med.
 
Du blir mer nöjd med superduke än 690 SMC tror jag!!
Men ekonomi och försäkrningskostnader talar för 690.
 
Hej, har kört båda och som stadshoj skulle jag valt 690-n,
riktigt smidig och mycket bus!
Lycka till i valet.
 
Kan bara svara för SD:n..... :yoparty

Smidig, stark och uppkäftig som få gör den till mitt första val. Klarar av att glida mellan bilarna med lite kopplingshjälp i riktigt låga farter och kan pressa 0 -150 på väg från rödljuset i Brommaplan med ljuvliga rysningar i kroppen. (Har jag hört).

Jag kör Ekerö - stan - Farsta och på Essingeleden i 75 med 4:e vxl och fullgas så sjunger akrapiporna så att rutorna skallrar i Hägersten och Liljeholmen :D
 
Glöm inte bort hypermotard:en å 950 SM/990sm
Riktigt trevliga hojar det med :tummenupp

Superduken e jäkligt trevligt :yoparty
 
Hej, har kört båda och som stadshoj skulle jag valt 690-n,
riktigt smidig och mycket bus!
Lycka till i valet.


Båda av de tre? :)

Kan bara svara för SD:n..... :yoparty

Smidig, stark och uppkäftig som få gör den till mitt första val. Klarar av att glida mellan bilarna med lite kopplingshjälp i riktigt låga farter och kan pressa 0 -150 på väg från rödljuset i Brommaplan med ljuvliga rysningar i kroppen. (Har jag hört).

Jag kör Ekerö - stan - Farsta och på Essingeleden i 75 med 4:e vxl och fullgas så sjunger akrapiporna så att rutorna skallrar i Hägersten och Liljeholmen :D

Själva körandet är inga problem om man kört literhoj mellan köerna så kan det bara bli lättare. (Så länge man inte kör glidare)

Glöm inte bort hypermotard:en å 950 SM/990sm
Riktigt trevliga hojar det med :tummenupp

Superduken e jäkligt trevligt :yoparty

Vill inte ha Ducati. Å 950/990 SM är skulle kunna vara ett alternativ. Dock gillar jag inte direkt utseendet på dem.

För då ersätts servandet av reparerande. :tummenupp

Mja. Det stämmer inte riktigt, längre.

Efter 02 så är de riktigt bra.

Den nyaste har jag dock ingen erfarenhet av.
 
Last edited:
Jag har prövat både superduke och 690 smc, skulle jag bara köra i stan så hade det blivit 690 men bogan ät väl rätt stor väg vad jag har hört och då blir stånka trist.

Superduke hade jag tagit, speed triple har jag testat också men den känns alldeles för snabb för att ha kul i stan med, för mycket risker tycker jag.

Sen har SD grymt register också tycker jag, riktigt rolig hoj och lätt att slanga med, inte för att S3an är svår men man måste upp i lite mer varv på den = det börjar gå för fort.
 
Jag har prövat både superduke och 690 smc, skulle jag bara köra i stan så hade det blivit 690 men bogan ät väl rätt stor väg vad jag har hört och då blir stånka trist.

Superduke hade jag tagit, speed triple har jag testat också men den känns alldeles för snabb för att ha kul i stan med, för mycket risker tycker jag.

Sen har SD grymt register också tycker jag, riktigt rolig hoj och lätt att slanga med, inte för att S3an är svår men man måste upp i lite mer varv på den = det börjar gå för fort.


Behov av att åka bahjulet annat än ofrivilligt vid gaspådrag är helt obefintligt så ju svårare det är ju bättre är det antar jag. Själva bogan är nog snabbast med motard än något annat gissar jag men jag kör sällan så snabbt.

Jag vill ha en effektstark, smidig hoj för staden med, i det närmsta, obefintliga serviceintervaller och problem.
 
Behov av att åka bahjulet annat än ofrivilligt vid gaspådrag är helt obefintligt så ju svårare det är ju bättre är det antar jag. Själva bogan är nog snabbast med motard än något annat gissar jag men jag kör sällan så snabbt.

Jag vill ha en effektstark, smidig hoj för staden med, i det närmsta, obefintliga serviceintervaller och problem.
Köp SD då, inte hört några problem om den.

Mer körbar enl mig också, måste inte varva så mycket för att den ska flytta sig.
 
Honda CB1000R.

Edit: Av alternativen du har nämnt är Superduken fränast.
 
Last edited:
Behov av att åka bahjulet annat än ofrivilligt vid gaspådrag är helt obefintligt så ju svårare det är ju bättre är det antar jag. Själva bogan är nog snabbast med motard än något annat gissar jag men jag kör sällan så snabbt.

Jag vill ha en effektstark, smidig hoj för staden med, i det närmsta, obefintliga serviceintervaller och problem.
Borde inte en CB eller annan liknande "körskolehoj" passa bättre in på kravspec'en än hojarna du nämnde, dom saknar ju visserligen lite impfaktor.. :rolleyes:
 
Eftersom pengar inte verkar vara några problem så tycker jag att du ska köpa en Ducati Desmosedici. Du behöver inte ens vara bra på att köra, ställ den någonstans med mycket folk och starta hojen och låt tomgången göra resten. :tummenupp
 
street triple:n? Kommer föresten en R-version inom en framtid.
 
Köp SD då, inte hört några problem om den.

Mer körbar enl mig också, måste inte varva så mycket för att den ska flytta sig.


Mja. Du har nog rätt. Ska kolla upp en sådan.

Honda CB1000R.

Edit: Av alternativen du har nämnt är Superduken fränast.

Just ja. Den hade jag förträngt att den fanns. Ska kollas upp. Tackar.

Borde inte en CB eller annan liknande "körskolehoj" passa bättre in på kravspec'en än hojarna du nämnde, dom saknar ju visserligen lite impfaktor.. :rolleyes:

För dåligt drag.

Eftersom pengar inte verkar vara några problem så tycker jag att du ska köpa en Ducati Desmosedici. Du behöver inte ens vara bra på att köra, ställ den någonstans med mycket folk och starta hojen och låt tomgången göra resten. :tummenupp

Du är inte så smart va?

street triple:n? Kommer föresten en R-version inom en framtid.


Joo.. Iofs. Men då åker jag hellre Speed Triple. Vrid är fina grejer.

Av dom där ska du välja SD, den passar dig bäst.
Har du kollat på kawa z1000?


Jo det är väl mellan den och S3an det står tror jag.

Kawan har jag provat men gillar den inte alls.
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top