Stackars grabb

Masen skrev:
Kom körandes på nynäsvägen på väg hem från jobbet i dag, i höjd med Länna avfarten så får jag syn på en hoj (Aprilia rs 125) som stog på vägrenen. Jag stannade och frågade om han behövde hjälp... jag tror det sa han för motorn har skurit. Jag hjälpte honom att knuffa den till en parkring och så skjutsade jag hem honnom så att han kunde få hjälp att hämta hem hojen.

Hursomhelst känns det bra att ha kunna hjälpa honom så gott jag kunnat :)

Jaha, o hojen var inte stulen då?

Busafreak skrev:
Jaha, o hojen var inte stulen då?

Nej, det kan jag garantera. Det var min hoj som skar :död Som någon sa så kan ju säsongen ha börjat bättre. Men tur i oturen så har man en språjlans 625:a i garaget. Uppkörning om en månad så det känns lite skönt.

Masen är världens grymaste kille. Tack för hjälpen. Det uppskattar jag som bara den :)

MVH

Alexander

Masen skrev:
Jo det va jag med den röda bilen. Får man fel på en bil kan man ju alltid låsa och larma den och lämna den en stund. Det skulle nog aldrig gå att lämna en hoj vid vägrenen för då skulle den bli snodd på direkten tror jag.
Fick lämna min 125cc längsmed E6 an när mitt ramlager krashade nu för två veckor sen... som tur va så fick ja skjuts av killen på hojen bakom!

Låst med bara styrlåset eftersom jag inte hade det andra med mig... det kände sådär kan vi väl säga.. som tur va så stod den kvar 3 timmar senare...

Masen skrev:
Kom körandes på nynäsvägen på väg hem från jobbet i dag, i höjd med Länna avfarten så får jag syn på en hoj (Aprilia rs 125) som stog på vägrenen. Jag stannade och frågade om han behövde hjälp... jag tror det sa han för motorn har skurit. Jag hjälpte honom att knuffa den till en parkring och så skjutsade jag hem honnom så att han kunde få hjälp att hämta hem hojen.

Hursomhelst känns det bra att ha kunna hjälpa honom så gott jag kunnat :)

fy fan vad du e snäll :tummenupp

Miss_Orchidee skrev:
Fick lämna min 125cc längsmed E6 an när mitt ramlager krashade nu för två veckor sen... som tur va så fick ja skjuts av killen på hojen bakom!

Låst med bara styrlåset eftersom jag inte hade det andra med mig... det kände sådär kan vi väl säga.. som tur va så stod den kvar 3 timmar senare...

Vad säger du om nån frågar dig vad du har för hoj?

"Jag har en yamaha tzr 125cc"

Säger du samma om 600an?

"Jag har en yamaha FZR 600cc R"

Bara spekulerar.....

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup