Stackars biltjuv

Tycker du synd om stackars "David" ?

• Antal röstningar
    0
burner skrev:
Alternativet var att låta galningen köra vidare och kanske krocka med en busshållsplats där 10st stod. Hur det skulle sluta är inte så svårt att gissa sig till.
Jo jag säger inte att det är nånting fel med vad han gjorde. Tänker bara på vad folk skriver. Har de just sett nånting som michael moore ljugit ihop så skulle de skriva att ingen i hela världen borde få ha vapen men om det läser att en polis stoppat en tjyv så anser hela sporthoj att poliser ska få ha automatgevär och skjuta snattare typ.

Imorgon Torsdag så verkar just detta fall tas upp i Insider(TV3)

Frågeställning: Är det okej för poliserna att skjuta en kriminell ?

Blir spännande att se.

burner skrev:
2080378 Imorgon Torsdag så verkar just detta fall tas upp i Insider(TV3)

Frågeställning: Är det okej för poliserna att skjuta en kriminell ?

Blir spännande att se.

Och jag vill se nästa avsnitt: "Är det okej för kriminella att skjuta en polis?"

Har man valt, vilket jag ansera att man gjort, att vara utanför lagen, då får man kallt räkna med att lagen försöker stoppa mig. Att sen snyfta i tidningar "att snuten sköt mig när jag var påtänd och försökte köra över dom"...Hahaha... Dessa högpigmenterade nysvenskar upphör inte att förvåna mig.

Hornet_600 skrev:
2080509 Och jag vill se nästa avsnitt: "Är det okej för kriminella att skjuta en polis?"

Har man valt, vilket jag ansera att man gjort, att vara utanför lagen, då får man kallt räkna med att lagen försöker stoppa mig. Att sen snyfta i tidningar "att snuten sköt mig när jag var påtänd och försökte köra över dom"...Hahaha... Dessa högpigmenterade nysvenskar upphör inte att förvåna mig.

Vilka är det som bara begår brott sa du ? :va

så länge dom bara skjuter kriminella så kan man väl vara lugn...
men för flera år sen var det en kille som blev skjuten i magen när han satt i sin bil i ett parkeringshus.. en civil snut trodde han var en efterlyst knarklangare å slet upp hans dörr å "råkade" skjuta han i magen .. grabben fick stomipåse har jag för mig.. å snuten? ingen påföljd alls har jag för mig :fatta!

Oddjob skrev:
2082630 "bland annat"

läs ordentligt pågadrul.
Utan "bland annat" hade de fått svårt att förklara var de övriga 3 skotten träffade...

lorkan skrev:
2082669 Och vilka är de kriminella, enligt dig ? :rolleyes:
Knarkare och annat löst folk som hamnat snett i tillvaron eller utanför samhället på ett eller annat sätt.

blizzer skrev:
2082817 så länge dom bara skjuter kriminella så kan man väl vara lugn...
men för flera år sen var det en kille som blev skjuten i magen när han satt i sin bil i ett parkeringshus.. en civil snut trodde han var en efterlyst knarklangare å slet upp hans dörr å "råkade" skjuta han i magen .. grabben fick stomipåse har jag för mig.. å snuten? ingen påföljd alls har jag för mig :fatta!

Riktigt så var det inte. Faktum är att situationen påminde mycket om biltjuvshistorien. Polisen skulle ingripa mot en misstänkt narkotikalangare. Den misstänkte beordrades att visa händerna och att kliva ur bilen. Bildörren var öppen och då böjer sig mannen i bilen in mot mittkonsolen.
Polisen trodde att han skulle ta ett vapen och avlossade ett skott. Det var alltså inget vådaskott.
Polisen dömdes för grov misshandel eller vållande till kroppsskada och fick till en början krypa in men fick sedan resning har jag för mig. Skjutningen bedömdes som en upplevd (putativ) nödvärnssituation och polisen friades.
Sedan kan man tycka vad man vill om detta :va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...