Stackars biltjuv

Tycker du synd om stackars "David" ?

• Antal röstningar
    0
Har ni inte läst stackars snyftande farmors inlägg i dagens ris?

Hon skrev att det minsann är så synd om hennes barnbarn som får ligga på sjukhus och hon måste sitta där vid hans sida. Tror hon kastade en hel del skit på poliserna oxå.

Läste det i Metro när det var aktuellt första gången. Kom i matchen förfan farmor :crash

Markus skrev:
Är det världshistoriens sämsta snutar det där?

Fyra kulor träffade /.../ Efteråt lyckades biltjuvarna fly

Skjuter man någon fyra gånger på nära håll, och den killen kommer undan ändå - då borde man åtalas för sin inkompetens om inte annat.

aftonbladet skrev:
Han säger att han siktade lågt och mot föraren - men han träffade passageraren.

hmm.. ja..

Jamen va fan... Är alla i tråden överens? När hände det senast? :va

Ja ja, jag tycker med att det var rätt.

FUBAR skrev:
Poliser som siktar dåligt borde få ha automatvapen. :mad:

:tummenupp

Alternativt betalt för att få öva skytte, nu får dom väl betala ammon själv om dom vill träna. Tycker ju att det borde vara i allas intresse att polisen faktiskt träffar det dom siktar på..

Men det är klart skulle polisen få träna skytte på arbetstid så skulle det väl komma snaskiga rubriker i kvällstidningarna.. " Brottslingarna rasar, poliserna skjuter bättre än oss”

Sluta sno andras grejer, jävla idioter :mad:

"Jag slog i backen i rena paniken för att komma därifrån. För liksom dom besköt oss, dom sköt oss med flera skott, förstår du. Och min kompis skriker "Aj, aj, jag blev skjuten", förstår du. "

Eyyy mannen, vi förstår.... suck :hihi

Last edited:
burner skrev:
"...Då drar jag ett distraktionsslag allt vad jag kan in mot bröstet på föraren."
Jag tycker inte ett dugg synd om biltjuven.

Jag tycker dock det är lite lustigt att ett batongslag så hårt man kan mot bröstet på någon, kallas "distraktionsslag" på polisspråk.

(Det är säkert en korrekt term, men jag tycker ändå det lät lite kul.) :)

Bara en försmak av vad som kommer..

Bra att polisen vågar agera iallafall!

FUBAR skrev:
Vafan, man skulle nästan kunna tro att skribenten är aktiv här på forumet, så dåligt som han stavar.

Polismannen träffades på väns-terbenet samtidigt som han släng-de sig i skydd och Mazdan mosades in i bussens bakdel.

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=552035

Skulle tro att artikeln är tagen precis som den är i papperstidningen och då förekommer det att dom "delar orden" jävligt fult ibland för att det ska få plats. :3freak

Jag blir bara så jävla förbannad! :mad:
"- Beslutet om att lägga ner förundersökningen kommer att överklagas på min klients begäran. Målet är att ta hela utredningen till domstol, säger Ulrik Smedberg, 16-åringens advokat."

Men stå för vad du gjort och ta det du förtjänar, ungjävul! :4skrika

N.Blomqvist skrev:
"- Beslutet om att lägga ner förundersökningen kommer att överklagas på min klients begäran. Målet är att ta hela utredningen till domstol, säger Ulrik Smedberg, 16-åringens advokat."

Jag tycker att det är bra att polisens jobb utreds nogrant när dom skjutit en 16åring. Sen att júst dom här har förtjänat det är en helt annan sak, men som princip tycker jag att det är bra.

crashtestdummy skrev:
Jag tycker att det är bra att polisens jobb utreds nogrant när dom skjutit en 16åring. Sen att júst dom här har förtjänat det är en helt annan sak, men som princip tycker jag att det är bra.
Men dom har ju utrett det en gång. Och dessutom friat poliserna redan. :va

War-psycho skrev:
Jag tycker dock det är lite lustigt att ett batongslag så hårt man kan mot bröstet på någon, kallas "distraktionsslag" på polisspråk.

Har hört att dom skall införa ett distinktionsslag också, samma som ovan fast man drar batongen över munnen istället. :crash

Bucho skrev:
Har du någonsin skjutit med en Sig Sauer?
Vet du hur man fungerar under extrem stress?

:huvet :3freak

Jag har och jag ser din poäng tydligt. Det är säkerligen inte alls svårt att träffa passageraren istället under motsvarande situation.

Killen som satt passagerare kunde ju förstås också klivit ur bilen på polismannens uppmaning.

Alla säger jämt att det ska vara mindre våld, "de är störda i amerika" men om de just läst en sån här artikel så ska poliserna få skjuta hur mycket som helst. Människor är konstiga.

honkiie skrev:
Alla säger jämt att det ska vara mindre våld, "de är störda i amerika" men om de just läst en sån här artikel så ska poliserna få skjuta hur mycket som helst. Människor är konstiga.

Poliserna bedömde situationen att enda sätta att stoppa galningen var att skjuta föraren.

Alternativet var att låta galningen köra vidare och kanske krocka med en busshållsplats där 10st stod. Hur det skulle sluta är inte så svårt att gissa sig till.

Helt rätt av polisen, nu vet tjuven hur det kan gå om man stjäl en bil.
Om han är rädd om hälsan i framtiden så vet han nu att
han ska ge fan i andras bilar.

N.Blomqvist skrev:

Spelar väl ingen roll om det utreds, poliser blir ju nästan aldrig fällda ens när dom gör fel.

Det är därför dom ofta säger: "Jag välkomnar en rättslig prövning. Det är bättre att bli frikänd än att ha massa outredda anklagelser mot sig."
"Frikänd" ja, för fällda blir dom ju inte.

Så det är väl bara bra att det utreds ordentligt så alla tvivel undanröjs.
I det här fallet så har ju poliserna knappast något att oroa sig för, hur många poliser har blivit oskyldigt dömda i Sverige ?

Dom är nog i tjänst igen nästa gång den där biltjuven snor en bil (om ett par veckor), förhoppningsvis har dom övat lite mer på skyttet då. :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg