Stövlar, vad ska man köpa

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag måste ju ekipera mig från topp till tå efter min vurpa och funderar lite på vad för stövlar man ska köpa?

Vill ha nåt som är vattentätt som de TCX stövlarna hade vilket var fint då jag körde till Sundsvall då det regnade en hel del men det känns ut som att man ändå vill ha några lite mer kraftiga stövlar utan att dom blir allt gör osmidiga speciellt då man ska köra kompressor Hondan.
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Kan inte hjälpa dig där.. Men jag vet vad du inte skall ha! Sidi crossfire. Bytte till det hmm, bara pga av att ung. Bytte hojtyp där med.
De var ju bra. Men jisses vilken skillnad jämfört med mina Oxtar jag hade innan under många år.

Oxtar( samma som TCX kanske) så kände man ju exakt när och hur växeln gick in. Med Sidi:na så är det som att ha på sig skidpjäxor typ... Man lär så länge man lever!! Vet att jag köpte lerstövlar..

Sidi:na är nog bra iofs för att rädda fot joxet men förskjuter nog skadan till knät lite mer gissar jag.
 

Styret_Larsson

Gubbsportnörd.
Gick med
18 Aug 2021
Hoj
Suzuktm
Köp med fördel stövlar som har högsta CE-certifiering, alltså Level 2. Det ska stå ”2 2 2 2” på piktogrammet.

Exempel:
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top