Stövlar, tips bitte

markusj

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 08?
Tjena,

Är på jakt efter ett par nya stövlar. Har ett Ness-ställ som går ganska långt ner (typ fotkulan). Har provat Oxtar tcs gore och ss pro tror jag den hette. MEN, helt omöjligt att stänga dragkedjan! :va

Skulle vara grymt tacksam om någon har tips på vidare modeller eller måste jag korta stället? Känns dyrt... Har någon liknande erfarenheter?

//markus

Du menar att du inte kan stänga kedjan på stövlarna...

:va

det problemet har jag (kort i rocken)Jag drar upp skinnstället lite så det kommer över knölen och sedan drar som fa...n i kedjan. Ibland får man upp den och ibland inte. Men det finns ju kardborre som tur är....

markusj skrev:
Tjena,

Är på jakt efter ett par nya stövlar. Har ett Ness-ställ som går ganska långt ner (typ fotkulan). Har provat Oxtar tcs gore och ss pro tror jag den hette. MEN, helt omöjligt att stänga dragkedjan! :va

Skulle vara grymt tacksam om någon har tips på vidare modeller eller måste jag korta stället? Känns dyrt... Har någon liknande erfarenheter?

//markus
Köp dainese stövlar som du har INNANPÅ skinnstället :tummenupp
kolla www.mlol.de

Jag har inget tips på vad du ska ha, men du ska INTE ha A-star SM-X 3 iaf, dom är riktigt trånga över fotknölarna, jag har svårt att dra igen dom med bara strumpor ivägen. Stället slutar tack å lov en bit ovanför fotknölen.

Hoztic skrev:
Jag har inget tips på vad du ska ha, men du ska INTE ha A-star SM-X 3 iaf, dom är riktigt trånga över fotknölarna, jag har svårt att dra igen dom med bara strumpor ivägen. Stället slutar tack å lov en bit ovanför fotknölen.

Jag har A-star SM-X 3 Lady och dom är inga problem att stänga över skinnstället :) Damstövlarna är t om smalare än herrstövlarna ;)

Du får väl köpa ett par HA Boots då , slå till på fransar så fladdrar det lite käckt med :hihi

Liwa1 skrev:
Jag har A-star SM-X 3 Lady och dom är inga problem att stänga över skinnstället :) Damstövlarna är t om smalare än herrstövlarna ;)

Du får väl köpa ett par HA Boots då , slå till på fransar så fladdrar det lite käckt med :hihi

Hehe, stället är inte i vägen, det är jag som har rejält tilltagen benstomme ;) Iaf när det gäller fotlederna :hihi

HA-boots har jag redan, snörda skinnbrallor också ;) HA-bootsen är en relik från svunna tider, och skinnbrallorna passar bra till :rock
Men jag kommer aldrig att ha dom på mig när jag kör hoj :7peta :)

markusj skrev:
Tjena,

//markus

Byxorna brukar ju åka upp en bit när man böjer på benen... som man gör när man kör. Jag har ett par Sidi Vertigo Corsa... underbara med hur många inställningsmöjligheter som helst kanske inte jättebilliga dock.

markusj skrev:
Tjena,

//markus

Alpinestars Supertech har en utanpåliggande stövel med själva knäppningen separat som en skidpjäxa inuti. Med andra ord borde inte "trängseln" över fotknölen vara något som helst problem.

Ganska dyra, men kontakta superbike så ordnar han ett bra pris, garanterat!

image.asp

//jaG

Rasorblade skrev:
Du menar att du inte kan stänga kedjan på stövlarna...

:va

det problemet har jag (kort i rocken)Jag drar upp skinnstället lite så det kommer över knölen och sedan drar som fa...n i kedjan. Ibland får man upp den och ibland inte. Men det finns ju kardborre som tur är....

Precis, kan inte få den över knölen. Är också rätt kort i rocken men bred över axlarna, kan därför inte ha ett kortarre/mindre ställ. Provade att dra upp stället men då kommer ju knäskyddet uppe vid ögat när man kör ;)

Är det någon idé att sy om stället eller ska man bara leta?

Någon som har erfarenhet av Alpinestars GPS3 förresten?

Zeb_Macahan skrev:
Alpinestars Supertech har en utanpåliggande stövel med själva knäppningen separat som en skidpjäxa inuti. Med andra ord borde inte "trängseln" över fotknölen vara något som helst problem.

Ganska dyra, men kontakta superbike så ordnar han ett bra pris, garanterat!

Kör själv med såna, grymt sköna. :tummenupp

markusj skrev:
Precis, kan inte få den över knölen. Är också rätt kort i rocken men bred över axlarna, kan därför inte ha ett kortarre/mindre ställ. Provade att dra upp stället men då kommer ju knäskyddet uppe vid ögat när man kör ;)

Är det någon idé att sy om stället eller ska man bara leta?

Någon som har erfarenhet av Alpinestars GPS3 förresten?

Jag har tipsat dig. Testa dom innan du avfärdar dom.

//jaG

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...