stövelhjälp

PNorth

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
Letar
Håller på att köpa mig lite kläder nu till min första säsong. Just nu kollar jag på stövlar och undrar hur pass nödvändigt är det med goretexstövlar? Blir man verkligen så blöt? Vanligt skinn borde väl stoppa rätt så bra lr?

Har 3 alternativ

1. Ett par oxtar performance ss för 1500:- (med rabatt på mcbutik)

2 Ett par Oxtar T.C.S. SPORT GORE-TEX för ca 2000:- (på FC-moto.com)

3 Ett par Oxtar T.C.S SPORT UTAN goretex för ca 1600:- (på FC-moto.com)

Nån som handlat på FC-moto föresten? Kan man betala vid leverans? Tänkte beställa stövlar, byxor och en ryggsäck.

PNorth skrev:
Håller på att köpa mig lite kläder nu till min första säsong. Just nu kollar jag på stövlar och undrar hur pass nödvändigt är det med goretexstövlar? Blir man verkligen så blöt? Vanligt skinn borde väl stoppa rätt så bra lr?

Har 3 alternativ

1. Ett par oxtar performance ss för 1500:- (med rabatt på mcbutik)

2 Ett par Oxtar T.C.S. SPORT GORE-TEX för ca 2000:- (på FC-moto.com)

3 Ett par Oxtar T.C.S SPORT UTAN goretex för ca 1600:- (på FC-moto.com)

Nån som handlat på FC-moto föresten? Kan man betala vid leverans? Tänkte beställa stövlar, byxor och en ryggsäck.
:hihi alla svara på allt annat än just det du vill ha svar på.. jag har/hade i mina gammla (ha köpt ett till par) gortex.. men om det började regna och man kör så blir man blöt ändå... fenomenet som blir hos mig är att det rinner på stället och in i stövlen så man blir blöt ändå... men visst kör du med regnkläder och så.. då funkar det säkert bra.. men jag ser ingen prioritet i att ha gortex så jag klarar mig bra utan..

Edit: Jag hade nog tagit Oxtar T.C.S. SPORT .. men visst vill du ha gortex eller känner att det lutar åt det hållet så köp det för 400:- är inte så mycket då. Man köper inte nya varje dag heller..!

Last edited:
För att ge ett generellt svar, jag tourade en del i minst sagt kraftigt hällregn med mina billiga, nästan helt slut Prexport-stövlar, dock väl insmorda. Det slog aldrig igenom, däremot rann det ner i stövlarna uppifrån, utefter benen. Så för min del anser jag att det är viktigare att ha nån tätning där.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman