Stövelbeställning på G

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Vilken storlek ska jag ha i Sidi stövlar när jag har 44 i Alpinestars?
Har ingen möjlighet att prova innan jag beställer över nätet. Kan säga att jag "normalt" har 43 i skostorlek.

Eftersom du uppenbarligen tänkt chansa så ta storlek 43.
Blir säkert jättebra, själv skulle jag nog avakta tills jag hade haft möjlighet att prova ett par..

Jag har normalt 42, men SIDI stövlarna (har glömt vad modellen heter) fick bli 44. Verkade små i storlekarna. Jag har bara haft ett par sådana, så jag kan inte säga om det gäller generellt över hela sortimentet.

Jag har strl 42 i mina, och kör på 42,5 normalt.

Men det är svårt att säga eftersom strl skiljer sig så mycket mellan olika typer av skor/stövlar whatever..

Har normalt storlek 40 och mina nyinköpta Sidi Race carbon storlek 41 satt finfint. Samma var det på förra paret Sidi så det verkar som om dom har lite "mindre" storlekar.

Och vart ska ni handla Sidi-boots då? Lois.de har schyssta Sidi till bra priser.. Vart kan man köpa Sidi boots i sverige?

Har haft strl 41 i stövlar från Alpinestars, SIDI och IXS. Även vanliga skor har jag 41. Vissa jympadojjor kan jag ha strl 40.

Med de försäljare jag pratat med låter det som om du ska ta din vanliga storlek å lägga på 1 eller 2, 44 skulle jag tippa blir bra! (om jag minns rätt var det samma sak med Aplinestars)

JoUh skrev:
Vilken storlek ska jag ha i Sidi stövlar när jag har 44 i Alpinestars?
Har ingen möjlighet att prova innan jag beställer över nätet. Kan säga att jag "normalt" har 43 i skostorlek.
Varför inte handla i butik då?

har allt från 41-43 i skor men har 41 i mina sidi vertigo corsa. passar perfekt. Jag handlade också över nätet men provade ut storleken här hemma först. Det är att föredra. :tummenupp

handla över nätet gör man för att tjäna pengar för er som inte visste det. Jag tjänade över 1000 skr på mina stövlar.

brinckis skrev:
handla över nätet gör man för att tjäna pengar för er som inte visste det. Jag tjänade över 1000 skr på mina stövlar.
Jag vet det, men då ska man inte bli förvånad heller när butiker upphör endera helt eller med endast klädförsäljningen p.g.a bristande lönsamhet. Det går faktiskt att pruta och många butiker kan matcha relativt bra på produkter man hittat billigare på nätet. Jag tycker det kan vara värt någon eller några hundringar extra (beroende på vad det gäller) att kunna prova ut innan köp.... , men det kanske bara är min åsikt.

Zee skrev:
Och vart ska ni handla Sidi-boots då? Lois.de har schyssta Sidi till bra priser.. Vart kan man köpa Sidi boots i sverige?

Tänkte faktiskt beställa dessa. Priset på de i Sverige vad jag sett ligger på en bra bit över 3000kr, på något ställe tom 3750kr.
Var en sväng på Yamaha Center här i Norrköping, där hade de nästan uteslutande Alpinestars. Får se om jag hinner åka förbi Beviks i Linkan, ska se om de har Sidi där och prova innan man beställer. Låter som man ska ha 44-45 iaf...

morlock skrev:
Jag tycker det kan vara värt någon eller några hundringar extra (beroende på vad det gäller) att kunna prova ut innan köp.... , men det kanske bara är min åsikt.
Visst det kan jag hålla med om ... men min hjälm fick jag 3300 billigare än vad den skulle kosta i sverige ... har svårt att tro att de kan sänka priset med över 50% i butiker. Stövlarna fick jag som sagt över 1000 billigare. Stället vet jag ej riktigt men blev ungefär 8000 skr billigare. Jag håller med om att man skall stötta butikerna så gott som men med de priser utomlands så är det svårt.

JoUh skrev:
Tänkte faktiskt beställa dessa. Priset på de i Sverige vad jag sett ligger på en bra bit över 3000kr, på något ställe tom 3750kr.
Grymt sköna stövlar .. jag har de svarta och är mkt nöjd. Men jag fick uppfattningen att de är stora i storlekarna. Jag har 41 ... men i skor 41-43. PROVA innan.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla