Största risken på julafton?

där tog du orden ur munnen på mig! det är helg, det är jul, det är frid och en god vilja åt folket! coola ner och tindra förhelvete!:mad: finns inget som är så jobbigt som: "ooh! nu måste vi iväg!" och "aah! är allting klart!?" och "iih! vi har glömt...!". julen är slappandets tid så sluta stressa föffan!:mad: julefrid uppnås bäst utan det eviga hattandet framochtillbaka!:tummenupp
Ett inlägg från någon som aldrig har stått värd för Julafton. Din tur nästa år att visa hur man fixar skinka, jansson, senap, äppelmos, julöl, tomtegröt, sill, ål, vörtbröd, brännvinsost, rödbettsallad, must, glögg, vin, snaps, kaffe, nötter, godis, tomtebloss, fikon, gran, julmusik och samtidigt är värd för 10-15 personer, organiserar och ser till att alla har det bra och "slappa", "sluta stressa" och "coola ner". Lycka till!

:tummenupp

...att faster Gunn fölar vid släktmiddagsbordet! I samma stund som kusin Torsten aspirerar på att gnaga i sig käckebiten med skinka och jäckande senap så reser avkomman stolpigt från under bordet där Gunn tidigare gimgerat så. Vingligt och täkt av hinnor med simmig blick söker det sig mot bittermandlarna...

Ett inlägg från någon som aldrig har stått värd för Julafton. Din tur nästa år att visa hur man fixar skinka, jansson, senap, äppelmos, julöl, tomtegröt, sill, ål, vörtbröd, brännvinsost, rödbettsallad, must, glögg, vin, snaps, kaffe, nötter, godis, tomtebloss, fikon, gran, julmusik och samtidigt är värd för 10-15 personer, organiserar och ser till att alla har det bra och "slappa", "sluta stressa" och "coola ner". Lycka till!

:tummenupp

vad jag menar är att med rätt planering alternativt bortskalning av det minst nödvändiga så slipper man göra en sån jävla massa av det där i sista minuten vilket automatiskt leder till ökad julefrid:tummenupp jag menar, skinka, jansson, senap, äppelmos, julöl, tomtegröt, sill, ål, vörtbröd, brännvinsost, rödbettsallad, must, glögg, vin, snaps, kaffe, nötter, godis, tomtebloss, fikon, gran och julmusik är knappast livsnödvändigt och jag anser att lugn och ro är mer värt, alltså ska inte den lugna ron bli lidande av att alla stressar omkring och försöker fixa allt sånt där. det blir bara värre;)

...att faster Gunn fölar vid släktmiddagsbordet! I samma stund som kusin Torsten aspirerar på att gnaga i sig käckebiten med skinka och jäckande senap så reser avkomman stolpigt från under bordet där Gunn tidigare gimgerat så. Vingligt och täkt av hinnor med simmig blick söker det sig mot bittermandlarna...

Ett ord:

WHAT THE FUCK? :D

Min mardröm blev sann. Då jag inte är en diskret kille när jag kräks (låter som en björn som fått kniven i sig...) var det inte kul att på julaftonskvällen upptäcka att min mage inte svarar väl på för mycket vitmögelost, typ brie o likn.
Den jävla osten, å jag säger osten för det kan inte varit nåt annat, skickade mig på toa med en double-action magsjuka, dvs det sprutar ur alla öppningar samtidigt... Notera; sprutar! I köket tre meter bort sitter sambon, vår son, hennes föräldrar, hennes bror, mina föräldrar, min bror med fru, deras sjuåriga dotter och min morbror och försöker äta tomtegröt. Döm om min förvåning när alla tallrikar står på diskbänken fyllda med gröt när jag kommer ut från mitt äventyr på toan. Jag gick raka vägen till sängs utan att säga något öht. Så, tips för god fortsättning: Passa er för brie osten och ha alltid en hink stående bredvid
toaletten ifall ni ändå tänker smaka. Blir mindre att städa då...

Min mardröm blev sann. Då jag inte är en diskret kille när jag kräks (låter som en björn som fått kniven i sig...) var det inte kul att på julaftonskvällen upptäcka att min mage inte svarar väl på för mycket vitmögelost, typ brie o likn.
Den jävla osten, å jag säger osten för det kan inte varit nåt annat, skickade mig på toa med en double-action magsjuka, dvs det sprutar ur alla öppningar samtidigt... Notera; sprutar! I köket tre meter bort sitter sambon, vår son, hennes föräldrar, hennes bror, mina föräldrar, min bror med fru, deras sjuåriga dotter och min morbror och försöker äta tomtegröt. Döm om min förvåning när alla tallrikar står på diskbänken fyllda med gröt när jag kommer ut från mitt äventyr på toan. Jag gick raka vägen till sängs utan att säga något öht. Så, tips för god fortsättning: Passa er för brie osten och ha alltid en hink stående bredvid
toaletten ifall ni ändå tänker smaka. Blir mindre att städa då...

Det var en nså kallat Christmasflush du åkte på:D Upplevelsen för övriga blir total om det dessutom är sketna masonitdörrar i kåken.

... en double-action magsjuka, dvs det sprutar ur alla öppningar samtidigt... Notera; sprutar! I köket tre meter bort sitter sambon, vår son, hennes föräldrar, hennes bror, mina föräldrar, min bror med fru, deras sjuåriga dotter och min morbror och försöker äta tomtegröt. Döm om min förvåning när alla tallrikar står på diskbänken fyllda med gröt när jag kommer ut från mitt äventyr på toan ...

Det är humor!! :rofl

F.ö hur ser man skillnad på en mandarin o en clementin?

I år va man ju lite orolig att man skulle missa Kalle eftersom Smhi varnat att det kunde bli störningar i nätet pga klimatet:va :D :D

Back